حدود یکی سوم متقاضیان کار دارای مهارت هستند
حدود یکی سوم متقاضیان کار دارای مهارت هستند

مدیر کل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار از ضرورت توانمند سازی مهارتی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال پایدار خبر داد.

امید ملک، مدیر کل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت؛ بر اساس آمار و اطلاعات ثبت شده در سامانه جستجوی شغل، ۴۹ درصد کارجویان ثبت شده دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی هستند و ۵۱ درصد متقاضیان کار فاقد تحصیلات دانشگاهی می باشند.

وی افزود: همچنین از این میان، ۶۲ درصد کارجویانی که اقدام به ثبت درخواست های شغلی در سامانه نموده اند فاقد مهارت بوده و حدود یک سوم متقاضیان کار دارای مهارت هستند.

ملک با بیان اینکه “ایجاد تطبیق میان آموزشهای آکادمیک و مهارتی با نیاز بازار کار نیازمند طراحی ساز و کار لازم برای تقویت ارتباط بین نظام اطلاعات بازار کار، نظام اطلاعات آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی، نظام اطلاعات صلاحیت حرفه ای و نظام طبقه بندی مشاغل است”، گفت: تحقق آن مستلزم همکاری و هماهنگی دستگاههای متولی امر آموزش و مهارت در سطوح مختلف است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش های منتشره توسط وزارت علوم،تحقیقات و فناوری، ۷۰ دانشگاه در سطح کشور، اقدام به راه اندازی مرکز کاریابی و هدایت شغلی نموده است که اتصال این مراکز به سامانه جستجوی شغل می تواند به توسعه هم افزایی آنان در تحقق ماموریت های محوله در خصوص ارایه خدمات اشتغال به دانشجویان و دانش آموختگان کمک شایانی کند.

مدیر کل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار خاطرنشان کرد: تحلیل گزارش های قابل احصاء از سامانه جستجوی شغل در خصوص کمبود و مازاد مهارت های مورد نیاز فرصت های شغلی می تواند به فهم تفاوت های جغرافیایی، نیاز صنایع و مشاغل و … کمک شایانی نماید و به ایجاد نظام عادلانه اشتغال و فراهم نمودن زمینه برابر به فرصت های شغلی و مهارتی منجر گردد.

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]