سیر تا پیاز سفر به کاشان؛ شهری با تمدنی قدیمی
سیر تا پیاز سفر به کاشان؛ شهری با تمدنی قدیمی
کاشان یکی از شهرهای تاریخی و قدیمی استان اصفهان است به گلاب و گلاب‌گیری شهرت دارد
فهرست خبر اقتصادی سیر تا پیاز سفر به کاشان؛ شهری با تمدنی قدیمی

کاشان یکی از شهرهای تاریخی و قدیمی استان اصفهان است به گلاب و گلاب‌گیری شهرت دارد. آداب و رسوم این شهر برای هر فرد با هر با هر روحیه‌ای جذاب است. این شهر بین کوه‌های کرکس و کویر مرکزی ایران قرار گرفته و دارای آب‌وهوای گرم و بیابانی است. از نظر سرسبزی و پوشش گیاهی در سطح و لول پایینی قرار دارد. همچنین مساحت شهر کاشان برابر با ۴۳۹۲ کیلومتر مربع است. دیدن این شهر خالی از لطف نیست اما قبل از سفر بهتر است اطلاعاتی درباهر آن کسب کنید تا سفری لذت بخش را تجربه کنید.

آب‌وهوای کاشان

به دلیل قرار گرفتن شهر کاشان در مرکز یک منطقه کوهستانی و صحرایی، در بیشتر روزهای سال آب‌وهوا در این شهر گرم و خشک است. موقعیت بیابانی این منطقه، باعث ایجاد هوای سرد در شب و هوای گرم در روز می‌شود. شهر کاشان از طرف شرق و شمال شرقی به آران و بیدگل و دشت کویر، از شمال و شمال غربی به استان قم، از طرف جنوب به شهرستان نطنز و از طرف غرب به شهرستان دلیجان منتهی می‌شود.

موقعیت جغرافیایی این شهر تاثیر زیادی بر آب‌وهوای آن دارد. دمای هوای این شهر در اتفاعات مختلف، متفاوت است. دلیل خشکی آب‌وهوای کاشان نیز همسایه بودن آن با دشت کویر است. فصل‌های پاییز، زمستان و بهار بهترین فصل برای سفر به شهرتاریخی و زیبا کاشان هستند.

جاذبه‌های دیدنی و گردشگری کاشان

به هر نقطه از شهر کاشان بنگرید می‌توانید بخشی از تاریخ را مرور کنید. این شهر دارای خانه‌ها و بناهای قدیمی، ابنیه تاریخی و معماری‌های قدیمی زیادی است، اما در کنار بنا‌ها تاریخی طبیعت زیبا و خیر‌کننده‌ای نیز دارد.

جاذبه‌های دیدنی و گردشگری کاشان

به هر نقطه از کاشان که بروید یک داستان و جریان تاریخی شما را جذب می‌کند. از حمام فین که داستان قتل امیر کبیر بر روی کاشی‌های آن هک شده است تا داستان‌های تاریخی ۸۰۰۰ساله در تپه سیلک که نشان از تمدن و قدیمی بودن شهر کاشان دارند. از جذاب‌ترین بنا‌های تاریخی این شهر می‌توان به خانه طباطبایی‌ها، خانه بروجردی‌ها، خانه عامری‌ها، خانه عباسیان، حمام میر احمد، مدرسه سلطانیه و بسیاری از بنا‌های دیگر اشاره کرد. بناهای تاریخی نام برده شده در مسیرهای نزدیک به هم قرار دارند و می‌توانید در یک روز از آن‌ها بازدید کرده و داستان‌های تاریخی این شهر را بشنوید.

مقصد‌های گردشگری طبیعی در کاشان نیز وجود دارند و با وجود طبعیت و‌ آبشار‌های بسیار زیبا شهری دیدنی و پرگردشگر محسوب می‌شود.

باغ‌های گسترده و گل‌های محمدی دلیل معروفیت و مشهور بودن شهر قمصر کاشان هستند. بیشتر مسافران شهر کاشان دوست دارند از باغ‌ها و باغ گل‌های محمدی شهر قمصر بازدید کنند. جشنواره گلاب‌گیری از تاریخ ۱۵ الی ۲۵ اردیبهشت در شهر قمصر برگزار می‌شود. مهم‌ترین هدف مسافران برای بازدید از این شهر، حضور در جشنواره گلاب‌گیری ‌است. علاوه بر شرکت در جشنواره، می‌توانید ساعات زیادی در باغ‌ها و در میان گل‌های صورتی خوشبو بگذرانید و از مهمان نوازی مردم قمصر و شهر کاشان لذت ببرید.

آبشار نیاسر یکی از جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبا در شهر قدیم نیاسر است. سر چشمه این آبشار زیبا و دیدنی از چشمه‌ای موسوم به چشمه تالار است. سنگ‌های آهکی و رسوبی، سنگ‌های بدنه‌ای این آبشار را تشکیل داده‌اند و بافت بسیار زیبایی در بدنه آبشار ایجاد کرده‌اند. در این محل گیاهان دارویی نیز رشد می‌کنند که هرکدام مزایا و خواص مخصوص خود را دارند. نیاسر حدودا در ۳۴ کیلومتری شمال غرب کاشان قرار دارد.

غذا‌های شهر کاشان

در سفر به شهر کاشان پیشنهاد می‌شود حتما از غذا‌های محلی این شهر میل کنید. در این شهر غذا‌های خوشمزه و خوش‌عطری نظیر گوشت لوبیا، شفته، قیمه‌ریزه، کوفته چغندر، گوشت عدس بادمجان، گوشت لوبیای سرکه شیره، گوشت کلم، عدس‌پلو، کدو و کشمش و اشکنه وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها میل کرده و سفر خود به این شهر را به یادماندنی‌تر کنید.

مراکز خرید کاشان برای تهیه سوغات

در سفر به کاشان می‌توانید از سوغات این شهر خریداری کنید. گلاب دو آتیشه کاشان را می‌توانید از خیابان علوی و اطراف خانه‌های تاریخی و شهر قمصر تهیه کنید. اگر قصد خرید شیرینی‌های کاشان را دارید حتما از بازار بزرگ کاشان دیدن کرده و شیرینی‌های خوشمزه و تازه این شهر را تهیه کنید. چند نمونه از مراکز خرید کاشان را ادامه معرفی می‌کنیم.

بازار تاریخی کاشان

  • آدرس: کاشان، تقاطع خیابان باباالفضل و میدان کمال الملک تا دروازه دولت

بازار بزرگ صفویه

  • آدرس: کاشان، خیابان شهید رجایی

چگونه به کاشان سفر کنیم؟

برای سفر به کاشان مسیر زمینی و هوایی در اختیار شما مسافران عزیز قرار دارد. اگر قصد دارید مسیر هوایی را برای سفر خود انتخاب کنید، با رزرو خودکار بلیط هواپیما از تهران به کاشان در سایت مستر بلیط کار خود را آسان کنید. فرودگاه کاشان تا مرکز شهر، کمتر از نیم ساعت فاصله زمانی دارد.

اگرچه کاشان فرودگاه دارد، اما این فرودگاه فعال نبوده و نمی‌توانید مسیر هوایی مستقیم را برای سفر انتخاب کنید. البته می‌توانید به اصفهان رفته و از شهر اصفهان با اتوبوس یا سواری راهسپار کاشان شوید. برای تهیه بلیط هم رزرو بلیط هواپیما مستربلیط را از دست ندهید، زیرا در کمترین زمان و به سرعت می‌توانید بلیط تهیه کنید. انواع بلیط هواپیما داخلی نظیر چارتری، سیستمی و لحظه آخری را از سایت مستربلیط تهیه کنید. فیچر رزرو خودکار هم که به تازگی در این وب‌سایت راه‌اندازی شده به پیدا کردن بلیط در مسیرهای پرتردد مانند بلیط هواپیما تهران مشهد رفت و برگشت و حتی بلیط هواپیما مشهد چارتری کمک شایانی می‌کند.

امکان مسافرت به شهر کاشان با خودروی شخصی و اتوبوس نیز وجود دارد. ترمینال مسافربری کاشان در میدان زجاجی واقع شده است.

اگر می‌خواهید با اتومبیل شخصی خود به این شهر سفر کنید، لذت تماشای نمک زارهای بین راهی و کویر‌ها نیز نصیب‌تان می‌شود. برای سفر به کاشان بهترین مسیر اتوبان تهران_قم است که با رسیدن به شهر قم باید مسیر خود را از اتوبان قم_کاشان دنبال کنید. در شهر کاشان حمل‌ونقل عمومی تنها شامل تاکسی، اتوبوس و سیستم تاکسی بی‌سیم می‌شود. استفاده از دوچرخه نیز برای گشت و گذار در شهر بسیار مناسب است. خانه دوچرخه کاشان به گردشگران دوچرخه اجاره می‌دهد که علاوه بر ورزش کردن می‌توانید از زیبایی‌های این شهر به یک روش متفاوت لذت ببرید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]