مقایسه گوشی ۱۳ لایت شیائومی با گلکسی A۵۴ سامسونگ + لیست قیمت گوشی‌های شیائومی و سامسونگ
مقایسه گوشی ۱۳ لایت شیائومی با گلکسی A۵۴ سامسونگ + لیست قیمت گوشی‌های شیائومی و سامسونگ

در این مطلب به بررسی و مقایسه گوشی ۱۳ لایت شیائومی با گلکسی A۵۴ سامسونگ و لیست قیمت گوشی های هردو برند پرداخته شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ برند شیائومی یکی از نام‌های مطرح این روزهای صنعت تکنولوژی و موبایل بوده که توانسته شانه به شانه غول‌های این حوزه ( مانند سامسونگ )، در این مسیر گام بردارد. شیائومی و سامسونگ با تولید محصولاتی در رده اقتصادی و میان‌رده، توانسته اند بخش عمده ای از بازار موبایل را در سراسر جهان به خود اختصاص بدهند. این دو کمپانی مطرح با شناخت دقیق از نیازهای کاربران خود و پوشش دادن آن‌ها، طیف وسیعی از افراد را به خود جذب کرده اند. از پرطرفدارترین گوشی‌های میان رده برند شیائومی ۱۳ لایت است که توانسته به یک رقیب جدی برای گوشی میان رده سامسونگ Galaxy A۵۴ تبدیل شود.

شاید در نگاه اول انتخاب بین این دو محصول کمی دشوار به نظر برسد؛ اما با مقایسه گوشی ۱۳ لایت شیائومی با گلکسی A۵۴ سامسونگ می توان نگاه دقیق‌تری نسبت به این دو گوشی پرطرفدار پیدا کرد. در مقاله پیش‌رو قصد داریم به مقایسه سامسونگ a۵۴ با شیائومی ۱۳ لایت بپردازیم. اگر شما هم مایل هستید با قابلیت‌های و تفاوت‌های این دو میان رده جداب آشنا شوید، در ادامه همراه ما باشید.

مقایسه طراحی گوشی ۱۳ لایت شیائومی با گلکسی A۵۴ سامسونگ

اگر برای مقایسه گوشی ۱۳ لایت شیائومی با گلکسی A۵۴ سامسونگ آن ها را در دست بگیرید متوجه تفاوت وزن این دو مدل خواهید شد. گوشی ۱۳ لایت شیائومی با داشتن ۱۷۱ گرم وزن و طراحی ظریف، گوشی راحت و خوش‌دستی محسوب می شود. البته سامسونگ گلکسی A۵۴ نیز با اینکه وزنی حدود ۲۰۲ گرم، در زمره گوشی های سبک قرار می گیرد، اما برای طرفداران گوشی‌های سبک، شیائومی ۱۳ لایت می‌تواند انتخاب منطقی تری عنوان شود. جنس بدنه پشت ۱۳ لایت شیائومی از شیشه بوده که باوجود جلوه زیبایی که به این محصول بخشیده، باعث ماندگاری لک و اثر انگشت بر آن می شودو برای جلوگیری از این موضوع، می توانید با یک قاب از گوشی محافظت کرده و جلوی کثیف شدن آن را بگیرید.

گوشی Galaxy A۵۴‌ با پیروی از محصولات قبلی سامسونگ دارای طراحی ظریف و زیبایی داشته که در نگاه اول توجه افراد را به خود جلب می کند. بدنه این گوشی با محافظ شیشه‌ای Gorilla Glass ۵‌ در پشت و جلو پوشیده شده که از ایجاد خط و خش روی آن جلوگیری می‌کند. به طور کلی از نظر ظاهری هر دو مدل دارای صفحه نمایش تخت و طراحی منحنی هستند ولی از لحاظ وزن و ضخامت با یکدیگر تفاوت محسوسی دارند. در مقایسه گوشی ۱۳ لایت شیائومی با گلکسی A۵۴ سامسونگ می توان گفت شیائومی بهترین گزینه برای افرادی است که به گوشی های سبک و باریک علاقه دارند.

مقایسه صفحه نمایش گوشی ۱۳ لایت شیائومی با گلکسی A۵۴ سامسونگ

صفحه نمایش گوشی ۱۳ لایت شیائومی با گلکسی A۵۴ سامسونگ را می توان تقریبا در یک رده و یک سطح قرار دارد. پوشش محافظ هر دو گوشی Gorilla Glass ۵ ‌است و هر دو از استاندارد HDR ‌پشتیبانی می کنند. تفاوت جزیی در رزولوشن این دو مدل آنچنان تاثیری در وضوح تصویر ندارد با این حال شاید وضوح تصویر ۱۰۸۰*۲۴۰۰ در شیائومی ۱۳ لایت و ۱۰۸۰*۲۳۴۰ در سامسونگ A۵۴‌ ملاک انتخاب یکی از این دو گوشی میان رده پرطرفدار باشد.

درنهایت شاید بتوان گفت تفاوت محسوس این دو صفحه نمایش در فناوری مورد استفاده آن دو است؛ شیائومی ۱۳ لایت از AMOLED بهره می برد و سامسونگ A۵۴ نیز Super AMOLED‌ را مورد استفاده قرار داده است و به همین دلیل Galaxy A۵۴ یک سر و گردن بالاتر از شیائومی ۱۳ ‌لایت قرار می گیرد.

مقایسه نرم افزار گوشی ۱۳ لایت شیائومی با سامسونگ Galaxy A۵۴

در مقایسه گوشی ۱۳ لایت شیائومی با گلکسی A۵۴ سامسونگ به بخش نرم افزار می رسیم. گوشی سامسونگ Galaxy A۵۴‌ با رابط کاربری سامسونگ One ۵.۱ و اندروید ۱۳‌ به بازار جهانی عرضه شده است. در مقابل شیائومی ۱۳‌ لایت از رابط کاربری MIUI ۱۴ و اندروید ۱۲ پشتیبانی می کند.

البته طبق وعده کمپانی شیائومی، گوشی ۱۳ لایت تا سه سال به روزرسانی های اصلی اندروید و تا چهار سال بروزرسانی های امنیتی را دریافت خواهد کرد. از طرفی سامسونگ نیز از محصول میان رده خود تا چهار سال برای آپدیت های اندروید و تا پنج سال برای آپدیت های امنیتی پشتیبانی خواهد کرد.

مقایسه سخت ‌افزار گوشی ۱۳ لایت شیائومی با گلکسی A۵۴ سامسونگ

با توجه به مقایسه تراشه به کار رفته در دو گوشی، می توان پی برد که گوشی سامسونگ A۵۴ از این نظر قوی تر ظاهر شده است. تراشه سامسونگ با داشتن ۸ هسته پردازنده عملکرد بسیار بهتری نسبت به شیائومی از خود نشان خواهد داد. البته با مقایسه مقایسه گوشی ۱۳ لایت شیائومی با گلکسی A۵۴ سامسونگ می توان دریافت که گوشی گلکسی A۵۴ برای انجام بازی های موبایلی گزینه بهتری است و به طور کلی تاثیر زیادی در عملکرد کلی گوشی موبایل A۵۴ دارد.

مقایسه باتری گوشی ۱۳ لایت شیائومی با سامسونگ Galaxy A۵۴

اگر قصد خرید گوشی با مصرف شارژ پایین دارید و در مقایسه گوشی ۱۳ لایت شیائومی با گلکسی A۵۴ سامسونگ بین یکی از این دو مردد هستید، شیائومی ۱۳ لایت گزینه مناسب شما است. باتری این گوشی ۴۵۰۰‌ میلی آمپر ساعتی است و با کمک شارژر ۶۷ واتی به سرعت شارژ می شود. در مقابل گوشی Galaxy A۵۴ به باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز است که با شارژ سریع ۲۵ واتی شارژ می شود.

البته توجه داشته باشید که گوشی شیائومی ۱۳ لایت برای شارژ کامل به ۴۰ دقیقه و گوشی سامسونگ Galaxy A۵۴ به یک ساعت و نیم زمان نیاز دارد. با این وجود باتری گوشی سامسونگ دارای طول عمر بالاتری است. بنابراین هنگام مقایسه گوشی ۱۳ لایت شیائومی با گلکسی A۵۴ سامسونگ برای خرید، در نظر بگیرید که طول عمر باتری برای شما مهم تر است یا سرعت شارژ شدن گوشی؟

مقایسه دوربین گوشی ۱۳ لایت شیائومی با گلکسی A۵۴ سامسونگ

یکی از آیتم های مهم برای مقایسه گوشی ۱۳ لایت شیائومی با گلکسی A۵۴ سامسونگ و به طورکلی گوشی موبایل بررسی دوربین آن است. می‌توان گفت غول فناوری کره‌ای در این زمینه نیز گوی سبقت را از شیائومی ربوده و دوربین بهتری را روی محصول خود تعبیه کرده است. البته هر دو گوشی دوربین سه‌گانه را در قسمت پشتی خود دارند. اما کیفیت تصویر این دوربین ها با یکدیگر متفاوت است. دوربین سامسونگ Galaxy A۵۴ به ترتیب دارای دوربین های ۵۰، ۱۲ و ۵ مگاپیکسل است. از طرفی دوربین شیائومی ۱۳‌ لایت دارای دوربین های ۵۰، ۸ و ۲ مگاپیکسل است.

دوربین اصلی گوشی سامسونگ A۵۴ در شرایط کم نور جزییات را بهتر از شیائومی ثبت می کند، علاوه بر آن به لرزش‌گیر نیز مجهز است. اما شیائومی ۱۳ لایت برای شرایطی که میان قسمت روشن و تیره تور تعادل برقرار نیست، قادر است بالانس ایجاد کند. از نظر رنگ‌بندی تصاویر این دو محصول شاید بتوان گفت که گلکسی A۵۴ رنگ‌ها را غلیظ‌تر و زنده‌تر ثبت می کند و از این بابت می تواند افراد بیشتری را به خود جذب کند. اما در مقایسه گوشی ۱۳ لایت شیائومی با گلکسی A۵۴ سامسونگ به جرات می توان گفت که وضوح تصویر دوربین سلفی سامسونگ Galaxy A۵۴ در فضای باز و نور زیاد از کیفیت بالاتری برخوردار است. اما دوربین شیائومی ۱۳ لایت در نور کم عملکرد بهتری دارد و ثبت جزییات تصاویر توسط این دوربین بهتر انجام می شود.

همانطور که ابتدای مقاله ذکر شد، هر دو محصول در دسته گوشی‌های میان رده و پرطرفدار قرار می‌گیرند. این گوشی ها با قابلیت های مناسبو کارآمدی که در اختیار کاربران قرار می دهند توانسته اند بخشش اعظمی از نیاز آن ها را برطرف کنند. اگر میزان شارژدهی و طول عمر باتری برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار است بهتر است به سراغ گوشی شیائومی بروید. باتری این گوشی ۴۵۰۰‌ میلی آمپر ساعتی است و به سرعت شارژ می شود. اما اگر صفحه نمایش، نرم افزار و یا دوربین برای شما از اهمیت بالاتری دارد، به شما پیشنهاد می کنیم گوشی گلکسی A۵۴ را انتخاب کنید.

در بازار موبایل قیمت گوشی شیائومی مدل  ۱۳ Lite دو سیم کارت  با ظرفیت۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت مبلغ ۱۶,۱۹۰,۰۰۰ تومان است این در حالیست که قیمت گوشی سامسونگ مدل  Galaxy A۵۴ ۵G دو سیم کارت با ظرفیت۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت مبلغ ۱۸,۸۹۰,۰۰۰ تومان اعلام شده است.

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت گوشی و آگاهی از نرخ‌ها در بازار موبایل تهران روزانه به سرویس “موبایل” در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه نمایید.

*اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد و قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است.

قیمت گوشی‌های میان‌رده شیائومی و سامسونگ
برند مدل ظرفیت قیمت/ تومان
شیائومی  Redmi Note ۱۲ ۴G دو سیم کارت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت

۷,۹۲۹,۰۰۰

شیائومی Poco X۵ Pro ۵G دو سیم کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت

۱۳,۶۹۹,۰۰۰

شیائومی  ۱۳ Lite دو سیم کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت

۱۶,۱۹۰,۰۰۰

سامسونگ Galaxy A۱۴ دو سیم کارت ۶۴ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت

۵,۷۹۰,۰۰۰

سامسونگ  Galaxy S۲۱ FE ۵G دو سیم‌ کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت

۱۹,۳۹۲,۰۰۰

سامسونگ  Galaxy A۳۴ ۵G دو سیم کارت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت

۱۲,۹۵۰,۰۰۰

سامسونگ  Galaxy A۵۴ ۵G دو سیم کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت

۱۸,۸۹۰,۰۰۰

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]