اپل پشیمان شد
اپل پشیمان شد

درحالی‌که پیش‌ازاین اعلام شده بود اپل قصد دارد در شرکت OpenAI سرمایه‌گذاری کند، اما اکنون خبر رسیده است که اپل از این تصمیم خود منصرف شده و قصدی برای سرمایه‌گذاری در سازنده چت‌بات ChatGPT ندارد.

به گزارش خبرآنلاین،به نقل از دیجیاتو، این اطلاعات از طریق افراد مرتبط با این موضوع به اطلاع این نشریه رسیده است. شرکت OpenAI درحال‌حاضر دور جدید جذب سرمایه خود را آغاز کرده است و احتمالاً حدود ۶.۵ میلیارد دلار سرمایه جذب خواهد کرد. این دور از جذب سرمایه در هفته اول اکتبر به پایان خواهد رسید. با جذب سرمایه‌گذارهای جدید، انتظار می‌رود که ارزش این شرکت به بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار نیز برسد.

اپل از سرمایه‌گذاری در OpenAI منصرف شده است

علاوه‌بر اپل، مایکروسافت و انویدیا نیز دو شرکتی هستند که پیش‌ازاین تأیید شده بود که قصد سرمایه‌گذاری در OpenAI را دارند. مایکروسافت که قبل‌تر ۱۳ میلیارد دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کرده بود، در دور جدید جذب سرمایه این شرکت نیز ۱ میلیارد دلار دیگر در آن سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

همچنین بلومبرگ پیش‌تر خبر داده بود که انویدیا به‌عنوان بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های هوش مصنوعی در دنیا قصد دارد ۱۰۰ میلیون دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کند. البته این سرمایه‌گذاری‌ها هنوز به مرحله نهایی نرسیده‌اند و امکان تغییر در تصمیم شرکت‌ها و اعداد و ارقام گفته شده وجود دارد.

هنوز دلیل اپل برای انصراف از سرمایه‌گذاری در OpenAI مشخص نشده است. سخنگوهای این دو شرکت نیز فعلاً واکنشی به خبر وال‌استریت ژورنال نشان نداده‌اند.

شرکت OpenAI در چند ماه اخیر با مسائل حاشیه‌ای زیادی از جمله خروج چند عضو کلیدی دست‌وپنجه نرم می‌کند. درحالی‌که این شرکت پیش‌ازاین به‌عنوان یک شرکت غیرانتفاعی به ثبت رسیده بود، اما این شرکت اکنون در مسیر انتفاعی‌شدن قرار گرفته است.

در ماه آگوست گذشته، درآمد ماهیانه OpenAI به ۳۰۰ میلیون دلار در ماه رسید و انتظار می‌رود فروش سالیانه آن نیز به حدود ۳.۷ میلیارد دلار در سال برسد. البته این شرکت احتمالاً امسال به علت هزینه‌های بالا با ضرری ۵ میلیارد دلاری مواجه خواهد شد. OpenAI انتظار دارد که درآمدهایش در سال ۲۰۲۹ به حدود ۱۰۰ میلیارد دلار برسد.

۵۸۵۸

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]