نسل جدید لپ‌تاپ‌های اچ‌پی به میدان آمدند/ عکس
نسل جدید لپ‌تاپ‌های اچ‌پی به میدان آمدند/ عکس

دیجیاتو نوشت: لپ‌تاپ‌های اچ‌پی Spectre x۳۶۰ در دو مدل ۱۴ و ۱۶ اینچی با پردازنده‌های Core Ultra اینتل روانه بازار می‌شوند.

اچ‌پی در نمایشگاه CES ۲۰۲۴ از جدیدترین محصولات خود ازجمله نسل جدید لپ‌تاپ‌های Spectre x۳۶۰ رونمایی کرد. این لپ‌تاپ‌ها در نسخه‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی روانه بازار می‌شوند و از طراحی جدیدی بهره می‌برند.
مشخصات اچ‌پی Spectre x۳۶۰ جدید
برای اولین‌بار در سال‌های اخیر، Spectre x۳۶۰ ۱۴ واقعاً به نمایشگر ۱۴ اینچی مجهز شده است. تا پیش از این، با یک صفحه‌نمایش ۱۳.۵ اینچی با نسبت تصویر ۳:۲ روبه‌رو بودیم. مدل جدید از نمایشگری با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ بهره می‌برد. این پنل از نوع OLED با رزولوشن ۲.۸K و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز است.

بیشتر بخوانید:
ماهواره جاسوسی کیم‌جونگ‌اون از دل کاخ سفید عکس دارد!

همان‌طور که گفتیم، در این لپ‌تاپ‌ها با طراحی جدیدی روبه‌رو هستیم. این لپ‌تاپ‌ها ضخامت کمتری دارند و دیگر از طراحی دو رنگ در این محصولات استفاده نشده است. البته همچنان این محصولات از لؤلای ۳۶۰ درجه بهره می‌برند و می‌توان از آن‌ها به‌صورت تبلت هم استفاده کرد.

لپ‌تاپ‌های اچ‌پی Spectre x۳۶۰ جدید به پردازنده‌های نسل چهاردهم اینتل موسوم به Core Ultra مجهز شده‌اند. این پردازنده‌ها از سری H هستند که پیشرفتی بزرگ نسبت به سری U مورد استفاده در نسل‌های قبلی محسوب می‌شود. می‌توان مدل ۱۴ اینچی را با حداکثر ۱۶ هسته، ۲۲ رشته و گرافیک مجتمع Arc به‌همراه ۳۲ گیگابایت رم و ۲ ترابایت حافظه SSD سفارش داد.
مدل ۱۶ اینچی هم به پردازنده‌های Core Ultra مجهز شده است، بااین‌حال در بالاترین نسخه می‌توان آن را با کارت گرافیک جی‌فورس RTX ۴۰۵۰ هم سفارش داد که پیشرفتی بزرگ نسبت به گرافیک Arc A۳۸۰M مورد استفاده در نسل قبلی محسوب می‌شود.
لپ‌تاپ‌های جدید اچ‌پی از امروز به‌ترتیب با قیمت پایه ۱۴۹۹.۹۹ و ۱۵۹۹.۹۹ دلار روانه بازار می‌شوند.

بیشتر بخوانید:
راز پنهان پشت شکاف‌های مرموز «دیوار بزرگ چین»
بزرگترین خودروساز جهان در راه ایران/عکس
خودرویی که با قیمت ۵۲۰ میلیونی خود می‌توانست جایگزین ۲۰۷ ایران خودرو شود! /عکس

۲۲۷۲۲۷

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]