پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 49441
  • 14 دسامبر 2023 - 14:12
  • 76 بازدید
  • ۰ دیدگاه

گرد‌و‌خاک پاول در پشت‌خط بازارها/ قیمت دلار عقب‌افتادگی را جبران می‌کند؟

گرد‌و‌خاک پاول در پشت‌خط بازارها/ قیمت دلار عقب‌افتادگی را جبران می‌کند؟
گرد‌و‌خاک پاول در پشت‌خط بازارها/ قیمت دلار عقب‌افتادگی را جبران می‌کند؟

اکوایران: به‌عقیده معامله‌گران پاول در بازارها گرد‌و‌خاک به‌پا کرد و دوباره راه قیمت دلار با طلا و سکه جدا شد. از نگاه این گروه دلار از طلا و سکه عقب افتاده و پس از رنج‌ زدن‌های متوالی به نوسان برخواهد گشت.

به گزارش اکوایران، با اینکه اکثر معامله‌گران در روز سه‌شنبه تصور می‌کردند که قیمت دلار با افزایش می‌تواند از مرز مقاومت رد شود و خریدار دلار شدند اما این اتفاق در روز چهارشنبه نیفتاد. قیمت دلار هرات در روز چهارشنبه ۵۰ هزار و ۱۵۰ تومان شروع به کار کرد و بین ۵۰ هزار و ۵۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان نوسان داد. قیمت دلار در بازار ارز هرات در پشت‌خط چهارشنبه ۵۰ هزار و ۱۴۰ تومان به کار خود پایان داد.

قیمت دلار سلیمانیه که در پشت خط سه‌شنبه شب در پله دوم کانال ۵۰ هزار تومان بسته شده بود در روز چهارشنبه در ۵۰ هزار و ۳۲۰ تومان آغاز به کار کرد و با کاهش وارد پله دوم شد. قیمت دلار سلیمانیه در پشت خط چهارشنبه شب در ۵۰ هزار و ۲۷۰ تومان بسته شد.

قیمت تتر در روز چهارشنبه پس از ریزش بیت‌کوین در روز سه‌شنبه افزایشی شد و به کانال ۵۱ هزار تومان ورود پیدا کرد. قیمت تتر در روز چهارشنبه بین ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان تا ۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان نوسان داد.

قیمت طلا و سکه در روز چهارشنبه بازار آرامی داشتند و منتظر سخنرانی پاول، رئیس فدرال رزرو بودند. بهای اونس طلا پس‌ از سیگنال‌های فدرال رزرو مبنی بر بدون تغییر ماندن نرخ بهره در ۵.۵ درصد و کاهش نرخ بهره در سال ۲۰۲۴، حدود ۲ درصد افزایش یافت. با این افزایش قیمت انس طلا و ورود دوباره به کانال ۲۰۰۰ دلار، قیمت طلای آبشده در پشت خط با افزایش به بالای ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رفت. همچنین پس از سیگنال پاول قیمت بیت‌کوین افزایش نزدیک به ۴ درصدی داشت. از نگاه معامله‌گران اگر قیمت دلار امروز افزایش پیدا نکند به خاطر افزایش قیمت انس، دوباره راه بازار طلا و سکه از دلار جدا می‌شود. معامله‌گران می‌گفتند پاول دوباره در بازارها گرد‌و‌خاک به پا کرد.

گروهی از معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند قیمت دلار امروز به خاطر شانتاژ اتاق‌ها نوسانی خواهد بود. همچنین گروهی از معامله‌گران باتوجه به افزایش قیمت طلا و سکه در پشت خط چهارشنبه می‌گفتند قیمت دلار دوباره از سایر بازارها عقب افتاده و در وقت مناسب دلار جبران خواهد کرد. این دسته تصور می‌کنند این رنج‌زدن‌های قیمت دلار برای خسته کردن معامله‌گران است و معنی این را نمی‌دهد که دیگر کار دلار تمام است.

در مقابل گروهی با طنز به افزایشی‌های بازار می‌گفتند «بزک نمیر بهتر میاد». این دسته با اشاره به اینکه افزایشی‌ها از ابتدای آذر دنبال افزایش قیمت دلار هستند و این اتفاق نیفتاده معتقدند که بازار کاملا در دست بازارساز است.

نکته بازار ارز، ارزش لیر در برابر دلار بود. در رکوردی تاریخی، هر دلار آمریکا از ۲۹ لیر ترکیه بالاتر رفت.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان 02 مه 2024

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان

اکوایران: سرانجام پس از اعتراض فعالان صنفی طلا و جواهر، سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که این افراد به ثبت همزمان صورت‌حساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه‌ها کافی است.

شرط کافی کف‌زنی بازار ارز 02 مه 2024

شرط کافی کف‌زنی بازار ارز

محدوده حمایتی مهم بازار هم حوالی ۶۰ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان است که اگر از دست برود می‌تواند به سمت کف قیمت سال ۱۴۰۳ برود. شرط کافی این امر هم از دست رفتن حمایت درهم امارات است.

چشمک‌ فدرال رزرو به‌ سکه‌بازان/ پیش‌بینی قیمت سکه از ۳ جناح 02 مه 2024

چشمک‌ فدرال رزرو به‌ سکه‌بازان/ پیش‌بینی قیمت سکه از ۳ جناح

در حال حاضر برخی از سکه‌بازان با اشاره به نوسانات طلای جهانی امیدوارند که سکه در روز جاری صعودی شود، اما برخی دیگر معتقدند اگر دلار و تتر در روز جاری نزولی شود، این اتفاق می‌تواند اثر طلای جهانی بر روی سکه را تعدیل کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.