جدیدترین آمار درآمد ایرانیان در آلمان   
جدیدترین آمار درآمد ایرانیان در آلمان   
امروزه با افزایش تقاضا برای مهاجرت به کشور های آلمانی زبان بخصوص آلمان و اتریش، بسیاری از متقاضیان درصدد مسب اطلاعاتی در خصوص میزان درآمد و مالیات بر حقوق در این کشور های اروپایی هستند.

 مهاجرت ایرانیان در سال های گذشته افزایش چشمگیری به آلمان داشته است؛ چرا که این کشور دارای اقتصادی پویا، نرخ بیکاری پایین، فرصت های متنوع شغلی و همچنین مسیر روشنی برای پیشرفت می باشد. با این وجود که نزدیک به ۱۵۲ هزار ایرانی در آلمان در حال زندگی هستند، شرایط مساعد و رفاه اجتماعی آلمان موجب بیشتر شدن تعداد مهاجران ایرانی شده است. حال با وجود تمامی این موارد وضعیت درآمدی ایرانیان در آلمان چگونه است؟   

در ادامه این مقاله در خصوص میزان درآمد مهاجران ایرانی که از روش های مختلف آوسبیلدونگ آلمان، مهاجرت کاری و تحصیلی به این کشور رفته اند صحبت می کنیم.  

درآمد ایرانیان در آلمان

وضعیت درآمد ایرانیان در آلمان  

یکی از مهم ترین فاکتور ها برای مهاجرت ایرانیان به کشور آلمان، میزان درآمد آنها در آن کشور است. با این وجود که هزینه زندگی و رفاه اجتماعی از عوامل تاثیر گذار در مهاجرت است، اما میزان حقوق و دستمزد و‌ نرخ بیکاری پایین از اولویت های متقاضیان مهاجرت به حساب می آید. در سال های گذشته متقاضیان زیادی از طریق مهاجرت کاری به آلمان رفته اند و با توجه به تخصصی که دارا بودند، توانسته اند رشد درآمدی خوبی را تجربه کنند. همچنین یادگیری زبان آلمانی نیز از دیگر‌عوامل رشد کاری در این کشور می باشد. چرا که شما با افراد مختلف ارتباط برقرار کرده و می توانید پل های ارتباطی زیادی را به وجود آورید.   

آلمان به عنوان کشوری که دارای اقتصاد برتر در جهان است، دارای بازار گسترده و متنوعی از مشاغل بوده که شرایط مناسبی را برای مهاجران فراهم کرده است. همچنین   از دیگر عوامل موثر در تعیین و رشد درآمدی در آلمان، می توان به میزان تحصیلات، تجربه و تخصص در رشته خاص و مهارت افراد اشاره کرد. در سال ۲۰۲۴ می توان گفت که میانگین درآمد مهاجران ایرانی از ۴۵ هزار یورو تا ۷۰ هزار یورو در سال بوده است. البته این ارقام بسته به تخصص و مهارت متقاضی می باشد.   

تفاوت درآمد بر اساس رشته های  شغلی  

یکی از مهم ترین عوامل در تعیین میزان دستمزد در کشور آلمان، بر اساس رشته شغلی متقاضیان است. چنانچه شما از طریق جاب آفر آلمان به این کشور آمده باشید، کامل متوجه این قضیه شده است. برخی از مشاغل در کشور آلمان بسیار حیاتی و مهم است. همین امر نیز موجب شده است که بسیاری از متقاضیان با جستجو کردن مشاغل شغلی پر درآمد آلمان، نسبت به کسب تجربه و اخذ مدارک فنی و حرفه اقدام می نمایند. رشته های شغلی نرم افزار در کشور آلمان از پر درآمدترین رشته ها به حساب می آید. می توان گفت درآمد سالانه این دسته از مشاغل نزدیک به ۶۰ تا ۷۰ هزار یورو در سال است. اما سایر مشاغل معمولا در بازه های درآمدی کمتری قرار دارند.   

البته رشته های مهندسی برق و مهندسی و معماری نیز از دسته مشاغل پر درآمد آلمان هستند. ایرانیان با کسب سابقه کاری در این رشته ها می توانند با اخذ جاب آفر به کشور آلمان مهاجرت نمایند.  

عوامل موثر بر افزایش درآمد ایرانیان در آلمان   

عوامل متعددی بر درآمد ایرانیان در کشور آلمان تاثیر می گذارد. شما با آگاهی از این موارد، می‌توانید قبل از اقدام به مهاجرت نسبت به کسب تجربه و یا مدارک فنی در رشته های ذکر شده اقدامات لازم را انجام دهید. همچنین می توانید به راحتی به سایر‌ کشور ‌های پیشرفته نیز مهاجرت نمایید. کشور هایی از جمله کانادا، سوئد و اتریش که از نظر بازار کار در جایگاه مناسبی قرار گرفته اند و میزان درآمد بالایی را دارا هستند.   

از عوامل موثر بر میزان حقوق می توان به سطح تحصیلات متقاضی اشاره کرد. افرادی که دارای مدارک تحصیلی بالاتری هستند و یا مدارک شان از دانشگاه های برتر کشور بوده است، شانس این را دارند که قراردادی با مبلغ بالاتر دریافت کنند. همچنین اگر شما رشته تحصیلی تان با سوابق کاری تان یکسان باشد، می توانید این میزان دستمزد را نیز بالاتر ببرید. چنانچه در زمینه های تخصصی فعالیت می کنید و دارای تجربه کاری و‌ مهارت زبان آلمانی یا انگلیسی هستید، فرصت پیشرفت در سایر کشور های جهان را دارید. همچنین میزان درآمد بالاتری نیز خواهید داشت. افرادی که مهارت زبان آلمانی مناسبی را دارا هستند، می توانند با شرکت در کامیونیتی ها و ایونت های مختلف در آلمان که سرمایه گذاران در آن شرکت می کنند، با افرادی ارتباط بگیرند که می‌توانند از نظر شغلی و درآمدی آنها را ارتقا دهند.  

بیشترین درآمد ها بین مهاجران ایرانی   

بر اساس آمار های اخیری که گرفته شده است، مشاغلی همچون مهندسی، مشاغل فنی و مهندسی، مهندسی برق، مکانیک، مهندسی کامپیوتر و نرم افزار در کشور آلمان بیشترین درآمد را دارا هستند. البته مهاجرت به آلمان و داشتن درآمد بالا به این سادگی ها هم نیست باید توجه داشته باشید که چالش هایی پیش روی تان است که باید در این مسیر آنها را حل کنید. برخی از این چالش ها مانند نداشتن مهارت کافی، محدودیت های زبان و نداشتن تجربه در رشته مورد نظر که متقاضی باید قبل از اقدام برای مهاجرت این موارد را رفع نماید. چرا که به احتمال زیاد با وجود این موارد درآمد درخواستی وی از شرکت ها پایین خواهد بود.  

سخن پایانی  

وضعیت درآمدی  افراد به خصوص ایرانی ها در کشور آلمان، به موارد زیادی بستگی دارد. این موارد می تواند شامل تحصیلات، تجربه و تخصص، مهارت و …. باشد. هرچه متقاضی بتواند سطح زبان و مهارت خود را در این کشور بهبود ببخشد، می تواند درآمد بیشتری نیز داشته باشد. در سال های گذشته بسیاری از برنامه نویسان و مهندسان ایرانی با درآمد های مناسبی توانسته اند جاب آفر آلمان را اخذ کنند. شما نیز می توانید با یادگیری زبان آلمانی، سطح زبان تان را بالا ببرید و این امر موجب می شود که در مصاحبه های کاری بتوانید به خوبی از پس سوالات کارفرما بربیایید و مبلغ مناسبی را برای عقد قرارداد پیشنهاد دهید. جالب است بدانید که شما حتی می توانید با شرکت در ایونت های مختلف و کنفرانس هایی که کارآفرینان برگزار می کنند شرکت کنید و با آنها در خصوص همکاری صحبت نمایید. همچنین با ایجاد یک کامیونیتی درست به راحتی در کشور آلمان قادر هستید سطح درآمد تان را افزایش دهید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 1 میانگین: 5]