نماد طلا در آلپاری “alpari gold” [بررسی نماد طلا در فارکس]
نماد طلا در آلپاری “alpari gold” [بررسی نماد طلا در فارکس]
نماد طلا در آلپاری یکی از محبوب ترین نمادهای معاملاتی بازار فارکس است که در ساعاتی خاص، معامله می شود.

نماد طلا در بازار فارکس یکی از بهترین دارایی ها برای سرمایه گذاری است. این فلز گران بها، در برابر تورم مقاوم است و یک سرمایه گذاری با ثبات را به معامله گران ارائه می دهد. کارگزاری های متعددی معامله طلا را امکان پذیر کرده اند و آلپاری هم یکی از آنها است. اما آیا آلپاری برای معامله طلا مناسب است؟ به همین بهانه قصد داریم تا در ادامه این مقاله شما را با «نماد طلا در آلپاری» آشنا کرده و ساعت معامله طلا در آلپاری را بررسی کنیم.

نماد طلا در بروکر الپاری؛ بررسی کامل مشخصات نماد طلا در آلپاری!

در میان نمادهای آلپاری، طلا با حداقل اسپرد ۲۳ پیپ با جفت ارز “XAUUSD” در حساب های نانو، استاندارد، ۴ پیپ در حساب ای سی ان متاتریدر ۴ و ۰ پیپ در حساب پرو ای سی ان و ecn متاتریدر ۵ ارائه شده است.

نماد طلا در آلپاری بر پایه جفت ارز طلا به دلار[$] ارائه شده و امکان معاملات بر پایه ارز یورو [€] برای معامله گران میسر نمی باشد. در معامله طلا در آلپاری حداقل میزان حجم قرارداد ۰٫۰۱ لات در انواع حساب های معاملاتی برای معامله گران مقدور می باشد. نماد طلا و نماد نقره در الپاری بصورت معاملات اسپات ارائه شده و در لیست قراردادهای “CDF” (مابه التفاوت) خبری از فلزات با ارزش نیست.

نماد XAUUSD در آلپاری ویژگی ها
نام بروکر آلپاری/ alpari
نام نماد معاملاتی نماد طلا [XAUUSD]
حداقل اسپرد نماد طلا در بروکر الپاری از ۰-۲۳ پیپ
اندازه لات ۱۰۰
مارجین %۰٫۲
نوع حساب ارائه دهنده نماد طلا در آلپاری امکان معامله نماد طلا در بروکر آلپاری توسط تمامی حساب های تجاری آن امکان پذیر است.
ساعات معامله طلا در آلپاری از یکشنبه ها ساعت ۲:۳۰ بامداد [اولین زمان کاری در بازار معاملات آسیا] الی جمعه ها ساعت ۰۰:۳۰ بامداد [پایان ساعت کاری بازار نیویورک]
کمیسیون ۱٫۶ $ در حساب پرو ای سی ان متاتریدر ۴ و ای سی ان در متاتریدر ۵

برای معامله طلا در آلپاری باید در این بروکر حساب باز کنید و علاوه بر آن، نکات دیگری هم هستند که پیش از معامله باید بدانید! برای اینکار توصیه می کنیم تا مقاله های نماد طلا در متاتریدر ۴ چیست، بروکر آلپاری چیست، آموزش افتتاح حساب باینری آپشن آلپاری، نحوه واریز و برداشت پول از آلپاری، نمادهای معاملاتی آلپاری، بروکر لایت فارکس، نماد طلا در فیوچرز چیست و … را در رسانه های موثق و قدیمی بازار فارکس ازجمله خدمات انحصاری بروکر های فارکس و باینری آپشن خانه فارکس من ifxhome، اف ایکس امپایر FX Empire، تراست پایلوت Trustpilot و دیگر رسانه های تخصصی مطالعه کنید.

طلا با چه نمادی در بازار فارکس معامله می شود؟! آشنایی با جفت ارز های طلا!

در تجارت آنلاین و گسترده فارکس، بیش از هزاران دارایی متنوع مورد معامله قرار می گیرند که در دسته بندی های مختلف جفت ارزها، کالاها/شاخص ها، فلزات و … ارائه می شوند! در بازار فارکس، طلا در دسته بندی فلزات با ارزش (Precious Metal) یا کالاها (Commodities) ارائه شده است. طلا (Gold)با نماد XAU و بر پایه دلار امریکا یا یورو، معامله می شود. البته نماد طلا در فارکس بر پایه ین ژاپن (JPY)، دلار کانادا (CAD)، پوند انگلستان (GBP)، دلار استرالیا (AUD)، دلار هنگ کنگ (HKD)، فرانک سوییس (CHF) و … نیز معامله می شود.

بررسی ساعت کار نماد طلا در بازار فارکس؛ بهترین ساعت برای معاملات پر سود طلا!

طلا همواره یکی از جذاب ترین و پر طرفدار ترین دارایی ها برای سرمایه گذاری و معامله است. اما همه چیز همین قدر ساده نیست و برای معامله این فلز گرانبها باید نکاتی را رعایت کنید که یکی از آنها، توجه به ساعت معامله طلا در فارکس است.

ساعات معاملات طلا در فارکس به وقت ایران [تهران]:

معاملات طلا در ۵ روز از هفته یعنی یکشنبه تا جمعه ادامه دارد و به طور شبانه روزی در جریان است.

  • زمان باز شدن معاملات: اغلب بازار طلا از یکشنبه ها ساعت ۲:۳۰ بامداد باز بوده، که اولین زمان کاری در بازار معاملات آسیا است؛
  • ساعت بسته شدن معاملات: این بازار معمولا تا جمعه ها ساعت ۰۰:۳۰ بامداد فعال است که نشان دهنده پایان ساعت کاری بازار نیویورک است.
ساعات معامله طلا در آلپاری

از اولین زمان کاری در بازار معاملات آسیا تا پایان ساعته کاری بازار نیویورک را می توان ساعات معامله طلا در آلپاری معرفی کرد.

نظر کارشناس درباره نماد طلا در آلپاری و نتیجه گیری:

نماد طلا در آلپاری با نشان اختصاریXAUUSD” معامله می شود و یکی از دارایی های محبوب بازار فارکس است. این نماد معاملاتی ارزشمند در تمامی حساب های بروکر الپاری قابل معامله بوده و می توانید آن را با استفاده از متاتریدر ۴ خرید و فروش کنید. اگرچه تریدر های فارکس می توانند از معامله نماد طلا در آلپاری به درآمد برسند اما فراموش نکنید این امر تنها به کمک تحلیل تکنیکال/فاندامنتل نماد طلا امکان پذیر است. به همین دلیل برای کسب سود از معاملات طلا در بازار فارکس، ابتدا شرایط بازار و اخبار را بررسی کرده و سپس وارد معامله شوید. شما چه تجربه ای از معاملات طلا دارید؟ آیا معامله این نماد را به دیگران توصیه می کنید؟!

منابع: خدمات انحصاری بروکر های فارکس و باینری آپشن خانه فارکس من ifxhome – سایت رسمی بروکر آلپاری alpariforex.org – اف ایکس استریت FXStreet

سوالات متداول:

  • نماد طلا در آلپاری چیست؟

نماد طلا در بروکر آلپاری با نام اختصاری “XAUUSD” معامله می شود.

  • نماد طلا در بروکر الپاری با کدام پلتفرم ها معامله می شود؟

برای معامله طلا در آلپاری می توانید از متاتریدر ۴ و ۵ استفاده کنید.

  • ساعت معامله نماد طلا در آلپاری به چه صورت است؟

از یکشنبه ها ساعت ۲:۳۰ بامداد [اولین زمان کاری در بازار معاملات آسیا] تا جمعه ها ساعت ۰۰:۳۰ بامداد [پایان ساعت کاری بازار نیویورک].

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]