بازرسی‌های هوشمند از کارگاه‌های پرخطر کشور انجام می‌شود
بازرسی‌های هوشمند از کارگاه‌های پرخطر کشور انجام می‌شود

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بازرسی‌های هوشمند از کارگاه‌های پرخطر، افزایش تعداد کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار تا سقف ۲۰درصد و اعمال ماده ۱۰۵ در کارگاه‌های پرخطر و حادثه آفرین از برنامه‌های محوری اداره بازرسی کار است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در حاشیه برگزاری همایش ایمنی شرق کشور در شهرستان طبس، نشست تخصصی بازرسان کار استان خراسان‌جنوبی با حضور مدیرکل بازرسی کار و سرپرست مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

احمدرضا پرنده، مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست با تقدیر از برگزاری همایش ایمنی با محوریت معادن شهرستان، از زحمات بازرسان کار استان در انجام وظایف محوله با توجه به وسعت زیاد استان و پراکندگی واحدها به برخی از مشکلات موجود در حوزه بازرسی کار که خواسته به‌حق بازرسان کار است، اشاره و عنوان داشت: اداره‌کل بازرسی کار در راستای رفع مشکلات و موانع موجود تمام توان خود را به‌کار بسته و با پیگیری‌های انجام شده امید است درخصوص موارد مطروحه در جلسه و موارد مدنظر همکاران اداره‌کل بازرسی کار در ستاد وزارت شاهد ارتقای جایگاه واقعی بازرسان کار باشیم.

پرنده به نقش و اهمیت جایگاه بازرسی کار در پیشگیری از حوادث و حفظ و صیانت از کارگران شاغل در کشور اشاره کرد و بر لزوم تحقق کامل برنامه‌های تحولی ابلاغ‌شده تأکید نمود.

وی انجام بازرسی‌های هوشمند از کارگاه‌های پرخطر، افزایش تعداد کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار تا سقف ۲۰درصد و اعمال ماده ۱۰۵در کارگاه‌های پرخطر وحادثه‌آفرین را به‌عنوان برنامه‌های محوری اداره بازرسی کار برشمرده و خواستار تلاش مضاعف بازرسان کار به‌منظور تأمین شرایط ایمن و ارتقای ایمنی در کارگاه‌های استان گردید.

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]