آغاز طرح جابه‌جایی زائران اربعین با ناوگان عمومی جاده‌ای از ۲۷ مرداد
آغاز طرح جابه‌جایی زائران اربعین با ناوگان عمومی جاده‌ای از ۲۷ مرداد

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: براساس ابلاغ ستاد مرکزی اربعین حسینی، طرح جابه جایی زائران اربعین حسینی با ناوگان عمومی جاده ای از ۲۷ مرداد تا ۲۰شهریور ماه اجرا می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا شهرکی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: براساس ابلاغ کمیته حمل و نقل و سوخت ستادمرکزی اربعین حسینی، طرح جابه جایی زائران اربعین حسینی با ناوگان عمومی جاده ای از ۲۷ مرداد تا ۲۰شهریور ماه اجرا می شود.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: با توجه به تجارب قبلی این سازمان درزمینه جابه جایی زائران اربعین حسینی، برنامه ها واقدامات حمل و نقلی تا ۲۵شهریورماه پیش بینی و اجرا می شود. پیش فروش بلیت زائران نیز از نیمه دوم مرداد ماه آغاز می شود و تمامی شرکت های حمل و نقل موظف اند درمرحله اول برای زائرانی که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند، فروش بلیت را انجام دهند.

شهرکی ادامه داد: براساس درخواست سازمان و به استناد مصوبات ستاد مرکزی اربعین، نرخ کرایه جابه جایی زائران در ایام طرح مذکور با احتساب یکسر خالی به مرزهای هدف اربعین و بالعکس توسط کمیته حمل و نقل و سوخت ستادمرکزی اربعین حسینی اعلام می شود.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان این که انجام سرویس دربستی و صدور صورت وضعیت دربستی در مدت زمان اجرای طرح ممنوع است، خاطرنشان کرد: با هدف تسهیل و ارائه خدمات به هیأت‌های مذهبی، پایگاه‌های بسیج، ادارات، تشکل‌های مردم نهاد و غیره امکان ارائه سرویس گروهی با صدور صورت وضعیت عادی و رعایت نرخ مصوب ابلاغی اربعین با تشخیص و مسئولیت مدیرکل استان و نظارت از طریق سامانه های دراختیار مجاز است.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شهرکی افزود : شیوه نامه مدیریت حمل و نقل جاده ای به منظور انجام هماهنگی های لازم برای جابه جایی زائران به مرزها و بازگشت به مبادی اولیه سفر، به مدیران راهداری و حمل و نقل جاده ای سراسر کشور ابلاغ گردید و مقررشد سازماندهی لازم برای بهره برداری بهینه از توان و ظرفیت نیروی انسانی با به کارگیری حداکثری همکاران مستقر استان های مرزی و همچنین استفاده بهینه از ناوگان مینی بوس و سواری کرایه در کنار ناوگان اتوبوسی براساس حوزه فعالیت انجام شود

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]