سند راهبری صنعت شیرینی و شکلات کشور رونمایی شد
سند راهبری صنعت شیرینی و شکلات کشور رونمایی شد

معاون وزیر صمت گفت: سند راهبری صنعت شیرینی و شکلات کشور با هدف ارتقای تولید و صادرات تولیدات این صنعت، رونمایی شد.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم محمد مهدی برادران معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اولین اجلاس بین‌المللی صنعت شیرینی و شکلات کشور، اظهار داشت: بیست دی ماه به عنوان روز ملی قناد نامگذاری شده و به صورت رسمی در تقویم قرار گرفته است.

وی افزود: صنعت شیرینی و شکلات کشور اقدامات خلاقانه‌ای دارد به طوری که در وزارت صمت برای ۱۶ هزار و ۱۵۰ مدل مدل  شکلات در سال گذشته  شناسه کالا صادر شده است که این نشانه احترام به مشتری و ذائقه مردم است.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه این آمادگی وجود دارد که میزان صادرات شیرینی و شکلات را به بیش از یک میلیارد دلار برسد، ادامه داد: در این ارتباط دو مساله مواد تامین اولیه و ارزش افزوده را با وزارت جهاد کشاورزی داریم که با رفع این مشکلات، امکان ارتقا صادرات صنعت شیرینی و شکلات از ۳۵۰ میلیون دلار فعلی به یک میلیارد دلار وجود دارد.

وی تصریح کرد: ماشین آلات صنعت غذای ایران به کشورهای مختلف صادر می شود به طوری که حتی به امریکا نیز ماشین آلات ایرانی صادر می‌شود.

وی با اشاره به رونمایی از برنامه راهبری صنعت شیرینی و شکلات کشور گفت: بر اساس این سند تا افق ۱۴۰۷، تولید صنعت شیرینی و شکلات کشور از ۲ میلیون و ۱۷۰ هزار به بیش از ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تن می رسد و نقشه راهبردی برای صنعت است.

پیگیری مشکلات صنایع شیرینی و شکلات در اتاق بازرگانی

محسن امینی رئیس کمیسیون صنایع غذایی اتاق بازرگانی ایران نیز در این اجلاس،اظهار داشت:در کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران پیمان بستیم که از حقوق صنعت غذایی ایران دفاع و آن را از مسئولین مطالبه کنیم.

وی افزود: با همدلی اعضای توانسته‌ایم مطالبات درستی از اتاق بازرگانی و سایر دستگاه‌ها داشته باشیم به طوری که امروز هییت رئیسه اتاق بازرگانی به کمیسیون صنایع غذایی ایران باور دارند.

 وی خطاب به اعضای انجمن شیرینی و شکلات گفت: آماده دریافت نظرات و خواسته‌های فعالین حوزه شیرینی و شکلات و پیگیری مسانل آنها هستیم.

در پایان این مراسم به طوری رسمی از برنامه راهبردی صنعت شیرینی و شکلات و تتقلات ایران برای فاصله زمانی ۱۴۰۳ تا ۱۴۰۷ رونمایی و اظهار امیداروی شد که منجر به ارتقا تولید و افزایش صادرات این صنعت شود.

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]