حل مشکل نیروی کار ماهر با کسب مهارت/ آینده مشاغل و مشاغل آینده از دغدغه‌های حوزه حرفه‌آموزی
حل مشکل نیروی کار ماهر با کسب مهارت/ آینده مشاغل و مشاغل آینده از دغدغه‌های حوزه حرفه‌آموزی

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه درصد قابل توجهی از ورودی کارگاه های فنی و حرفه ای خروجی دانشگاه ها هستند گفت:آموزش فنی و حرفه‌ای به خوبی قادر است، مشکل نیروی کار و خلاء نیروی انسانی ماهر را حل کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، به اعتقاد کارشناسان اقتصادی با توجه به پیچیدگی‌های عصر حاضر و آینده مشاغل و مشاغل آینده که متأثر از روند پرشتاب تکنولوژی‌های روز است، عمر سودمند مهارت‌ها بسیار کوتاه است.از این رو نیازمند کسب آموزش‌های مهارتی ضمن کار در صنایع و ارتقاء مهارت و فعالیت حرفه‌ای کارکنان و افزایش کیفیت تولیدات هستیم.آموزش‌های مهارتی در کشور در  نقطه عطف و زمان به یاد ماندنی در کشور قرار دارد و نیازمند تغییر جهت به سمت رشدنمایی است.

به اعتقاد کارشناسان  شبیه‌سازی، بیگ دیتا، واقعیت افزوده، روبات‌های خودکار، یکپارچه‌سازی سیستم‌ها، رایانش ابری، تولید افزایشی، امنیت سایبری و اینترنت اشیاء از تکنولوژی‌های کلیدی پایه‌های انقلاب صنعتی چهارم محسوب می‌شوند.

امیرمیمنت آبادی, معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای معتقد است که آینده مشاغل و مشاغل آینده از دغدغه‌های حوزه حرفه‌آموزی است.

 وی با بیان اینکه مشاغل آینده و آینده مشاغل از وظایف اصلی حوزه مهارت‌آموزی است که باید آمادگی لازم برای آن ایجاد شود افزود: مشاغل آینده و آینده مشاغل از وظایف اصلی حوزه مهارت‌آموزی است که باید آمادگی لازم برای آن ایجاد شود.

 معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان گفت: استقبال دانش آموختگان دانشگاهی از کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، نشان‌دهنده‌ی نیاز این بخش جامعه به تکمیل و ارتقای مهارت برای جذب در بازار کار است.

وی یادآور شد: درصد قابل توجهی از ورودی کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در کشور، خروجی دانشگاه‌ها هستند.

میمنت‌آبادی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر مهارت‌آموزی و آموزش‌های فنی حرفه‌ای ادامه داد: برای ایجاد کارآفرینی و اشتغال پایدار و حمایت از بخش مردمی و غیردولتی، باید افراد ماهر در جامعه تربیت شوند که این امر از طریق آموزش فنی و حرفه‌ای امکانپذیر است.

امیر میمنت‌آبادی گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای به خوبی قادر است، مشکل نیروی کار و خلاء نیروی انسانی ماهر را حل کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای  بیان کرد: امید است با تصویب نهایی اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، ضمن تقویت منابع‌انسانی و مالی با حفظ و ارتقاء جایگاه این سازمان در حوزه سیاست‌گذاری‌های کلان ملی، فرهنگ مهارت‌آموزی در کشور توسعه یابد.

انتهای پیام/

 
✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]