رشد ۲۶۰ درصدی درآمدهای عمومی سازمان هواشناسی
رشد ۲۶۰ درصدی درآمدهای عمومی سازمان هواشناسی

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: عملکرد درآمدهای عمومی سازمان هواشناسی در چهار سال منتهی به پایان سال ۱۴۰۱ نسبت به چهار سال قبل آن حدود ۲۶۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سحر تاجبخش مسلمان رئیس سازمان هواشناسی کشور و معاون وزیر راه و شهرسازی در شصت و یکمین شورای مدیران سازمان هواشناسی کشور در سالن شهید همت سازمان اظهار کرد: در چهار سال منتهی به پایان سال ۱۳۹۷ عملکرد اعتبارات درآمدی سازمان یعنی پولی که از محل درآمدها به خزانه دولت واریز شده است، ‌ حدود ۴۸.۵ میلیارد تومان بوده که این عدد در چهار سال اخیر به ۱۲۶.۷ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی افزود: درآمدهای سازمان اختصاصی نیست، بلکه عمومی است و به حساب خزانه دولت واریز می شود که بخشی از آن به سازمان هواشناسی بر می‌گردد.

رئیس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: در چهار سال اخیر میزان اعتباراتی که به استان ها ابلاغ شده، جهش معناداری داشته داده است.

تاجبخش ادامه داد: در سال های ۹۴ تا پایان ۹۷ حدود ۸ میلیارد تومان به استان ها ابلاغ شده ولی در سال های ۹۸ تا پایان ۱۴۰۱ حدود ۲۳۳ میلیارد تومان ابلاغ شده است که رشد ۲۵۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: اعتبارات سازمان هواشناسی ملی نیست و در بخش های استانی نگاه خیلی ویژه ای به هواشناسی ندارند اما تلاش شده با اعتبارات ستاد سازمان و درآمدهای دریافتی، قدری این موضوع بهبود یابد کما اینکه توانسته ایم در چهار سال اخیر استان ها را خیلی چشمگیر تر از گذشته پوشش دهیم.

رئیس سازمان هواشناسی کشور در ادامه به اعتبارات «متوازن» اشاره کرد و گفت: در سال های قبل سازمان هواشناسی اعتبارات متوازن نداشت اما سال ۱۳۹۸ با رایزنی هایی که در سازمان برنامه و بودجه شد، استان ها از طرفیت این اعتبارات بهره‌مند شدند.

تاجبخش ادامه داد: از محل اعتبارات متوازن در چهار سال اخیر حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به سازمان هواشناسی و استان ها ابلاغ شده است.

وی در ادامه به رشد قابل توجه اعتبارات تملک دارائی های سرمایه ای سازمان هواشناسی اشاره کرد و گفت: این میزان در سال های ۹۴ تا ۹۷ به طور متوسط ۳۸ درصد بوده است که عملکرد این رشد ۴۷ درصد بوده است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور افزود: اما از سال های ۹۸ تا ۱۴۰۲ رشد اعتبارت تملک دارائی های سرمایه ای ۲۰۶ درصد افزایش داشته که عملکرد این رشد ۸۳ درصد بوده است.

تاجبخش عنوان کرد: اعتبارات هزینه ای سازمان هواشناسی کشور نیز طی سالهای ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۲ رشد خوبی داشته است به طوری که میزان اعتبارات از ۳۷ میلیارد تومان به حدود ۱۲۶ میلیارد تومان رسیده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]