اختصاص ۱۳هزار میلیارد تومان طی چند هفته آینده برای اشتغال روستایی
اختصاص ۱۳هزار میلیارد تومان طی چند هفته آینده برای اشتغال روستایی

معاون اشتغال وزارت کار از اختصاص ۱۳هزار میلیارد تومان طی چند هفته آینده برای اشتغال روستایی خبر داد و گفت:از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۴۰درصد خدمات اشتغال‌زایی دولت در حوزه روستاها انجام شده است.

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، حمایت از طرح های اشتغال روستایی یکی از سیاست های دولت در برنامه ریزی برای اشتغال زایی است. طرح اشتغال روستایی از دی ماه ۹۷ به اجرا درآمد و با اذن مقام معظم رهبری مقرر شد ۱٫۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت و به طرح های اشتغال زایی اختصاص یابد.

در راستای این طرح به صندوق توسعه ملی اجازه داده شد با هدف ارتقای تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، معادل ریالی یک میلیارد و ۵۰۰ ‌میلیون دلار از منابع صندوق را به صورت قرض الحسنه نزد بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید در بخش کشاورزی سپرده‌گذاری کند تا این منابع برای ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای زیر ۱۰هزار نفر جمعیت با اولویت روستاها و شهرهای واقع در مناطق مرزی و مناطق عشایری هزینه شود.

محمود کریمی بیرانوند، معاون اشتغال وزارت کار اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با بیان این که منابع موجود و بازپرداخت شده اعتباری اشتغال روستایی هزار میلیارد تومان است، عنوان کرد: اعتبارات اشتغال روستایی سال گذشته ۳هزار میلیارد تومان بود و پیش بینی ما برای امسال حداقل ۸هزار میلیارد تومان است.

اما امیرحسین مدنی؛معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه سقف وام اشتغال روستایی ۵۰۰ میلیون تومان شد گفت: برای تشویق مردم به مهاجرت معکوس به روستاها تا مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان برای ایجاد اشتغال از سوی معاونت توسعه روستایی و ستاد اجرایی پرداخت می‌شود و بر این اساس در ۵ سال منتهی به ۱۴۰۰ تعداد ۴۵۰ هزار مراجعت به روستا داشته‌ایم.

به گزارش تسنیم؛ محمد کریمی بیرانوند, معاون اشتغال وزارت کار در آخرین اظهارات خود درباره اشتغالزایی گفته است:طبق تعهدی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال جاری داده، قرار است یک میلیون و ۸۸هزار فرصت شغلی ایجاد شود و بر اساس سامانه رصد از ابتدای سال تا کنون ۵۵درصد این هدف عملیاتی شده و ۵۹۰هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.

وی بیان کرد: برای ایجاد اشتغال روستایی قرار است ۱۳هزار میلیارد تومان طی چند هفته آینده اختصاص پیدا کند و صرف پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی شود.

 بیرانوند گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۴۰درصد خدمات اشتغال‌زایی دولت در حوزه روستاها انجام شده و برخلاف گذشته سهم بیشتری در سیاست‌ها و خدمات به روستائیان اختصاص می‌یابد، همچنین ۴۰درصد اشتغال ایجاد شده بر اساس سامانه رصد ملی اشتغال در روستاها و مناطق عشایری بوده است.

 انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]