آشنایی با سری A و S سامسونگ- اقتصاد ژورنال
آشنایی با سری A و S سامسونگ- اقتصاد ژورنال
برند سامسونگ هر ساله چندین مدل گوشی به بازار معرفی می‌نماید. آنها را در دسته‌بندی و لیست قیمت گوشی سامسونگ گوناگون عرضه می‌کند.

گوشی سری A و S سامسونگ به عنوان محبوب‌ترین محصولات سامسونگ در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند. در ادامه به معرفی بیشتر این دو گوشی و ارزش خرید بالای آنها می‌پردازیم.

معرفی سری A سامسونگ

انواع گوشی سامسونگ سری آ از محصولات میان رده در بازار موبایل محسوب می‌گردند. گوشی‌های سری سامسونگ در طیف متنوعی قرار دارند. تنوع بالای آنها موجب شده تا با بودجه مورد نظر افراد همخوانی داشته باشد. اولین سری‌های گوشی آ در سال ۲۰۱۵ روانه بازار گردید. از مهمترین ویژگی‌های این سری می‌توان به کیفیت بالای قطعات همانند نمایشگرهای سوپر آمولد، حسگرهای اختصاصی دوربین و همچنین پردازنده‌های خود ساخته اشاره نمود.

معرفی سری S سامسونگ

گوشی‌های سری اس سامسونگ جزء معروف‌ترین گوشی‌های اندرویدی به حساب می‌آیند که شرکت سامسونگ از سال ۲۰۱۰ شروع به تولید آنها کرد. اولین گوشی این سری با قیمت ۳۹۹ دلار به فروش رسید. گوشی‌های تولید شده از سری اس دارای بهترین فناوری، طراحی‌های نوآورانه و قابلیت‌های کاربردی آسان هستند. سامسونگ با روی کار آوردن گوشی‌های سری اس قدرت خود را به نمایش گذاشت. تغییرات گسترده در طراحی محصول، قیمت مقرون به صرفه، باتری‌های قدرتمند و همچنین رنگ بندی‌های متنوع را می‌توان از ویژگی‌های این سری به شمار آورد.

مقایسه سری a و s سامسونگ

برای بررسی تفاوت و مقایسه گوشی‌های سری آ و اس، ادامه مطلب را پیشنهاد می‌دهیم.

مقایسه قیمت سری A و S سامسونگ

قیمت گوشی‌های سامسونگ در رنج قیمت مناسب قرار دارد، اما به طور کلی خرید گوشی سامسونگ سری a پیندو، مقرون به صرفه‌تر از گوشی‌های سری اس است. استفاده از قطعات و مواد با کیفیت‌تر در ساخت سری S، قطعاً هزینه بیشتری دارد و همین امر موجب گرانتر شدن خواهد شد. قیمت گوشی‌های سری a سامسونگ معمولاً از ۲۰۰ دلار آغاز می‌شود و تا ۴۰۰ الی ۵۰۰ دلار و حتی بالاتر می‌رود. در حالی که قیمت گوشی‌های سری اس سامسونگ از حدود ۸۰۰ دلار آغاز شده و تا حدود ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار هم موجود هستند.

مقایسه مشخصات فنی سری A و s سامسونگ

مشخصات فنی سری s و A به صورت جدول آورده شده است.

پردازنده سری S از پردازنده‌های پرچمدار اختصاصی اکسینوس بهره می‌برد در حالی که سری A معمولاً پردازنده‌های میان‌رده و استاندارد قالب است.
صفحه نمایش اندازه، رزولوشن، نرخ تازه‌سازی، روشنایی و کیفیت نمایشگر در سری S بهتر است. همچنین از محافظ‌های بهتری هم استفاده شده‌است.
طراحی و مواد سری S ظاهر پرچمدارتر و استفاده از مواد باکیفیت‌تر دارد.
دوربین تعداد لنز، کیفیت سنسور و قابلیت‌های عکاسی و فیلم‌برداری حرفه‌ای در سری S بهتر است.
باتری و شارژر ظرفیت باتری و سرعت شارژر سریع‌تر در مدل‌های S دیده می‌شود.
ضدآب بودن و مقاومت سری S مقاومت بهتری در برابر آب و گرد و خاک و ضربه دارد.

مقایسه دوربین سری A و S سامسونگ

گوشی‌های سامسونگ به عنوان یک کالای دیجیتال، با دوربین‌های قدرتمند عرضه می‌گردند. سری اس معمولاً دارای دوربین سه یا چهارگانه است، در حالی که در سری a معمولاً شاهد دوربین دوگانه هستیم. اندازه سنسور دوربین اصلی در سری اس خیلی بزرگتر است که موجب جذب نور بیشتر و کیفیت بهتر عکس‌ها می‌گردد. لنزهای به کار رفته در سری اس، از کیفیت و دقت بسیار بالاتری برخوردار است. به همین خاطر گوشی های سری s را به نام گوشی‌های مناسب برای عکاسی می‌شناسند.

مقایسه عمر باتری سری A و S سامسونگ

در بررسی تفاوت سری A و S سامسونگ، به عمر باتری‌ها هم اشاره شده است. ظرفیت باتری در گوشی‌های سری اس معمولاً ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ میلی آمپر در ساعت در نظر گرفته می‌شود. در مقابل ظرفیت معمول باتری در سری آ بین ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت است. با این حال به دلیل ظرفیت بالاتر سری اس در باتری، این سری می‌تواند در کارهای سنگین و گوشی مناسب برای بازی به کار برده شود.

جدیدترین گوشی‌های سری A سامسونگ کدامند؟

انواع گوشی‌های سامسونگ سری a

قطعاً هنگام خرید گوشی سامسونگ سری a پیندو به عنوان محبوب ترین برند گوشی، به دنبال جدیدترین‌ها هستید. در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

Galaxy A14 5G

به عنوان گوشی‌های میان رده از پردازنده اگزینوس ۷۷۵G – دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل برخوردار است.

Galaxy A13 5G

معرفی شده در دسامبر ۲۰۲۲ – از پردازنده دایمنسیتی ۷۰۰ – دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و به عنوان گوشی‌های اقتصادی شناخته می‌شود.

Galaxy A23 5G

این گوشی از پردازنده اسنپدراگون ۶۹۵ – دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی برخوردار است که جزء گوشی‌های مناسب برای عمر باتری به شمار می‌آیند.

Galaxy A04s

معرفی شده در آوریل ۲۰۲۲ – از پردازنده UNISOC T606 و دارای دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی است.

A53 و A73 Galaxy

این مدل‌های خاص هم از گوشی‌های پرچم‌دار هستند که جزء جدیدترین‌های سری آ شناخته می‌شوند.

جدیدترین گوشی‌های سری s سامسونگ با ارزش خرید بالا

سیر تکاملی گوشی‌های سامسونگ سری s

سامسونگ در اوایل سال ۲۰۲۳ سری جدید گوشی های پرچمدار گلکسی S23 را معرفی کرد که شامل سه مدل می شود:

  • گلکسی S23
  • گلکسی S23 پلاس
  • گلکسی S23 اولترا

تمامی مدل های S23 از ۵G، اندروید ۱۳ و چیپست جدید اسنپدراگون ۸ Gen 2 بهره می برند.

راهنمای خرید گوشی سری A و S سامسونگ

درراهنمای خرید این دو سری از گوشی‌های سامسونگ باید یک سری نکات در نظر گرفته شود. این نکات عبارت‌اند از:

در نظر گرفتن بودجه

بودجه خود را مشخص نمایید. در این امر بهتر است اول به لیست قیمت گوشی سامسونگ توجه کنید و بعد آن را با بودجه مورد نظر خود مطابقت دهید. قطعاً بهترین گوشی‌های سری A سامسونگ کمی گرانتر از قبلی‌ها هستند. هچنین جدیدترین گوشی‌های سری s سامسونگ قیمت بالاتری دارند.

بررسی عملکرد هر دو گوشی

اگر به دنبال بهترین عملکرد و قابلیت‌های حرفه‌ای دوربین و صفحه نمایش هستید، سری اس برای خرید بهتر است. اما اگر اهل بازی و اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین هستید، همان سری آ هم می‌تواند انتخاب مناسب‌تری باشد.

توجه به ظاهر و طراحی گوشی‌ها

مقایسه طراحی سری A و S سامسونگ به شما کمک می‌کند تا گوشی با ظاهر و طراحی زیبا را خریداری کنید. ظاهر و طراحی سری s بسیار عالی بوده و جزء پرچم‌دارترین‌ها شناخته می‌گردد.

انتخاب فروشگاه معتبر

مهمترین پارامتر در خرید گوشی‌های سامسونگ سری a و s، انتخاب فروشگاهی معتبر است. با خرید از پلتفرم فروشگاهی پیندو، خیال شما از بابت خریدی مطمئن راحت خواهد بود. چراکه این فروشگاه با در پیش گرفتن هدف ترویج بازارهای آنلاین، اجناس نو و جدیدی را با مدل‌های مختلف در دسترس خریداران قرار می‌دهد. از همه مهمتر آنکه شما را به فروشندگان با تجربه وصل می‌کند.

با خرید از این فروشگاه، شرایط پرداخت امنی را تجربه خواهید کرد. نکته قابل توجه آنکه برای تمام خریداران، شرایط مرجوعی عالی را در نظر می‌گیرد. تنها کافی است سفارش خود را ثبت نمایید و در کسری زمان کالای دیجیتال خود را درب منزل تحویل بگیرید.

کلام آخر

پس از مطاله این مطلب ممکن است برای شما این سوال پیش آید که کدام سری گوشی سامسونگ برای من مناسب‌تر است؟ با تمام این اوصاف در نهایت این شما هستید که تصمیم می‌گیرید و بر حسب سلیقه خود به سراغ هر کدام از سری‌ها می‌روید. 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 1 میانگین: 5]