فرودگاه سقز به بهره‌برداری رسید
فرودگاه سقز به بهره‌برداری رسید

فرودگاه شهدای سقز به عنوان یکی از طرح‌های مهم کردستان و دومین فرودگاه این استان که تا پیش از دولت سیزدهم ۶۳ درصد پیشرفت داشت صبح امروز جمعه ۱۲ آبان ماه با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش بازار، هواپیمای حامل سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان حوالی ساعت ۹ صبح امروز در فرودگاه سقز به زمین نشست و اولین پرواز در این فرودگاه تازه تاسیس فرود آمد.

مطالعات فرودگاه سقز از سال ۱۳۷۵ آغاز و تا سال ۱۳۸۴ ادامه پیدا کرد و از سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۹۳ حدود ۷۰ میلیارد ریال برای پروژه هزینه شد اما در نهایت کار به جایی رسید که پیمانکار و مشاور پروژه کنار گذاشته و کار متوقف شد.

پس از آن و بعد از حدود چهار سال توقف پروژه، سال ۱۳۹۷ بار دیگر ادامه کار کلید خورد و کارفرمایی پروژه به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران واگذار شد و طی تفاهم نامه ای، استانداری کردستان متعهد شد علاوه بر تملک زمین، بخشی از جاده قدیم سقز به مریوان را هم جابجا کند تا شرکت فرودگاهها کار احداث فرودگاه را برعهده بگیرد.

تیرماه سال ۱۴۰۰ و در واپسین روزهای دولت دوازدهم این پروژه با حدود ۶۳ درصد پیشرفت به صورت ناقص افتتاح شد اما از آن زمان تاکنون حتی یک پرواز هم در آن انجام شده است و بدلیل اینکه به صورت ناقص افتتاح شد، امکان هیچ کارایی نداشت.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]