به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، امیرعبداللهیان عصر یکشنبه در پایان سفر منطقه‌ای خود به چهار کشور عراق، لبنان، سوریه و قطر در جمع خبرنگاران گفت: سفر به چهار کشور با دو هدف انجام شد. هدف اول، دیدار با رهبران مقاومت و اطلاع از وضعیت دقیق مقاومت در مقابله با جنایات جنگی رژیم صهیونیستی […]

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، امیرعبداللهیان عصر یکشنبه در پایان سفر منطقه‌ای خود به چهار کشور عراق، لبنان، سوریه و قطر در جمع خبرنگاران گفت: سفر به چهار کشور با دو هدف انجام شد. هدف اول، دیدار با رهبران مقاومت و اطلاع از وضعیت دقیق مقاومت در مقابله با جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و دوم رایزنی و مشورت با رهبران سیاسی منطقه برای یافتن یک راه حل سیاسی فوری در توقف جنایات جنگی و رفع محاصره انسانی.

وی ادامه داد: آنچه که مربوط به مقاومت بود، از روحیه ی بالایی برخوردار بودند و مقاومت فلسطینی تاکید داشت که از امکانات لازم برای پاسخگویی به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی برخوردار است. اما صحنه ای اکنون وجود دارد این است که رژیم اسرائیل تمام تمرکز خودش را به خاطر ضعفی که در میدان جنگ دارد بر کشتار زنان و کودکان و غیرنظامیان متمرکز کرده است.

وزیر امور خارجه افزود: در هشت روز گذشته رژیم کودک کش اسرائیل قادر نبوده حتی یک تن از فرماندهان نظامی را حذف کند بلکه بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ زن و کودک و غیرنظامی فلسطینی را به شهادت رسانده و بیش از ده هزار نفر را مجروح و زخمی کرده است.

امیرعبداللهیان همچنین در خصوص وضعیت انسانی گفت: وضعیت به دلیل تداوم جنایات بسیار وخیم است. در بخش گفتگوهای سیاسی توافق شد نشست وزرای ارجه سازمان همکاری اسلامی به فوریت برگزار شود. قرار است روز چهارشنبه این نشست با میزبانی عربستان در جده برگزار شود. دعوت در سطح وزرای خارجه انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین در گفتگو با نخست وزیر عراق و امیر قطر هکچنین اراده لازم وجود دارد که نشست سران منطقه در صورت ادامه این وضعیت در قالبی برگزار شود.

وزیر امور خارجه همچنین اظهار کرد: نکته مهم این است که ما به صراحت گفتیم که اگر به فوریت تجاوزات و کشتار زنان و کودکان متوقف نشوند، دست همه طرف ها در منطقه روی ماشه است و منطقه وضعیتش مانند بارونی است که هر ساعت امکان یک انفجار مهیب وجود دارد.

وی افزود: در عین حال در این دیدارها هشداری جدی به طرف آمریکایی داده شد که شما نمی توانید هم مقاومت و هم دیگر کشورها را دعوت به خویشتنداری بکنید اما خود تمام قد در کنار رژیم فروپاشیده اسرائیل بایستید و بخواهید فروریزی سیاسی، امنیتی و بین‌المللی رژیم جنگ افروز را با برخورد یکجانبه خود از رژیم صهیونیستی جبران کنید. مسئولیت هرگونه عواقب بعدی و احتمال باز شدن جبهه های جدید مقاومت در منطقه و مسئولیت هرگونه توسعه جنگ امروز متوجه آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: ما امیدواریم گفتگوهای سیاسی کمک کند به این که تجاوز علیه بی گناهان متوقف شود. رژیم صهیونیستی اگر می خواهد با مجاهدین مقاومت در جنگ و درگیری باشد مقاومت اعلام کردند که ما آماده ایم اما کشتار زنان و کودکان اوج ذلت رژیم صهیونیستی را به تصویر کشیده است.

وی در خصوص نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در جده درباره فلسطین گفت: نشست جده در سطح وزیران است و کمیته اجرایی در سطح وزرا دعوت شدند اما به دلیل اهمیت موضوع از همه اعضا در سطحوزیر دعوت شده تا شرکت کنند و طبعا ایران فعالانه در دفاع از حقوق مردم فلسطین و محکوم کردن جنایات جنگی رژیم صهیونیستی حضور فعالی خواهد داشت و من هم شرکت خواهم کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]