پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 47447
  • 05 دسامبر 2023 - 14:12
  • 87 بازدید
  • ۰ دیدگاه

چرا نگاه‌ها به طلا ویژه شده؟/ شرط صعودی ماندن بورس

چرا نگاه‌ها به طلا ویژه شده؟/ شرط صعودی ماندن بورس
چرا نگاه‌ها به طلا ویژه شده؟/ شرط صعودی ماندن بورس

اکوایران: با افزایش قابل توجه انس طلا در یک ماه گذشته دلار، سکه و طلای داخلی هم روی نبض انس حرکت می‌کنند. در حالیکه ضربان نوسان سکه و ارز صاف شده بود رشد جهانی انس طلا دلار و سکه را احیا کرد و شرایط را در بازار داخل تغییر داده است.

بازار ارز تهران در رکود است و غالبا نسبت به بهانه‌های افزایشی بی‌اعتنایی می‌کند‌. ضربان خط دلار بیشتر اوقات صاف است و اخیرا انس جهانی طلا نوسان در بازار ارز و طلا را احیا کرده‌است.

سخنان روز جمعه جروم پاول خریداران را به بازار برگرداند چرا که تصور کردند تشدید سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی به پایان خط نزدیک شده است. در یک ماه گذشته بازدهی اوراق قرضه کاهش پیدا کرده و شاخص دلار عقب‌نشسته است، در نقطه مقابل، قیمت طلا در روندی افزایشی رو به بالا حرکت کرده‌ است. گزارش‌های اقتصادی رکود را در ایالات متحده و اروپا ردیابی می‌کنند و تصور جمعی از رکود تنها یکی از دلایلی است که باعث ورود خریداران به بازار طلا شده‌است‌.

ریسک‌ها در جهان افزایش یافته‌است، در حالیکه روسیه و اوکراین در مرز اروپا درگیر جنگ هستند، آتش جنگ در سرزمین‌های اشغالی در خاورمیانه شعله‌ور شده، در شرق هم تهدیدها میان کره شمالی و سئول رد‌و‌بدل می‌شود. در کنار تمامی این موارد ۴۱ درصد جمعیت مردم در سال آینده به پای صندوق‌‌های رأی خواهند رفت و چشم‌انداز سیاسی کشورها در چنین فضایی در ابهام قرار گرفته است.

گزارش‌های اقتصادی که بوی رکود می‌دهند، کاهش بازدهی اوراق قرضه، تضعیف شاخص دلار، پیش‌بینی‌ها از پایان تشدید سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو، افزایش جنگ‌ها و تنش‌‌ها در جهان، بالا رفتن ریسک‌های ژئوپلتیک، ابهام در آینده سیاسی کشورهای جهان در چنین موقعیت خطیری تقاضا را برای طلا به عنوان دارایی امن سرمایه‌گذاری افزایش داده‌است.

انسْ سکه و دلار را احیا کرد

با افزایش قابل توجه انس طلا در یک ماه گذشته دلار، سکه و طلای داخلی هم روی نبض انس حرکت می‌کنند. در حالیکه ضربان نوسان سکه و ارز صاف شده بود رشد جهانی انس طلا دلار و سکه را احیا کرد و شرایط را در بازار داخل تغییر داده است. انس طلا لیدر بازار ارز و طلا شده و با توجه به حرکت‌های انس معامله‌گران استراتژی‌های معاملاتی خود را می‌چینند.

روز قبل طلای جهانی در ساعت اولیه بازگشایی رکورد تاریخی خود را جا‌به‌جا کرد و سکه امامی هم با پیروی از انس افزایشی باز شد ادامه اصلاح طلای جهانی در نهایت باعث اصلاح سکه شد. سکه در محدوده ۲۹ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان به کار خود پایان داد. سکه امامی حمایت ۲۹ میلیون و۵۰۰ هزار تومان و مقاومت ۳۰ میلیون تومان را پیش رو دارد.

شرط ادامه روند صعودی بازار سرمایه

روزقبل هم به کام بورسی‌ها شیرین شد، ارزش معاملات خرد باز هم صعودی شد و دو‌روزی است که در کانال ۸۰۰۰ میلیارد تومانی جا خوش کرده‌است که فعلا نشانه خوبی برای اهالی بازار سرمایه است.

قیمت نفت جهانی کاهش پیدا کرده و ایالات متحده در این قیمت‌ها تصمیم به پر کردن ذخایر خود گرفته است، اقدامی که نشان می‌دهد احتمالا کاهش بیشتر نفت فعلا برای سیاست‌گذاران اقتصادی آمریکا چندان محتمل نیست.

از طرفی در نقطه مقابل اعضای اوپک پلاس هم تصمیم به کاهش بیشتر عرضه نفت گرفته‌اند که اگر محقق شود می‌تواند قیمت نفت را تحت تأثیر قرار دهد. به هرحال بازار سرمایه به طور سنتی نگاه نفتی دارد و نگاه ویژه‌ای به این گروه می‌شود‌. صندوق پالایش عرضه‌شده توسط دولت فاصله قابل توجهی با صندوق دارا دارد و هر اتفاقی در این گروه به طور ویژه در بازار رصد‌ می‌شود‌.

در این هفته و تا اینجای کار بیشتر افزایش بازار به گردن شاخص‌سازها بوده‌است و در صورتی که در ادامه بازار خود را بالای دو‌میلیون و ۱۰۰ هزار واحد نگه دارد و فرو نریزد می‌توان با چرخش پول در میان گروه‌ها با بازدهی کمتر انتظار ادامه روند صعودی از بازار داشت.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
شرط کافی کف‌زنی بازار ارز 02 مه 2024

شرط کافی کف‌زنی بازار ارز

محدوده حمایتی مهم بازار هم حوالی ۶۰ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان است که اگر از دست برود می‌تواند به سمت کف قیمت سال ۱۴۰۳ برود. شرط کافی این امر هم از دست رفتن حمایت درهم امارات است.

چشمک‌ فدرال رزرو به‌ سکه‌بازان/ پیش‌بینی قیمت سکه از ۳ جناح 02 مه 2024

چشمک‌ فدرال رزرو به‌ سکه‌بازان/ پیش‌بینی قیمت سکه از ۳ جناح

در حال حاضر برخی از سکه‌بازان با اشاره به نوسانات طلای جهانی امیدوارند که سکه در روز جاری صعودی شود، اما برخی دیگر معتقدند اگر دلار و تتر در روز جاری نزولی شود، این اتفاق می‌تواند اثر طلای جهانی بر روی سکه را تعدیل کند.

سخنگوی دولت: حال منابع ارزی کشور خوب است 02 مه 2024

سخنگوی دولت: حال منابع ارزی کشور خوب است

سخنگوی دولت با بیان اینکه نظام بانکی متوجه شده دولت با آنها شوخی ندارد و با هر تخلفی برخورد می‌کند، گفت: تجارت خارجی در فروردین‌ ۱۴۰۳ در مجموع ۱۰.۴ میلیارد دلار بود که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نزدیک به ۵۰ درصد افزایش داشته، پس تبادلات ارزی دارد انجام می‌شود و حال منابع ارزی کشور خوب است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.