برنامه کوتاه مدت برای مقابله با کاهش تراز آب دریای خزر
برنامه کوتاه مدت برای مقابله با کاهش تراز آب دریای خزر

فتحی، معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در مورد کاهش تراز آب دریای خزر وضعیت بحرانی نداریم اما برنامه کوتاه مدت در حال پیش برد است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: علی فتحی در نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه‌ریزی مقابله با کاهش تراز آب دریای خزر، اظهار داشت: در مورد کاهش تراز آب دریای خزر مطالعاتی را آغاز کرده‌ایم و برنامه کوتاه مدت و میان مدت نیز مدنظر قرار گرفته است.

وضعیت بحرانی در تراز دریای خزر نداریم اما برنامه کوتاه مدت در حال پیش برد است و لایروبی بنادر شمالی مدنظر قرار گرفته است و با برنامه ریزی در مسیر مقابله با این چالش گام بر می‌داریم

او ادامه داد: وضعیت بحرانی در تراز دریای خزر نداریم اما برنامه کوتاه مدت در حال پیش برد است و لایروبی بنادر شمالی مدنظر قرار گرفته است و با برنامه ریزی در مسیر مقابله با این چالش گام بر می‌داریم.
وی تاکید کرد: این موضوع در دو سال گذشته مطرح شده و اما تا به امروز این اتفاق تاثیری در بنادر شمالی تاثیری نداشته و نه تنها شاهد افت در عملکرد بنادر نبوده‌ایم بلکه عملکرد بنادر شمالی رشد هم داشته و به این اتفاق اثر آنی در عملکرد بنادر نخواهد داشت.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه در توسعه زیرساخت، ۵۳۰ هزار میلیارد ریال مدنظر قرار گرفته که بخشی از آن امسال و بخشی سال آینده به ظرفیت بنادر اضافه می‌شود، خاطرنشان کرد: این اتفاق، ظرفیت ۲۷۰ میلیون تنی بنادر را به ۲۹۰ میلیون تن افزایش می دهد.

فتحی افزود: باید بدانیم ساخت تجهیزات زمان بر است و از زمانی که سفارش می دهیم با صرف زمان همراه هستیم و برخی از تجهیزات تا پایان سال جاری و بخشی در سال آینده و سال های بعد، آماده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تامین تجهیزات به عنوان اولویت سازمان بنادر و دریانوردی، مطرح است، گفت: در بخش اسکله و محوطه‌ها بر اساس طرح جامع بنادر می‌رویم و بر اساس آن فعالیت‌ها در بنادر و پسکرانه‌ها انجام می‌شود.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه توانسته‌ایم به ظرفیت ۲۹۰ میلیون تنی در بنادر کشور برسیم، گفت: سرمایه‌گذاری ۵۳۰ هزار میلیارد ریالی در توسعه زیرساخت بنادر صورت گرفته است. طی دو دهه اخیر مطالعات جامعی در حوزه سواحل و بنادر انجام و در شورای عالی ترابری به تصویب رسیده و تدقیق شده است و کارگروهی نیز توسط معاون اول رییس جمهوری تشکیل و ۲۷ نقطه مسکونی مدنظر قرار گرفت تا به عنوان پشتیبان در مسیر تحقق توسعه دریامحور عمل کند؛ بر اساس مطالعات بالادستی این ۲۷ نقطه تصویب شده و در مرحله اجرا قرار دارد.

سازمان بنادر و دریانوردی در بخش توسعه زیرساخت ها سرمایه گذاری کرده و بالغ بر ۱۲۰ هزار میلیارد ریال در دولت سیزدهم از سوی سازمان بنادر سرمایه‌گذاری شده است

فتحی در پاسخ به سوالی مبنی بر سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی برای نوسازی ناوگان دریایی و اینکه سازمان بنادر چه برنامه ای برای نوسازی تجهیزات بندری دارد؟ اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی در بخش توسعه زیرساخت ها سرمایه گذاری کرده و بالغ بر ۱۲۰ هزار میلیارد ریال در دولت سیزدهم از سوی سازمان بنادر سرمایه‌گذاری شده است.

وی افزود: به ۲۹۰ میلیون تن ظرفیت در بنادر کشور رسیده‌ایم و باید بدانیم آماده بکاری در بنادر نقش بسیار مهمی دارد و حفظ دارایی بنادر مدنظر است و علاوه بر این نوسازی و حفظ و نگهداری در دستورکار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]