معرفی انواع گز و سوهان اصفهان
معرفی انواع گز و سوهان اصفهان
کسانی که به نصف جهان سفر می‌کنند، در برنامه خود خرید گز اصفهان را نیز قرار می‌دهند. گز بر اساس طعم، نحوه بسته‌بندی و نوع مغزیجات، انواع مختلفی دارد.

محاله به شهر زیبای سپاهان سفر کرده و خرید گز اصفهان را در برنامه خود نگنجانده باشید. این شیرینی خوشمزه این روزها طعم های متنوعی به خود گرفته و هر سلیقه ای را با خود همراه ساخته است. گویا گز اصفهان نیز همچون مردم این خطه از خاک کشور، به رسم مهمان نوازی خود را با خواسته هر مهمان یا مسافری سازگار کرده است. از گز ساده و بدون مغز گرفته تا گز انگبین، گز بیدمشکی، پسته ای و بادامی. البته خالی از لطف نیست که یادی نیز از سوهان های عسلی پر رنگ و مغز این دیار کنیم که همواره در ظرف پذیرایی همراه با گز، به میزبان در مهمان نوازی یاری رسانده است.

شرکت صنایع غذایی مغز چین به عنوان یکی از بزرگترین عرضه کنندگان گز مرغوب اصفهان در نظر دارد شما را با این شیرینی خوش طعم بیشتر آشنا کند. در ادامه با ما همراه شوید تا خاطر شما را با معرفی انواع گز و سوهان اصفهان شیرین تر کنیم.

آشنایی با انواع گز اصفهان

گز اصفهان بر اساس فاکتورهای مختلفی قابل طبقه بندی است. از نظر بسته بندی، طعم، نوع مغزیجات به کار رفته در تولید و نوع شیرین کننده، گز شکل ها و طعم های متنوعی را به خود گرفته است.

انواع گز از نظر بسته بندی

گز اصفهان از نظر نحوه عرضه و بسته بندی در دو نوع آردی و لقمه ای قابل انتخاب است. در گذشته رسم بود که گز ها در اندازه کوچک یا بزرگ در آرد غوطه ور شوند تا به هم نچسبند. مهمان برای برداشتن تکه گز دلخواه خود، این شیرینی خوش طعم را به لبه ظرف می زد و سپس نوش جان می کرد. در مقابل گز لقمه ای بدون آرد قرار دارد که در بسته بندی های جداگانه در ظرف پذیرایی جا خوش کرده است. افرادی که قصد خرید گز اصفهان و نگهداری آن در طولانی مدت را دارند، معمولا نوع لقمه ای این شیرینی را انتخاب می کنند.

گر آردی، ترکیبی از نرمی و شیرینی

گر آردی، ترکیبی از نرمی و شیرینی

خرید گز اصفهان و انتخاب نوع شیرین کننده در آن

گز اصفهان شیرینی خود را مدیون یکی از این متریال است: شکر، عسل و انگبین. در این بین گز های رژیمی و بدون شکر و قند مصنوعی نیز تولید و عرضه می شوند که معمولا با عسل طبیعی یا استویا طعم گرفته و شیرین شده اند. در گذشته از ماده ای به نام انگبین که از گیاه گون به دست می آید، برای تولید گز استفاده می شد. این ماده خوش عطر، طعم بی نظیری را مهمان ذائقه شما خواهد ساخت.

شاید اغراق نباشد اگر بگوییم گز انگبین تداعی گر طعم اصیل و واقعی گز اصفهان است. با وجود قیمت بالا و کمیاب بودن این ماده غذایی هنوز هم برخی از تولید کنندگان مطرح اصفهانی در ویترین فروشگاهی، گز انگبین را به عنوان یکی از محصولات ممتاز و صادراتی خود قرار داده اند. بسیاری از افرادی که قصد خرید گز اصفهان را دارند به دنبال عطر اصیل انگبین در آن می گردند.

انواع گز بر اساس نوع طعم دهنده ها و رایحه

همانطور که گفته شد امروزه گز اصفهان رنگ و طعم های متنوعی به خود گرفته تا بتواند همه نوع سلیقه و طبعی را با خود همراه سازد. گلاب، هل، زعفران، شکلات، عسل و انگبین از جمله طعم دهنده هایی هستند که طعم گز اصفهان را به یادماندنی تر می کنند.

گز بیدمشکی یکی از انواع گزهای خوش طعم و عطر اصفهان است که ترکیب آن با بادام یا پسته بی نظیر است. حس آرام بخش بیدمشک همراه با شیرینی گز و طعم لذت بخش پسته همگی در این نوع گز گرد هم آمده اند تا تجربه یک حس کم نظیر را به شما هدیه دهند.

انواع گز اصفهان بر مبنای نوع مغز درون آن

وقتی گز کرمانی اصفهان را گاز می زنید وجود مغز های مختلف در آن حس چشایی شما را به بازی می گیرد. مغزیجات مختلفی این شیرینی سنتی را مزین می کنند. گز پسته ای، گز بادامی، مخلوط پسته ای و بادامی، فندقی، گردویی و … از جمله متداول ترین گزها هستند. برخی از تولید کنندگان، دیگر مغزیجات را نیز مهمان گز خود می سازند.

گز پسته ای

گز اصیل و قدیمی اصفهان، گز پسته ای است. کمتر کسی را خواهید یافت که طعم این نوع گز را چشیده و به آن علاقه مند نشده باشد. این گز بیشترین محبوبیت را در میان مردم داشته و با وجود قیمت بالاتری که نسبت به دیگر گزها دارد، هنوز هم بیشترین آمار خرید گز اصفهان را به خود اختصاص داده است. درصد پسته موجود در گز تنوع زیادی دارد و همین امر دامنه قیمت این محصول را متنوع و دست خریداران را به خوبی باز گذاشته است.

گز پسته ای

گز پسته ای

گز بادامی

نوع دیگری از گزهای پرطرفدار اصفهان، گز بادامی است. بادام بافت سفتی داشته و چنانچه به صورت خام در گز جای گیرد، خوردن آن چندان رضایت بخش نخواهد بود. تولید کنندگان این شیرینی اصفهانی، ابتدا بادام را بو می دهند تا نرم، ترد و خوش طعم شود. بادام مامایی به دلیل داشتن بافت نرم برای تولید این نوع گز بهترین انتخاب است. برخی از برندهای ناشناخته برای تولید گز بادامی از بادام زمینی استفاده می کنند تا از هزینه تولید خود کاسته و به سود خود بیفزایند. این نوع پسته ها طعم مطلوبی نداشته و خوردن آنها معمولا رضایتی را به همراه ندارد.

گز گردویی

یکی دیگر از انواع گز اصفهان که به دلیل داشتن میزان انرژی بالا و قیمت به صرفه به محبوبیت خوبی در میان خریداران دست یافته است، گز گردویی است. چرب بودن مغز گردو و بافت ترد و نرم، آن را برای تولید گز ایده آل ساخته است. به افرادی که از خوردن یک گز کاملا نرم و پر مایه لذت می برند، خرید گز اصفهان از نوع گردویی را پیشنهاد می کنیم.

از سوهان عسلی اصفهان غافل نشوید

اصفهان مرکز انواع شیرینی جات و چاشنی های خوش طعم و اصیل است. انواع پولکی با طعم های مختلف و متنوع، پشمک هایی با رنگ ها و مزه های به یادماندنی و سوهان عسلی اصفهان که به شما خوردن آن را حداقل یک بار هم که شده توصیه می کنیم.

سوهان عسلی یک معجون انرژی زا و یک دسر رژیمی تمام عیار است. ماده اولیه این چاشنی خوشمزه را عسل و مغزیجاتی چون خلال بادام و پسته تشکیل داده است. یک گاز از این سوهان، شیرینی را همراه با حس لذت بخش خرد شدن مغزیجات را در زیر دندان شما به وجود می آورد. این شیرینی معمولا با دمنوش های آرامش بخش یا چای سرو می شود.

خرید گز اصفهان یک تجربه خوشمزه و به یاد ماندنی

ایران ما سرزمین غذاها، خوراکی ها، دسرها و طعم های متنوع و بی نظیر است. اصفهان یکی از همین شهرهاست که گز آن شهره عام و خاص بوده و مردم کل دنیا را طرفدار خود ساخته است. اگر به پایتخت فرهنگ و تمدن ایران سفر کردید، فرصت خرید گز مظفری اصفهان و لذت چشیدن طعم دیگر شیرینی بی نظیر آن را از دست ندهید. شرکت صنایع غذایی مغز چین در فروشگاه بزرگ خود میزبان شما بوده و بهترین و مرغوب‌ترین سوغات شیرین، خوردنی و دوست داشتنی اصفهان  و همچنین مغز فندق، گرانول فندق ، خمیر فندق و مغز بادام زمینی، گرانول بادام زمینی، و خمیر بادام زمینی را به شما عرضه می دارد.

سوهان عسلی اصفهان

سوهان عسلی اصفهان

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]