رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان مرزی آستارا گفت: حیات وحش فروشی نیست و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد رضا سلامی ریک با اعلام این خبر که خرید و فروش حیات وحش آسیب جبران‌ناپذیری به سلامت زیستگاه‌ها وارد می‌کند و منجر به مرگ این گونه‌ها می‌شود اظهارداشت: متأسفانه هر ساله با فرا رسیدن سال نو عده‌ای سود جو اقدام به عرضه و فروش گونه‌هایی از حیات وحش همچون مارهای آبی، سمندر لرستانی و لاک‌پشت‌ها در بازار و میادین تره‌بار می نمایند که این عمل فعل مجرمانه بوده و در صورت مشاهده با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.
وی تأکید کرد: گشت‌های محسوس و نامحسوس برای دستگیری متخلفان خرید و فروش سمندر لرستان، مار آبی و لاک پشت‌ها تقویت شده است.
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان بندر مرزی آستارا ادامه داد: خرید و فروش سمندر لرستانی که گونه کمیاب حیات وحش ایران است، منجر به انقراض این گونه نادر خواهد شد.
سلامی از مردم درخواست کرد اگر شاهد صید، فروش و حمل و نقل این گونه‌های مهم بودند حتماً از طریق سامانه ۱۵۴۰ به یگان محیط زیست اطلاع‌رسانی نمایند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد؛ این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]