دهمین رادار هواشناسی کشور آماده بهره‌برداری است
دهمین رادار هواشناسی کشور آماده بهره‌برداری است

معاون فنی، شبکه دیدبانی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور از رادار هواشناسی لرستان به عنوان دهمین رادار هواشناسی کشور که آماده بهره‌برداری است، بازدید کرد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان هواشناسی کشور، فرح محمدی معاون فنی، شبکه دیدبانی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور از رادار هواشناسی لرستان بازدید کرد.

محمدی در حاشیه این بازدید گفت: این پروژه در حالی آماده بهره‌برداری رسمی است که حدود یک دهه از افتتاح آخرین رادار هواشناسی تاسیس شده کشور می‌گذرد.

وی افزود: از ابتدای تاسیس سازمان هواشناسی کشور تا کنون یعنی حدود ۶۴ سال اخیر تنها ۹ رادار هواشناسی در ایران راه‌اندازی شده اما در دولت سیزدهم فرایند احداث دو رادار در استان‌های لرستان و گلستان آغاز شده است.

معاون فنی، شبکه دیدبانی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: رادار هواشناسی لرستان اخیرا فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و به زودی به وسیله مقامات ارشد کشور به صورت رسمی افتتاح می شود.

محمدی تصریح کرد: فرایند احداث ساختمان رادار هواشناسی لرستان از سال ۱۴۰۱ شروع شده و امسال آماده افتتاح خواهد شد.

وی گفت: برد عملیاتی رادار هواشناسی لرستان تا ۱۵۰ کیلومتر است و در ارتفاع ۲ هزار و ۴۰۰ متری کوه «فرهکش» خرم آباد نصب شده است.

معاون فنی، شبکه دیدبانی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: یکی از کاربردهای مهم رادار هواشناسی کمک به صدور پیش‌بینی‌های کوتاه مدت برخی پدیده‌های مخاطره آمیز شدید نظیر بارش‌های شدید و کمک به پیش‌بینی سیل است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]