قیمت غذای گربه در سال ۱۴۰۲
قیمت غذای گربه در سال ۱۴۰۲
گربه‌ها محبوبیت زیادی در سراسر جهان دارند و لازم است افرادی که سرپرستی آن‌ها را به عهده می‌گیرند؛ بتوانند به بهترین نحو ممکن از آن‌ها مراقبت کنند.
فهرست خبر اقتصادی قیمت غذای گربه در سال 1402

گربه‌ها محبوبیت زیادی در سراسر جهان دارند و لازم است افرادی که سرپرستی آن‌ها را به عهده می‌گیرند؛ بتوانند به بهترین نحو ممکن از آن‌ها مراقبت کنند. یکی از مهمترین جنبه‌های مراقبت از این حیوانات دوست داشتنی، رژیم غذایی آنها بوده و انتخاب غذای مناسب گربه برای حفظ سلامت، سرزندگی و طول عمر آن‌ها ضروری است. در این مقاله قصد داریم اطلاعات جامعی در مورد انواع مختلف، مواد تشکیل دهنده، قیمت غذای گربه و نکات مهم در انتخاب رژیم غذایی اصولی حیوانات خانگی را در اختیار شما علاقه‌مندان قرار دهیم.

نیازهای تغذیه‌ای گربه‌ها

شناخت نیازهای غذایی گربه‌ها اهمیت بسیاری در رشد و سلامت آن‌ها دارد. اغلب گربه‌ها در سنین مختلف به منبع غنی از پروتئین‌ها و مواد معدنی نیاز دارند که میزان مورد نیاز بدنشان به سطح فعالیت، جثه، سن، نژاد، بارداری، شیردهی و یا بیماری بستگی دارد. در صورتی که شما تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه را دارید؛ می‌توانید راهنمای کامل غذای گربه در سنین مختلف را مطالعه نمایید. در ادامه برای شناخت بهتر صاحبان حیوانات خانگی، به بررسی بیشتر مهم‌ترین نیازهای تغذیه‌ای گربه‌ها اشاره می‌کنیم:

  • پروتئین‌ها

گربه‌ها برای تقویت عضلات، عملکرد بهتر اندام‌ها و انرژی مورد نیاز روزانه بدنشان به پروتئین ( حیوانی و گیاهی ) در رژیم غذایی خود نیاز دارند.

  • چربی‌ها

چربی‌ها اسیدهای چرب ضروری بدن پت‌ها را تامین کرده و به عنوان منبع انرژی برای فعالیت روزانه به شمار می‌روند. وجود چربی متعادل در غذای گربه به جذب بهتر ویتامین‌های A، D، E و K کمک می‌کند.

  • کربوهیدرات‌ها

وجود مقادیر کمی از کربوهیدرات‌ها، برای تامین انرژی پت‌ها کافی است، زیرا مصرف بیش از اندازه آن عوارضی مانند اضافه وزن و دیابت را به همراه خواهد داشت.

  • ویتامین‌ها

ویتامین‌های گروهB ، ویتامین A، ویتامین D، ویتامین E، ویتامین K و تیامین جزو ویتامین‌های ضروری مورد نیاز بدن گربه‌ها به شمار می‌روند.

  • مواد معدنی

وجود مواد غذایی حاوی کلسیم، آهن، زینک و فسفر در رژیم غذایی گربه‌ها ضروری است.

  • آمینه اسید

تائورین از مهم‌ترین اسید آمینه‌های مورد نیاز بدن گربه‌هاست و نقش مهمی در تقویت بینایی و بهبود عملکرد قلب دارد.

  • اسیدهای چرب

اسیدهای چرب ضروری بدن گربه شامل امگا۳ و امگا۶ ، نقش مهمی در تقویت پوست و مو و همچنین بهبود عملکرد قلب و مغز دارد.

  • فیبر

وجود فیبر در رژیم غذایی گربه‌ها، به هضم و دفع بهتر غذا کمک کرده و باعث حفظ وزن ایده‌آل گربه‌ها می‌گردد.

  • رطوبت

اغلب گربه‌ها تمایل کمی به نوشیدن آب دارند و به همین دلیل لازم است که غذای آن‌ها رطوبت کافی را داشته باشد تا بدنشان به خوبی هیدراته شود.

انواع غذای گربه

انواع غذای گربه

گربه‌ها نسبت به طعم و مزه غذا حساس هستند و ترجیح می‌دهند که از انواع مختلفی از غذاهای گربه در رژیم غذایی‌شان استفاده کنند که هر کدام از آن‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. شناخت انواع غذاهای گربه به شما کمک می‌کند تا یک انتخاب آگاهانه برای گربه خود داشته باشید.

  • غذای خشک گربه

غذای خشک گربه از محبوب زیادی در بین صاحبان گربه برخوردار است و ماندگاری طولانی مدتی داشته و به تمیز کردن دندان‌های حیوان خانگی شما کمک می‌کند. غذای خشک به دلیل میزان رطوبت کمتر در طولانی مدت می‌تواند باعث بروز یبوست و مشکلات ادراری در گربه‌ها شود به همین دلیل بهتر است به طور مداوم از آن استفاده نکنید و هنگام انتخاب غذای خشک گربه، به دنبال گزینه هایی باشید که پروتئین بالا و کربوهیدرات کمی دارند.

  • کنسرو گربه

غذای کنسرو شده گربه، که اغلب به عنوان غذای مرطوب نیز شناخته می‌شود، آبرسانی بیشتری نسبت به غذای خشک دارد و یک انتخاب عالی برای گربه‌هایی است که به تنهایی آب کافی نمی نوشند.

  • غذای نیمه مرطوب گربه

غذای نیمه مرطوب دارای بافت جویدنی از تکه‌های گوشت بوده و معمولاً گربه ها از طعم و بافت آن لذت می برند، این محصول ممکن است حاوی انواع افزودنی های مصنوعی و نگهدارنده های بیشتری در مقایسه با سایر انواع غذای گربه باشد.

  • غذای خانگی گربه

غذای خانگی گربه در میان اغلب صاحبان حیوانات خانگی رواج دارد اما دامپزشکان استفاده از آن را توصیه نمی‌کنند. مصرف غذاهای خام و خانگی به دلیل عدم سازگار آن با دستگاه گوارش گربه‌ها می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به دنبال داشته‌باشد.

تحلیل اجزای تشکیل دهنده غذای گربه

تحلیل اجزای تشکیل دهنده غذای گربه

برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد رژیم غذایی سالم گربه توجه به برچسب و راهنمای درج شده بر روی بسته‌بندی غذای گربه اهمیت بسیاری دارد و اطلاعات ارزشمندی در مورد مواد تشکیل دهنده و محتوای غذایی محصول ارائه می دهد که در ادامه به ارائه نکات کلیدی در این زمینه می‌پردازیم:

  • مواد تشکیل دهنده

معمولاً مواد تشکیل دهنده به ترتیب وزنی فهرست می‌شوند و غذاهایی که حاوی منبع باکیفیتی از پروتئین حیوانی (مانند گوشت، مرغ، بوقلمون یا ماهی) به عنوان ماده تشکیل دهنده هستند؛ گزینه ایده‌آلی برای تغذیه حیوان خانگی‌تان به شمار می‌روند.

  • درصد اجزا تشکیل دهنده

این بخش اطلاعاتی در مورد درصد پروتئین و چربی و درصد فیبر و رطوبت در غذا ارائه می دهد.

  • مواد افزودنی

توصیه می‌شود تا حد امکان از خرید محصولات غذایی حاوی مواد افزودنی شامل نگهدارنده ها و طعم دهنده های مصنوعی خودداری کنید.

  • استاندارد AAFCO

محصولات غذایی پت باید مورد تایید AAFCO ( انجمن کنترل کیفیت خوراک آمریکا ) باشد.

بهترین رژیم غذایی برای گربه‌ها

بهترین رژیم غذایی برای گربه‌ها

برخی از گربه‌ها بر اثر عوامل و شرایط مختلف مانند بیماری، بارداری، شیردهی و… نیازهای تغذیه‌ای ویژه‌ای دارند و لازم است که شما با آگاهی از شرایط خاص آن‌ها و مشورت دامپزشک مواد غذایی متناسب با نیاز آن‌ها را تهیه و در اختیارشان قرار دهید. برای داشتن رژیم غذایی اصولی برای گربه‌ها لازم است به نکاتی که در ادامه اشاره می‌شود؛ توجه کنید:

  • بچه گربه ها:

بچه گربه (کیتن) نیازهای غذایی منحصر به فردی برای رشد و نمو دارند و لازم است به از محصولاتی که به طور ویژه برای بچه گربه‌ ها فرموله شده و حاوی مقادیر بالایی از کلسیم هستند؛ استفاده نمایید.

  • گربه های مسن:

گربه های سالخورده به محصولات غذایی کم کالری برای جلوگیری از چاقی و دیابت نیاز دارند، همچنین بهتر است برای تحرک و تامین انرژی مورد نیاز بدنشان از مکمل‌های تقویتی استفاده نمایید.

  • گربه‌های حساس در گوارش:

برای تغذیه گربه‌های مبتلا به آلرژی یا حساسیت غذایی بهتر است از محصولاتی که فاقد گلوتن، مواد افزودنی، طعم دهنده مصنوعی و نگهدارنده‌ها استفاده نمایید.

  • گربه های بیمار:

گربه های مبتلا به بیماری‌هایی مانند هپاتیت، دیابت، عقیم شدگی، بیماری کلیوی یا مشکلات دستگاه ادراری و… به غذای درمانی نیاز دارند و بهتر است با مشورت دامپزشک اقدام به خرید کنید.

نکات مهم در خرید غذای گربه

نکات مهم در خرید غذای گربه

برای حفظ سلامت و شادابی حیوان خانگی‌تان بهتر است به نکات مهمی که در خصوص خرید غذای گربه اشاره می‌کنیم؛ توجه داشته باشید.

  • توجه به نوع غذا:

بررسی کنید که گربه‌تان به کدام یک از ( غذای خشک، مرطوب یا ترکیبی ) نیاز دارد. بعضی گربه‌ها ممکن است ترجیح دهند غذای خشک یا مرطوب استفاده کنند، در حالی که برخی از آنها ترکیبی از هر دو را مصرف می‌کنند.

  • برند معتبر:

از برندهای مطرح تولید کننده غذای گربه که توسط دامپزشکان توصیه شده‌اند؛ استفاده نمایید.

  • ترکیبات غذایی:

برچسب محصولات غذایی را به دقت مطالعه کرده و از ترکیبات غذایی آن مطلع شوید. غذای گربه باید حاوی پروتئین‌های با کیفیت مانند ( گوشت، مرغ، ماهی )، چربی، ویتامین‌ها، اسید آمینه و مواد معدنی باشد.

  • نیازهای ویژه:

اگر گربه‌تان شرایط خاصی مانند ( اضافه وزن، مشکلات گوارشی یا آلرژی، دیابت، هپاتیت، مشکلات کلیوی و…) را تجربه می‌کند، لازم است با شناخت نیازهای تغذیه‌ای آن‌ها غذای متناسب با شرایط بدنیشان را فراهم کنید.

  • سن گربه:

توجه به کالری مورد نیاز و رژیم غذایی متناسب با سنین مختلف ( بچه گربه، گربه بالغ، گربه مسن ) باعث حفظ سلامت و افزایش طول عمر این حیوانات دوست داشتنی خواهد شد.

  • وزن گربه:

فاکتور وزن، تاثیر بسیاری در میزان غذای مورد نیاز گربه‌ها دارد و لازم است قبل از خرید به مقادیر توصیه شده در راهنمای استفاده از محصول توجه کنید.

  • تغییر تدریجی ذائقه:

اگر قصد تغییر غذای گربه خود را دارید؛ این کار را به تدریج و به میزان کمی انجام دهید تا دستگاه گوارشی آن‌ها به غذای جدید عادت کند.

  • آب کافی:

با توجه به اهمیت هیدراته شدن بدن گربه و تاثیری که در حفظ سلامت دستگاه گوارش دارد؛ لازم است که در کنار غذا، آب کافی در اختیار حیوان خانگی‌تان قرار دهید.

  • مشورت با دامپزشک:

بهتر است با دامپزشک خود در مورد نیازهای تغذیه‌ای خاص گربه‌تان مشورت کنید تا بتوانید غذای مناسب‌تری برای آن‌ها انتخاب کنید.

جمع‌بندی

همانطور که در این مقاله شد، انتخاب غذای مناسب برای حیوانات خانگی و شناخت نیازهای تغذیه‌ای از ضروری‌ترین نکات در نگهداری از گربه‌ها به شمار می‌رود. فراهم کردن تغذیه سالم برای گربه‌ها، نقش مهمی در جهت تضمین کیفیت زندگی و افزایش طول عمر این حیوانات دوست داشتنی به دنبال خواهد داشت.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]