نگاهی به محصولات فرداموتورز در اتواکسپو تهران
نگاهی به محصولات فرداموتورز در اتواکسپو تهران

شرکت فردا موتورز یکی از فعال‌ترین خودروسازان و عرضه‌کنندگان محصولات وارداتی در اتو اکسپو تهران به شمار می‌رود که با چندین خودرو مونتاژی یا وارداتی شامل تولیدات جیلی و ام جی در این نمایشگاه حضور پیدا کرده و مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

اقتصادآنلاین؛ نمایشگاه خودرو و فناوری‌های وابسته تهران ۱۴۰۲ موسوم به اتو اکسپو طی روزهای ۱۰ تا ۱۵ بهمن ماه برگزار شده و شرکت‌های متنوع خودرویی شامل تولیدکنندگان و واردکنندگان در این فستیوال حضور پیدا کرده‌اند. فردا موتور نیز که یکی از فعال‌ترین شرکت‌های بخش خصوصی در عرصه مونتاژ یا واردات خودرو به شمار می‌رود که در این رویداد حضور پیدا کرده و محصولات تولیدی یا وارداتی خود را به نمایش گذاشته است. از همین رو بهتر دیدیم تا بعضی از مهم‌ترین و البته جدیدترین محصولات این شرکت را که در نمایشگاه خودرو تهران حضور پیدا کرده‌اند، به شما معرفی کنیم.

ام جی GT
شاید هیجان‌انگیزترین رونمایی در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۲، معرفی ام جی GT مدل ۲۰۲۴ از سوی فردا موتورز باشد. این خودرو یکی از محصولات محبوب گروه خودروسازی ام جی به حساب می‌آید و در قالب یک سدان اسپرت و جوان‌پسند می‌تواند نظرات بسیاری را به سمت خود جلب کند. طراحی شکیل، امکانات تقریباً مناسب و کابین زیبا از ویژگی‌های مثبت ظاهری این سدان جوان‌پسند به حساب می‌آیند.

 موتور ۱.۵ لیتری به قدرت ۱۷۳ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر به همراه گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه هم اجزای مهم بخش فنی این محصول وارداتی فردا موتور را تشکیل می‌دهند. انتظار می‌رود از سال ۱۴۰۳ عرضه ام جی GT به بازار ایران توسط فردا موتورز آغاز شود.

ام جی ۵
دیگر محصول ام جی که به واسطه فردا موتور به ایران خواهد آمد، خودرو خانوادگی ام جی ۵ است که می‌تواند به عنوان یک سدان چینی باکیفیت در ایران مورد توجه خانواده‌ها قرار گیرد. اصولا محصولات ام جی نسبت به بسیاری دیگر از خودروسازان چینی از لحاظ کیفی تاحدودی برتری دارند و همین مورد می‌تواند برگ برنده ام جی ۵ در بازار ایران باشد.

نکته مهم اینجاست که موتور ام جی ۵ از نوع ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی بوده و بنابراین دردسرهای موتورهای توربوشارژ، به‌ویژه حساسیت به کیفیت بنزین و ناک زدن را تا حد زیادی برطرف خواهد کرد و در طول زمان استهلاک بسیار کمتری نسبت به نمونه‌های مشابه توربوشارژ از خود نشان خواهد داد. این موتور که با گیربکس سی وی تی همراه شده است، می‌تواند ۱۱۸ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

جیلی آزکارا

جیلی آزکارا یکی از کراس اوورهای وارداتی فردا موتور است که از قوای محرکه هیبریدی خفیف برخوردار خواهد بود. این خودرو به یک پیشرانه بنزینی ۱.۵ لیتری سه سیلندر توربوشارژ و یک موتور برقی کوچک مجهز شده که در مجموع ۱۹۰ اسب بخار قدرت به علاوه ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. جیلی آزکارا فردا موتورز دارای گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه است و به طور متوسط حدود ۶٫۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف خواهد کرد. این خودرو در سامانه یکپارچه عرضه شده و برای ثبت‌نام کنندگان در این سامانه قابل خریداری است.

جیلی جئومتری C

از دیگر محصولات جیلی که به صورت وارداتی توسط فردا موتورز در بازار کشورمان عرضه خواهد شد، کراس اوور برقی جیلی جیومتری C است. این خودرو دارای موتور برقی به قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۳۱۰ نیوتن متر است. ظاهراً می‌توان با این ماشین خانوادگی شتاب صفر تا صد زیر ۷ ثانیه را به ثبت رساند که در نوع خود رکورد جالب و هیجان‌انگیزی به نظر می‌رسد. بسته به ظرفیت باتری، جیلی جیومتری می‌تواند بین ۴۰۰ تا ۵۵۰ کیلومتر را با یک مرتبه شارژ باتری بپیمایند.

سوبا M4

سوبا M4 یک خودرو چندمنظوره یا مینی ون نیمه لوکس است. این خودرو می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای افرادی باشد که نیاز به یک ماشین جادار، راحت، با امکانات مناسب و طراحی ظاهری لوکس دارند. سوبا M4 از تولیدات مونتاژی فردا موتورز به حساب می‌آید و نیروی خود را از موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ به قدرت ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر دریافت می‌کند. گیربکس سوبا M4 از نوع ۷ سرعته دوکلاچه خیس است و ادعا می‌شود که این خودرو کمتر از ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بنزین مصرف می‌کند.

سایر محصولات فردا موتور
علاوه بر مدل‌های ذکر شده در بالا، محصولات قدیمی‌تر فردا موتورز نیز که تاکنون به صورت مونتاژی به بازار ایران عرضه شده‌اند، در اتو اکسپو تهران حضور دارند. تولیداتی مثل کراس اوورهای فردا T5، فردا SX5 و سدان کوچک فردا ۵۱۱ در غرفه فردا موتور به نمایش گذاشته شدند.

شرکت فردا موتور سعی دارد تا سبد محصولات مونتاژی و وارداتی خود را نسبت به گذشته متنوع‌تر کند و با عرضه خودروهای نسبتاً باکیفیت‌تر چینی از برندهای معتبر نظیر جیلی و ام جی، هرچه بیشتر به سمت این مهم گام برداشته است. انتظار می‌رود در سال آینده فعالیت‌های فردا موتور گسترده‌تر شده و تولیدات متنوعی، به ویژه از محصولات جیلی یا ام جی، از طریق این شرکت به بازار کشورمان راه پیدا کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]