۱۱۷ هزار مدرسه به نهالستان منابع طبیعی تبدیل می‌شوند
۱۱۷ هزار مدرسه به نهالستان منابع طبیعی تبدیل می‌شوند

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: با مشارکت آموزش و پرورش، ۱۱۷ هزار مدرسه در سراسر کشور در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت به نهالستان تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، عباسعلی نوبخت امروز در مراسم رسمی آغاز کاشت یک میلیارد درخت در دبیرستان البرز در تهران اظهار داشت: تمام امکانات لازم را برای تولید نهال و بذر در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهیم.

وی گفت: نزدیک به ۱۳۴ میلیون هکتار اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است و کل نهالستان‌های ما متعلق به دانش‌آموزان کشور است.

نوبخت با بیان این که در سال نخست طرح مردمی کاشت درخت، در دو حوزه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و معاونت امور باغبانی وزارتخانه در مجموع ۳۰۰ میلیون نهال تولید شده است، اظهار داشت: در حوزه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ۲۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نهال و در بخش معاونت باغبانی ۶۲ میلیون اصله نهال تولید شده است.

وی بار دیگر بر اصل فرهنگ‌سازی کاشت و نگهداری درخت برای حفظ سرزمین ایران تاکید و پیشنهاد کرد که پشت صفحه نخست کتاب‌های درسی به موضوع اهمیت کاشت و نگهداری از درخت و اهمیت آن در صیانت از سرزمین اختصاص باید و تولید محتوی آن توسط سازمان منابع طبیعی انجام شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که ظرفیت‌های زیادی برای تولید، کاشت و توسعه پوشش گیاهی در کشور وجود دارد، گفت: بیش از ۴۸۰۰ گونه گیاهی و ۱۱ اقلیم از ۱۳ اقلیم جهان را داریم و متوسط بارندگی‌ها در کشور سالانه ۴۰۰ میلیارد متر مکعب است.

وی وجود ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز، ۸۷۰ هزار معلم، ۱۰۰ هزار معلم – دانشجو و ۱۱۷ هزار و مدرسه را از دیگر ظرفیت‌ها برای اجرای موفق طرح کاشت یک میلیارد درخت دانست و اذعان داشت: این ظرفیت‌ها نیاز به همدلی دارد.

نوبخت با اشاره به این که درس جغرافیایی در مدارس بیشتر پیرامون شمال، جنوب، غرب و شرق کشور است، از معلمان درخواست کرد درباره اقلیم‌های مختلف به دانش‌آموزان آموزش دهند، زیرا به فرهنگ‌سازی طرح کاشت یک میلیارد درخت کمک می‌کند.

در آیین گشایش نخستین نهالستان در دبیرستان البرز با حضور وزرای جهادکشاورزی و آموزش و پرورش، رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور درباره هدف از ایجاد نهالستان در مدارس گفت: راه‌اندازی نهالستان در مدارس به توسعه فرهنگ تولید و نگهداری از نهال کمک می‌کند، ضمن آن که حس عاطفی در دانش‌آموزان نسبت به نهال و درخت ایجاد می‌شود.

نوبخت ادامه داد: به دنبال آن هستیم با حمایت مردم و وزرا در ۳۰ سال آینده یگان حفاظت نداشته داشتیم و مردم خودشان از عرصه‌های منابع طبیعی حفاظت کنند.

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]