تخلفات حوزه فروش نان در سامانه‌های هوشمند فروش قابل مشاهده شد
تخلفات حوزه فروش نان در سامانه‌های هوشمند فروش قابل مشاهده شد

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بازرسی‌ها در حوزه نان در گذشته به صورت شکایت محور بود اما اکنون عملکرد نانوایی‌ها از طریق سامانه‌های کارت خوان فروش نان، در خود واحد‌ صنفی انجام می‌شود.

مسعود امراللهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت:  نظارت هوشمندبرفروش نان، در تهران به صورت پایلوت آغاز شده است تا بر این اساس، نظارت‌ها برخط انجام شود.

وی افزود: بازرسی‌ها در حوزه نان در گذشته به صورت شکایت محور بود  اما اکنون عملکرد نانوایی‌ها از طریق سامانه‌های کارت خوان فروش نان، در خود واحد‌ صنفی انجام می‌شود و تخلفات احتمالی و گران فروشی در  این سامانه هوشمند قابل مشاهده است.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: بر این اساس بازرسان به واحد‌های صنفی مراجعه می‌کنند و   با وارد کردن کد مخصوص  خود،  عملکرد نانوایی‌ها را در کارت‌خوان‌ها، در بازه زمانی دلخواه نظارت می‌کنند.

وی تصریح کرد: بازرسان بعد از کشف هرگونه تخلف احتمالی در واحدهای نانوایی، اطلاعات آن را به صورت بر خط  به سازمان تعزیرات حکومتی گزارش می‌کنند.

امراللهی درباره نحوه نظارت بر فروش اینرنتی نان اظهار داشت: این برنامه فعلا به صورت پایلوت در فروش حضوری نان، در نانوایی‌های تهران  است اما درباره فروش اینترنتی نان وزارت کشور مدیریت خواهد کرد.

دستگاه‌های مختلفی در حوزه نظارت بر فروش نان مسئولیت دارند

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: کارگروه در شورای آرد و نان برای نظارت بر نان متشکل از وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و دستگاه های دیگر وجود دارد و به غیر از وزارت جهاد کشاورزی بخش‌های دیگر نیز باید اقدمات نظارتی مشابه داشته باشند.

وی با  بیان اینکه پروانه کسب نانوایی‌ها در حال حاضر توسط وزارت وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر می شود افزود: همه دستگاه ها در حوزه نظارت بر بازار نان باید اقدامات نظارتی خود را داشته باشد.

دستگاه های خرید نان بای در دسترس مردم باشد

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: کارت خوان های  فروش نان در نانوایی ها باید در اختیار مردم باشند تا خود آنها بتوانند نان مور نیاز خود را انتخاب کنند و تنها در صورتی که فردی کاربرد آن را بلد نبود، متصدی نانوایی می توانند عملیات را انجام دهند.

امراللهی اظهار داشت: این سامانه های می توانند در عملکرد نانواهایی کشور شفافیت لازم را برقرار کنند و عملیات بازرسی در واحدهای نانوایی را تسهیل کند.

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]