بارش شدید باران و برف در راه است| آماده باش نیروهای امدادی
بارش شدید باران و برف در راه است| آماده باش نیروهای امدادی

جمعیت هلال احمر از بارش شدید باران و برف، وزش شدید باد و احتمال وقوع صاعقه در برخی از استان‌های کشور و آماده باش نیروهای امدادی خبر داد.

به گزارش بازار، هشدار سطح نارنجی بارش شدید باران و برف، وزش شدید باد و احتمال وقوع صاعقه در برخی از استان‌های کشور در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه از سوی هواشناسی صادر شد.

سازمان هواشناسی با اعلام اینکه دمای هوا در غالب نقاط کشور کاهش پیدا می‌کند، وقوع مه گرفتگی و کولاک در جاده‌های کوهستانی را محتمل دانست.

بر همین اساس در روز دوشنبه در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی وزش شدید باد و بارش‌های رگباری پیش بینی می‌شود.

همچنین در روز سه شنبه، استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات سمنان، آذربایجان شرقی و نیمه جنوبی آذربایجان غربی شاهد تنش‌های جوی شدید خواهند بود.

برای روز چهارشنبه نیز بارش شدید، صاعقه و وزش شدید باد در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، شمال کردستان، ارتفاعات استان قزوین، البرز، تهران، سمنان، گلستان، بوشهر، جنوب یزد، شمال کرمان و نیمه شمالی استان فارس پیش بینی شده است.

بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در این رابطه گفت: شهروندان از تردد در جاده‌های کوهستانی پرهیز کرده و از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی افزود: نیروهای هلال احمر در تمامی نقاط صعب‌العبور و مناطق درگیر با تنش جوی به صورت آماده‌باش درآمده و شهروندان می‌توانند حوادث رخ داده را به شماره ۱۱۲ اطلاع دهند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]