رشد ۲۴درصدی تولید جوجه یک‌روزه در کشور از ابتدای امسال
رشد ۲۴درصدی تولید جوجه یک‌روزه در کشور از ابتدای امسال

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه گفت: تولید جوجه یک‌روزه در فروردین ۱۰۷میلیون جوجه، اردیبهشت ۱۱۳میلیون، خرداد ۱۲۵میلیون و ۵۰۰هزار، و تیرماه ۱۳۳میلیون بود که با اعلام پشتیبانی خرید، می‌توان به افزایش این روند امیدوار بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه گفت: در جلسه قرارگاه امنیت غذایی معاونت توسعه بازرگانی مصوب شد با توزیع روزانه سویا بخشی از مطالبات ماه‌های گذشته وصول و اطمینان خاطری در تولید جوجه‌ریزی به‌وجود آید.

محمدرضا صدیق‌پور افزود: توزیع روزانه ۱۴ هزار تن سویا قابل ملاحظه و بیشتر از میزان مصرف ماهانه است ولی با توجه به تأخیر در تأمین ارز ماه‌های قبلی این روند کند شده بود که با پیگیری وزارت جهاد و بانک مرکزی و قرارگاه امنیت غذایی، مسئله به سرانجام رسید که امیدواریم در تأمین نهاده‌ها و تولید مثمرثمر باشد.

صدیق‌پور گفت: شرایط سختی بر واحدهای تولید جوجه حاکم است و اگر به‌موقع رسیدگی انجام نشود شرایط پایان سال گذشته تکرار خواهد شد و همکاران ما نمی‌توانند به کار ادامه دهند.

وی با یادآوری شرایط سخت سال گذشته بیان داشت: با پیگیری‌های وزیر جدید و برگزاری جلسات متعدد روزانه مشکلات در حال رفع شدن است به‌طوری که تولیدات در فروردین ۱۰۷ میلیون جوجه، اردیبهشت ۱۱۳ میلیون، خرداد ۱۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار، تیرماه ۱۳۳ میلیون روند افزایشی داشته است (رشد ۲۴درصدی از ابتدای سال) که با اعلام پشتیبانی خرید، می‌توان به افزایش این روند امیدوار بود.

صدیق‌پور اضافه کرد: امیدواریم از تجربه سال گذشته درس بگیریم و به واردات سامان ببخشیم چون تولیدکنندگان علی‌رغم همه مشکلات پای‌کار هستند و سفره ۸هزارتنی روزانه مردم را تأمین می‌کنند؛ فقط نیازمند مدیریت و حمایت بیشتر نهادهای مسئول هستند.

وی مشکل تأمین نهاده سویا را بسیار ضروری خواند و تصریح کرد: امیدواریم با همکاری‌های بین‌دستگاهی و تأمین به‌موقع ارز و سامان‌بخشی به واردات دو نهاده مهم سویا و ذرت، از تولیدکنندگان حمایت شود.

انتهای پیام/+

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]