فوری / هدیه جدید در راه است / دهک‌های ۸ و ۹ منتظر یارانه نقدی تشویقی باشند!
فوری / هدیه جدید در راه است / دهک‌های ۸ و ۹ منتظر یارانه نقدی تشویقی باشند!

دولت قصد دارد به دهک‌های ۸ و ۹ هدیه جدید پرداخت کند.

به گزارش نبض بازار، دولت از واریز هدیه جدید همراه با یارانه به دهک‌های ۸ و ۹ خبر داد. در متن زیر مبلغ و زمان واریز اعلام شده است.

چندی پیش خبرهای جدیدی از افزایش ۹ برابری یارانه نقدی ۱۴۰۲ به گوش رسید. در این خبر گفته شده علاوه بر پرداخت یارانه نقدی ۱۲۰ هزارتومانی به خانوارها یارانه نقدی هر ماه نیز ۹ برابر زیاد می شود.

وزیر اقتصاد گفت: تا آبان ماه خبری از تغییر یارانه نقدی وجود ندارد. یارانه نقدی آبان ماه به حساب سرپرستان خانوار بزودی واریز خواهد شد.اخیرا قوانین بسیاری در حوزه واریز  یارانه نقدی  ابلاغ شده است و تسهیلات مختلفی در این حوزه برای مشمولان واریز می‌شود. قرار است به دهک‌های یک تا سه درآمدی یارانه ۵۲۰ هزار تومانی تعلق گیرد. همچنین بنا بر گفته مسئولان احتمال تبدیل دهک به صدک درآمدی نیز وجود دارد.یارانه نقدی مرحله ۱۵۳ مربوط به آبان ماه ۱۴۰۲ به حساب سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه واریز و از ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۲ قابل برداشت است.

گفتنی است مبلغ یارانه آبان ماه همانند ماه های قبل و بر اساس دهک های درآمدی اعلام شده واریز خواهد شد./اقتصاد ۱۰۰

دهک‌های ۸ و ۹ منتظر یارانه نقدی تشویقی باشند

با اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی و مشمول شدن دهک اول تا هفتم کم‌درآمد، ۸۰ درصد مردم ایران مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی شدند و به زودی با پیوستن دو دهک هشتم و نهم زنجیره طرح کامل‌تر شده و خانوارها علاوه بر امکان خرید ۱۱ قلم کالای اساسی به نرخ سال قبل، از یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش ایسنا، اواخر مهرماه امسال سیدصولت مرتضوی ـ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پیوستن دهک‌های هشتم و نهم به طرح کالابرگ الکترونیکی خبر داد و گفت: در حال حاضر دهک‌های ششم و هفتم را به طرح اضافه کردیم و به تدریج باقی دهک‌ها را هم اضافه می‌کنیم.

وی همچنین احتمال جابه‌جایی دهک‌ها را تایید کرد و گفت: امکان دارد بعضی دهک‌ها که دهک‌های بالاتر هستند به دهک‌های پایین‌تر بروند و بعضی دیگر که دهک‌های پایین‌تر هستند به دهک‌هایی بالاتر ارتقاء یابند.

گام نخست مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی از ۱۳ خردادماه امسال برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی به اجرا درآمد و سپس به شکل تدریجی به سایر دهک‌های اول تا سوم تعمیم داده شد.

به موجب طرح‌ کالابرگ الکترونیکی امکان خرید ۱۱ قلم کالای اساسی ازقبیل گوشت منجمد،روغن مایع،برنج ایرانی، پینر، شیر و ماست کم چرب،حبوبات، مرغ، تخم‌مرغ،ماکارونی و قند و شکر فراهم شده و مشمولان این طرح در صورت اختصاص ۵۰ درصد اعتبار یارانه خود به خرید ۱۱ قلم کالای پیش‌بینی شده از شارژ ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی بهره‌مند خواهند شد.

از دوم شهریور ماه امسال اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی به پنج دهک تسری یافت و دو دهک ۴ و ۵ نیز مشمول اجرای این طرح شدند تا اینکه مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی با پیوستن دو دهک ۶ و ۷ از روز شنبه ۲۲ مهرماه آغاز شد و بنا به گفته مسئولان وزارت رفاه اجرای طرح با استقبال بیش از ۱۲ میلیون نفری مواجه شده است.

در حال حاضر دهک‌های اول تا سوم، ۴۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند که با احتساب اعتبار مازاد ۱۲۰ هزار تومان ماهانه به ازای هر نفر ۵۲۰ هزار تومان یارانه تعلق می‌گیرد اما دهک‌های چهارم تا هفتم به ازای هر نفر از یارانه ۳۰۰ هزار تومانی برخوردارند که با احتساب شارژ ۱۲۰ هزار تومانی،‌ مبلغ ۴۲۰ هزار تومان به عنوان یارانه تشویقی در هر ماه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

با پیوستن دهک‌های ۶ و ۷، جامعه تحت پوشش این طرح که پیش از این ۴۱ میلیون نفر بود به ۶۱ میلیون نفر رسید و ۸۰ درصد مردم مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی شدند.

خوشبختانه امکان خرید اینترنتی با کالابرگ نیز فراهم شده و آنطور که معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته مردم می‌توانند خرید اینترنتی خود را از فروشگاه‌های اینترنتی که به وزارت تعاون متصل هستند و به زودی اعلام خواهند شد، انجام دهند.

هم اکنون دسترسی مردم به اسنپ‌مارکت برای ثبت خرید اینترنتی تسهیل شده و خانوارها می‌توانند صرفنظر از خرید اینترنتی، از طریق کارت بانکی و نصب اپلیکیشن شما به نشانی https://shoma.sfara.ir خرید اعتباری خود را انجام دهند.

به گزارش ایسنا، طرح کالابرگ الکترونیکی ابتکار عمل دولت سیزدهم است که با هدف حمایت از اقشار کم درآمد و حفظ سلامت غذایی خانوار به دنبال حذف ارز ترجیحی و جلوگیری از تاثیر آن بر سفره مردم و مقابله با تورم به اجرا درآمده است. در حال حاضر ۱۴۵ هزار فروشگاه و سوپرمارکت و ۱۰ فروشگاه زنجیره‌ای با ۱۲ هزار شعبه به طرح کالابرگ الکترونیکی متصل شده‌اند و پیوستن ۴۰۰ تعاونی مصرف روستایی در شهر و روستا نیز کلید خورده است./ ایسنا

یارانه نقدی آبان کدام خانوارها ۹ برابر می شود؟

عسگریان، معاون امور رفاهی و زیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت گفت: برای سرپرستان خانوار پیامکی می‌فرستیم که شما در چه دهکی قرار دارید و مشمول کالابرگ می‌شوید و همچنین از طریق سایت حمایت به نشانی «حمایت» می‌توانند دهک‌بندی خود را شناسایی کنند و بخشی از اطلاعات خانوار خود را ببینند. غیر از این برنامه کاربردی شبکه ملی اعتبار «شما» میزان اعتبار یارانه‌ای کالابرگ را به متقاضیان اعلام می‌کند و سایت حمایت هم برای دهک‌بندی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: سرپرست خانوار با هر کدام از کارت‌های بانکی خود می‌تواند به فروشگاه‌های مدنظر کالابرگ الکترونیکی مراجعه کند. برای استفاده از این طرح مردم  فروشگاه‌هایی که به کارتخوان کالابرگ تجهیز شده‌اند مراجعه می‌کنند و حتی لازم نیست همان کارتی که یارانه معیشتی به آن واریز می‌شود از آن استفاده شود چون برای خرید و قیمت پایه از هر کارتی می‌توانند استفاده کنند و اعتبار یارانه‌ای آنها هم بر اساس کدملی سرپرست خانوار استفاده می‌شود و به محض اینکه به میزان ۲۰۰ هزار تومان از ۱۱ قلم کالا خرید کنند ۱۲۰ هزار تومان اعتبار مازاد برایش شارژ می‌شود که باید ظرف یک ماه از آن خریداری کند

میزان اعتبار یارانه نقدی تشویقی دهک اول تا سوم

سه دهک کم‌درآمد یارانه ماهانه۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند، اما چون طرح کالابرگ الکترونیک کاملاً اختیاری است، اگر این افراد حداقل به میزان ۲۰۰ هزار تومان در قالب کالابرگ الکترونیکی از ۱۱ قلم کالای موردنظر خریداری کنند، آنگاه ۱۲۰ هزار تومان شارژ اضافه برای آنها واریز می‌شود و درواقع کل یارانه آنها که صرف کالاهای مدنظر می‌شود به ۵۲۰ هزار تومان در ماه افزایش می‌یابد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]