معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل ایدرو در بازدید از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: ایدرو قصد دارد با بهره گیری از ظرفیت جدید دانشی و اقتصادی در کشور در حوزه انرژی، برای احداث ۳۰ زیست پالایشگاه گام بردارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، بابک احمدی، معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل ایدرو در بازدید از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اشاره به مشارکت شرکت های زیرمجموعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حوزه های انرژی گفت: این مشارکت همچنان ادامه خواهد داشت و قطعا در پروژه های آتی توسعه میادین گازی کشور حضور پررنگ خواهیم داشت.
احمدی با بیان اینکه ایدرو بحث زیست پالایشگاه ها را به عنوان موضوع جدید دنبال می کند، خاطرنشان کرد : در کشور پترو پالایشگاه ها متولی دارند و سال ها است که روی این بحث به صورت جدی کار شده است، اما در حوزه زیست پالایشگاه تا به امروز سازمانی همپای سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در کشور کار را پیگیری نکرده است.
وی افزود: اولین اتفاق خوب در این زمینه زیست پالایشگاه کرمانشاه است که در مرحله راه اندازی است و دومین پروژه نیز مجتمع باشت در استان کهکیلویه و بویر احمد است و ایدرو بنا دارد این ظرفیت جدید دانشی و اقتصادی در کشور را در حوزه انرژی تا احداث ۳۰ زیست پالایشگاه ادامه دهد.
رئیس ایدرو تصریح کرد: مذاکرات جدی برای توسعه این زیرساخت بزرگ و حیاتی در کشور در جریان است و با توجه به اینکه منابع سوخت فسیلی در آینده نه چندان دور به پایان خواهند رسید، ما باید ظرفیت های جایگزین را برای تامین انرژی در کشور پیش بینی کنیم و در این مقوله، موضوع زیست پالایشگاه یک بحث راهبردی، حیاتی و جدی در کشور به شمار می رود.
طرح زیست پالایشگاه تولید بایو اتانول سوختی از جمله طرح‌های ایدرو در مناطق کمتر برخوردار است و بایواتانول سوختی به‌عنوان محصول پاک در راستای حفظ محیط زیست جایگزین افزودنی های شیمیایی بنزین می شود. خروجی دیگر این زیست پالایشگاه کنجاله تخمیری برای خوراک دام است.
ایدرو به همراه تعدای از شرکت های تابعه خود از جمله شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس که متولی ساخت زیست پالایشگاه های کرمانشاه و باشت است، در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی حضور دارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]