جزئیات آموزش های مهارتی سازمان فنی و حرفه ای
جزئیات آموزش های مهارتی سازمان فنی و حرفه ای

مطابق آمار ارائه شده از سوی سازمان فنی و حرفه ای عملکرد آموزشی سازمان در سال ۱۴۰۱ بیانگر این است که ۷۹۹هزار و ۳۷۱ نفر دوره در آموزشگاه های دولتی و حدود ۳۰۰هزار و ۶۴۰ نفر دوره آموزش غیر دولتی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مطابق آمار ارائه شده از سوی سازمان فنی و حرفه ای عملکرد آموزشی سازمان در سال ۱۴۰۱ بیانگر این است که ۷۹۹هزار و ۳۷۱ نفر دوره در آموزشگاه های دولتی و حدود ۳۰۰هزار و ۶۴۰ نفر دوره آموزش غیر دولتی صورت گرفته است. از این میان حدود ۸هزار و ۹۱۴ آموزشگاه آزاد فعال در ثبت نام کارآموز شکل داشته اند.

 همچنین آموزشگاه های غیر دولتی حدود ۲۳۳هزار و ۳۵۴ نفر دوره در حوزه خدمات و حدود ۴۹هزار و ۷۵۰ نفر دوره در حوزه صنعت و حدود ۳هزار و ۳۲ نفر دوره در حوزه کشاورزی و حدود ۱۴هزار و ۵۰۴ نفر دوره در حوزه فرهنگ و هنر داشته است. در آموزشگاه های دولتی نیز حدود ۲۶۲هزار و ۷۶۱ نفر دوره در حوزه خدمات و حدود ۳۷۵ هزار و ۲۹۹ نفر دوره در حوزه صنعت و ۷۲هزا رو ۴۷۹ نفر دوره در حوزه کشاورزی و حدود ۸۸ هزار و ۸۳۲ نفر دوره فرهنگ و هنر در حوزه آموزشگاه های دولتی بوده است.

چالش ها در این حوزه فرسودگی تجهیزات و ماشین آلات  کارگاهی و کمبود مواد مصرفی کارگاهی و فرسوده بودن برخی ابنیه ها و کارکاه های آموزشی و کمبود مربی در برخی از رشته های تخصصی و عدم رتبه بندی مربیان آموزشی است.

 تخصیص افزایش اعتبار تملک سرمایه ای سازمان،‌انعقاد قراردادهای آموزشی درآمد زا، افزایش اعبارات جاری سازمان و جذب خیرین و مشارکت های مردمی در آموزش راهکارها در این زمینه است.

جزئیات آموزش های مهارتی سازمان فنی و حرفه ای

 

انتهای پیام/

 
✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]