جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 53295
  • 01 ژانویه 2024 - 20:11
  • 44 بازدید
  • ۰ دیدگاه

تنور برجام در بازار ارز و طلا داغ شد

تنور برجام در بازار ارز و طلا داغ شد
تنور برجام در بازار ارز و طلا داغ شد

قیمت دلار امروز در هرات وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد. طلا و سکه در بازار تهران هم در مقایسه با روز قبل گران شدند.

به گزارش اکوایران، بازار درهم امروز به دلیل سال نوی میلادی نیمه تعطیل بود. نرخ حواله درهم در بازار امروز بالای مرز ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش رسید؛ همین امر موجب شد سطح تقاضا برای خرید دلار در بازار هرات تا حدودی بیشتر شود و اسکناس آمریکایی در بازار یاد شده به سمت کانال ۵۰ هزار تومان خیز بردارد. در همین راستا قیمت دلار در هرات که روز گذشته تا ۴۹ هزار و ۸۵۰ تومان پایین‌آمده بود امروز با ۴۹ هزار و ۹۵۰ تومان بازگشایی شد و در نیمه ظهر مرز ۵۰ هزار تومان را فتح کرد. 

مرز مهم درهم برای دلار

پیش از شروع معاملات نقدی امروز فعالان اقتصادی گفته بودند که اگر قیمت درهم در سومین روز هفته بالای ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شود این احتمال وجود دارد که دلار هرات کانال ۵۰ هزار تومان را پس بگیرد. تحلیلگران اقتصادی می گویند در حال حاضر اولین مرز مقاومت دلار در هرات مرز ۵۰ هزار و ۵۰ تومان و بعدی بین ۵۰ هزار و ۲۵۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومان خواهد بود.

در تهران هم قیمت دلار عصر روز گذشته در حول و حوش ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد.در بازار امروز هم با ۵۰ هزار و ۴۲۰ تومان فعالیت کاری خود را آغاز کرد و ظهر بر روی ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان قرار گرفت.

دلار ۵۰ هزار تومانی دستاورد است؟

در حال حاضر یک ادعا درباره قیمت دلار مورد توجه بازیگران ارزی قرار گرفته است. درحالی که دو سال از تکیه سید ابراهیم رئیسی بر صندلی پاستور می گذرد  رسانه های حامی دولت رئیسی سعی دارند از  تریبون‌های مختلف دلار ۵۰ هزار تومانی را دستاورد دولت سیزدهم معرفی کنند. در همین رابطه محمد اکبرزاده معاون سیاسی نیروی دریایی سپاه پاسداران در گفتگو با تسنیم گفته بزرگ‌ترین کاری که دولت انجام داده موضوع مهار بوده که بسیاری از افراد مطلع نیستند، دلاری که می‌خواست ۲۰۰ هزار تومان و تورمی که ۳ رقمی شود را مهار کرده است.

همچنین «یحیی آل‌اسحاق» در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم گفته یک جریان فکری بر این باور بود که با توجه به درآمدها، هزینه‌های ارزی، روند عرضه و تقاضا و تمامی فاکتورهای مؤثر در قیمت ارز، بانک مرکزی نمی‌تواند نرخ ارز را در این دامنه حفظ کند و دلار را با قیمت ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان پیش‌بینی می‌کردند. آنطور که رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق گفته «کسی فکر نمی‌کرد قیمت دلار در طول ۸ ماه، در حد ۵۰ هزار تومان ثابت بماند.» از سوی دیگر علیرضا زاکانی، شهردار تهران مدعی شده که دلار  در  دولت قبل داشت به سمت ۱۵۰ هزار تومان حرکت می کرد. این اظهارات در حالی است که دو سال پیش زمانی که رئیسی سکاندار دولت شد  قیمت دلار در بازار آزاد در محدوده ۲۵ هزار تومان بوده است. 

در کنار این موضوع امروز تنور برجام در بازار دلار تا حدودی داغ شد. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در آخرین اظهاراتش درباره مذاکرات هسته ای گفته فضای دیپلماتیک برای انجام دور جدیدی از گفتگو‌ها همچنان وجود دارد و در چارچوب رعایت خطوط قرمز ایران برای دور جدید گفتگو‌ها و بازگشت همه طرف‌ها به برجام مشکلی نداریم.

فارغ از دلار ، بازار جهانی طلا امروز دوشنبه ۱۱ دی ماه به مناسبت اولین روز ژانویه و شروع سال ۲۰۲۴  تعطیل بود اما در بازار داخلی قیمت طلا ۱۸ عیار امروز در حدود ۲ میلیون و ۵۱۳ هزارو ۵۰۰تومان معامله شد که نسبت به روز یکشنبه تقریبا ۹ هزار تومان گران شده است.

امروز علاوه بر طلا قیمت سکه امامی هم برخلاف روز گذشته افزایشی شد . قیمت سکه در  شروع معاملات امروز با ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش رسید اما در ادامه صعودی شد و به ۲۹ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید. این قیمت در مقایسه با روز قبل ۵۰ هزار تومان گران تر بود.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
ربع سکه خلاف جریان شنا کرد 03 مه 2024

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد

اکوایران: قیمت دلار تهران در هفته جاری با سقوط کار خود را شروع کرد و در برگشت رو به بالا نتوانست از سد مقاومت ۶۳ هزار تومان بگذرد و دوباره فروریخت.

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟ 02 مه 2024

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟

اکوایران: بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با کاهش قیمت قابل توجهی همراه شده است و این احتمال وجود دارد که قیمت آن به کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز سقوط کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.