۸۰ درصد آب‌بندان‌های ساری آبگیری شد
۸۰ درصد آب‌بندان‌های ساری آبگیری شد

مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: تاکنون ۸۰ درصد آب‌بندان‌های این شهرستان آبگیری شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  سید اسماعیل علوی امروز (۲۲ اسفند ماه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه شهرستان ساری ۱۰۶ قطعه آب‌بندان دارد، اظهار کرد: تاکنون ۸۰ درصد آب‌بندان‌های این شهرستان آبگیری شده است. 
او بیان کرد: آب‌بندان یک استخر ذخیره خاکی بسیار بزرگ بوده که از گود کردن و خاکبرداری یک محدوده، ریختن خاک، کوبیدن و ایجاد دیواره خاکی دور این محدوده به‌وجود می‌آید که به‌عنوان منابع تأمین آب زراعی کشاورزی محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه آب رودخانه‌ها و هرزآب ناشی از بارندگی در فصل‌های غیرکاشت از طریق کانال‌ها و پمپاژ به آب‌بندان‌ها هدایت می‌شود و در فصل بهار و تابستان برای آبیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: امیدواریم با افزایش میزان بارندگی‌ها تا پایان سال، شاهد تکمیل ظرفیت ذخیره آب آب‌بندان‌های شهرستان ساری باشیم.
علوی بیان کرد: آب‌بندان‌ها از دیرباز پشتوانه اصلی منابع آبی شالیزارهای مناطق شمالی کشور بوده‌اند و هنگام خشکسالی، یک منبع ذخیره مناسب شبکه‌های آبیاری است.
او با بیان اینکه امسال ۲۴۴ میلیارد ریال تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی در ساری پرداخت شد، اظهار کرد: امسال ۷۶۸ میلیارد و ۱۹۸ میلیون ریال درخواست متقاضیان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی معادل سه برابر سهمیه تخصیصی به بانک کشاورزی معرفی شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه این اعتبار توزیع شهرستانی شده است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این مدیریت یا مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها نسبت به ارائه درخواست اقدام کنند، افزود: متقاضیان پس از تکمیل پرونده برای دریافت تسهیلات و خرید ماشین به بانک کشاورزی معرفی می‌شوند.
وی بیان کرد: تسهیلات مکانیزاسیون، تفاهم‌نامه‌ای بین جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی به‌عنوان بانک عامل است که برای ورود تکنولوژی‌های روز به بخش کشاورزی و بهینه شدن شاخص‌های مکانیزاسیون ارائه می‌شود.
او با تاکید بر نقش موثر پرداخت تسهیلات در اشتغال‌زایی و تولید ادوات کشاورزی، گفت: تراکتورهای ایرانی بیشترین سهم بازار این محصول را دارند، چراکه هم قیمت مناسب‌تری نسبت به نمونه‌های خارجی دارند و هم از خدمات مطلوب پشتیبانی برخوردارند.
علوی افزود: جذب ۱۰۰ درصد سهمیه تخصیصی تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی این شهرستان از دوم آذر ماه امسال آغاز و تا نیمه دوم اسفند ماه انجام شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]