روزانه ۲۸ میلیارد ریال عدم پرداخت بلیت اتوبوس در تهران داریم
روزانه ۲۸ میلیارد ریال عدم پرداخت بلیت اتوبوس در تهران داریم

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در تهران روزانه یک میلیون مسافر از اتوبوس‌ برای جابجایی در شهر استفاده می‌کنند که هزینه بلیت آنها ۴۰ میلیارد ریال می‌شود.

به گزارش بازار، علی‌اصغر قائمی روز چهارشنبه اظهار کرد: در خصوص فرار از پرداخت بلیت اتوبوس‌ها در تهران آمار را به استناد گزارش سامانه‌های شهرداری اعلام کردیم. «میانگین نرخ بلیت در تهران چهار هزار تومان است».

وی در ادامه افزود: در زمان بروز پدیده کرونا شرکتی که مسوول کنترل گیت‌ها بود به دلیل کاهش مسافر و شرایط ایجابی افرادی که در آن پست‌ها گمارده بود را جمع کرد؛ این بحث فرار بلیت عملا از آن زمان شکل گرفت.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: بعد از پایان کرونا و عادی شدن شرایط قرارداد شهرداری تهران با آن شرکت تمام شد و شهرداری تهران در این زمینه با تاخیر زیاد عمل کرد؛ لذا هنوز کسی در گیت‌های مربوط به بی آر تی نیست و یا اگر هست خیلی محدود حضور دارد.

قائمی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی طبیعی است که فرار بلیت صورت می‌گیرد، یادآور شد: با این تفاسیر فرار بلیت به میزان ۷۰ درصد کاملا درست است.

وی با تایید خرابی برخی از دستگاه‌های کارت بلیت در ایستگاه‌های بی آر تی عنوان کرد: اگر مدیران سازمان اتوبوسرانی تهران می‌توانستند ۱۰۰ درصد درآمدها را جذب کنند، طبیعتا این افراد را جذب و پرداخت حقوق از این درآمد جبران می‌شد؛ وقتی کار رها شود، خیلی‌ها به راحتی بدون بلیت تردد می‌کنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]