کم مصرف‌ترین خودروی هیبریدی جهان را ببینید + عکس
کم مصرف‌ترین خودروی هیبریدی جهان را ببینید + عکس

کم مصرف‌ترین خودروی هیبریدی جهان در حال حاضر در اختیار تویوتا پریوس با مصرف ۵۷ ام‌پی‌جی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نیویورک سان، ماشین‌های هیبریدی از موتور بنزینی خود برای شارژ و نگهداری از باتری استفاده می‌کنند. شرکت‌های خودروسازی با اهداف مختلفی اقدام به طراحی و تولید نسخه‌های هیبریدی از محصولات خود می‌کنند؛ اما مهم‌ترین هدف‌شان صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش هزینه مصرف‌کننده تا حد امکان است.
فعلا شرکت های خودروسازی فورد و کرایسلر با مصرف ۷۲ گالن در مایل (MPG) رکورددار خودروهای کم مصرف هیبریدی در جهان هستند ولی کم مصرف‌ترین خودروی هیبریدی جهان در حال حاضر در اختیار تویوتا پریوس با مصرف ۵۷ ام‌پی‌جی است.  
لوسید موتورز (Lucid Motors) که پیش تر با نام آتیه‌وا (Atieva) شناخته می‌شد، یکی از شرکت‌های تازه صنعت خودروسازی است این شرکت تازه تاسیس آمریکایی باعقد قراردادی قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ در عربستان کارخانه احداث کند که اولین شرکت خودروسازی برقی در خاورمیانه خواهد بود و به ساخت خودروهای الکتریکی خودروان و لوکس مشغول است.
این شرکت ادعا می‌کند خودروی هیبریدی ایر دارای کمتر از ۴هزار پوند وزن است که می‌تواند کم مصرف‌ترین خودروی هیبریدی جهان تبدیل شود. البته مسئولان این شرکت می‌گویند این خودرو فعلا ۱۴۰ گالن در هر مایل مصرف دارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]