شرایط پذیرش شرکت های دانش بنیان کشاورزی تسهیل شد
شرایط پذیرش شرکت های دانش بنیان کشاورزی تسهیل شد

معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری با اشاره به کم بودن شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی گفت: برای افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان ضوابط سهیل گیرانه تری برای پذیرفته شدن آنها اعمال می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم جواد مشایخ معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری امروز در دومین رویداد فناوری های کشاورزی اظهار داشت: غذا و کشاورزی از مهم ترین مولفه های اقتصادی دانش بنیان است که مورد متوجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که برای تقویت این بخش از ساداتی نژاد وزیر اسبق جهاد کشاورزی نیز بهره گرفته شده است.

وی افزود: از چالش های شرکت های دانش بنیان تجاری سازی و دسترسی به بازار است ؛ ظرفیت ها در این بخش وجود دارد و تولید داخلی می تواند جایگزین محصولات وارداتی دانش بنیان بخش کشاورزی شود، حتی بعد از تامین بازار می توان به بازار های صادراتی هم نگاه کرد.

معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری ادامه داد: در دوره جدید نگاه گسترده ای به اقتصاد دانش بنیان داریم.

وی تصریح کرد: دولت باید به وظایف حاکمیتی خود توجه داشته باشد و فضا را برای بخش خصوصی فراهم کنند؛ که ما نیز آن را در کلید واژه شرکت های دانش بنیان ترجمه کرده ایم و شرکت های خصوصی در اقتصاد دانش بنیان جایگاه ویژه ای دارند.

مشایخ اظهار داشت: قانون جهش تولید دانش بنیان در سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد و از سال ۱۴۰۲ در حال اجرا است که تاثیر به سزایی نیز در بخش کشاورزی خواهد داشت.

وی اظهار داشت: با وجود پتانسیل‌های بالا تعداد شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی زیاد نیست و در این باره  نیاز به تعداد بیشتری شرکت های دانش بنیان داریم و از طرفی  باید توجه کرد که این شرکت ها نیاز به بازار بزرگتری دارند.

وی افزود: برای افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان ضوابط سهل گیرانه تری برای پذیرفته شدن آنها اعمال می شود.

وی افزود: سال قبل دستگاه های اجرایی آیین نامه اشتغال دانش بنیان را مصوب کردند که یک  پای آنها معاونت علی فناوری است و ما یاری سان آنها هستیم.

مشایخ گفت: از محورهای کلان معاونت علی و فناوری ریاست جمهوری حوزه ماشین آلات کشاورزی است اما فعلا در حد نمونه سازی موفق شده ایم، برای حضور در بخش صنعتی مرتبط با کشاورزی اقدامات ناقض  مانده است و نباید در حد نمونه سازی باقی بماند.

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]