رویداد فناورانه راه هوشمند باید به افزایش امنیت سفرهای جاده‌ای منجر شود
رویداد فناورانه راه هوشمند باید به افزایش امنیت سفرهای جاده‌ای منجر شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: وجود ۲۴۰ هزار کیلومتر راه، زیرساخت بزرگی است که توجه ویژه و برنامه‌ریزی جدید برای نگهداشت این سرمایه بزرگ را می‌طلبد.

به گزارش بازار، داریوش امانی در نخستین رویداد فناورانه راه هوشمند ابراز امیدواری کرد این رویداد تبدیل به کار عملی شود و از آن در کار اجرایی استفاده شود.

وی افزود: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تنوع و گستردگی مأموریت‌های خود یکی از سازمان‌های استراتژیک دولت به شمار می‌رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مأموریت‌های سازمان خاطرنشان کرد: این مأموریت‌ها از نقطه صفر مرزی و ساماندهی پایانه‌های مرزی تا حجم بزرگ ۱۰ میلیون‌تنی ترانزیت، جابه‌جایی قریب به ۵۱۵ میلیون تُن کالا و ۱۲۸ میلیون مسافر، حمل کالای اساسی و… در زندگی مردم اثرگذار است.

امانی بهره‌گیری از سیستم‌های جدید علمی، آموزشی و سخت‌افزاری را عاملی در انجام بهینه‌تر مأموریت‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دانست و افزود: در این راستا باید خروجی اقدام‌ها و طرح‌های فناورانه‌ای مانند نخستین رویداد فناورانه در حوزه حمل‌ونقل که سال گذشته برگزار شد، در کار اجرایی عینیت یابد.

وی خاطرنشان کرد: براین‌اساس برگزاری نخستین رویداد فناورانه راه هوشمند باید منجر به برنامه‌های اجرایی در راستای تحقق اهداف سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بوده و اثر آن‌ها در زندگی مردم ملموس باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بخش چشمگیر جابه‌جایی کالا و مسافر در بستر جاده اتفاق می‌افتد و باید به این زیرساخت توجه ویژه داشت.

امانی با بیان این که بیش از ۵۰ سامانه در حوزه‌های مختلف سازمان به‌عنوان ابزار مدیریتی استفاده می‌شود، گفت بیش از ۵ میلیارد پلاک در محورهای مواصلاتی کشور خوانده می‌شود که این سطح وسیع داده‌ها و اطلاعات در حوزه‌ها و زیرساخت‌های مختلف، ابزار مفید مدیریتی برای برنامه‌ریزی‌های سال‌های بعدی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با استفاده از نظرات متخصصین و اساتید دانشگاه، بتوانیم خدمت‌رسان مردم باشیم و باتوجه‌به رویکرد نوآورانه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، معتقدیم باید از دستاوردهای علمی مراکز دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان در مسیر تحقق اهداف و برنامه‌های این سازمان بهره برد و مردم آن را احساس کنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]