در صورت اعمال معافیت مالیاتی قیمت کنسرو تن ماهی ۱۰ هزار تومان ارزان می شود
در صورت اعمال معافیت مالیاتی قیمت کنسرو تن ماهی ۱۰ هزار تومان ارزان می شود

بختیاری رئیس هیات مدیره سندیکای صنایع کنسرو ایران با اشاره به افزایش قیمت کنسرو ماهی و کاهش تقاضاها گفت: اگر این محصول مشمول معافیت مالیاتی شود در شرایط فعلی قیمت آن ۱۰ هزار تومان کاهش می یابد.

بازار؛ گروه صنعت: نشست خبری اطلاع رسانی همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون ماهیان با حضور نمایندگانی از سازمان شیلات ایران و سندیکای صنایع کنسروی ایران برگزار شد.

در این مراسم مسعود بختیاری رئیس هیات مدیره سندیکای صنایع کنسرو ایران در ابتدا گفت: ما به عنوان تنها مشتری و مصرف کننده «تون ماهیان» کشور به دو دلیل به این مبحث بسیار اهمیت می دهیم؛ اول اینکه مهمترین ماده اولیه کنسرو ماهی در واقع ماهی است که ماهی در دنیا مشهور به غذای، سالم است. از سوی دیگر در صنعت کنسرو به دلیل وجود فرایند حرارتی این صنعت از هرگونه افزودنی نگهدارنده بی نیاز است و لذا از سلامت بالایی برخوردار است.

بختیاری افزود: با توجه به اهمیت این محصول کنسروی و از آنجایی که مهمترین ماده اولیه ما یعنی تون ماهیان نقش تعیین کننده ای در کیفیت و کمیت محصولات ما می تواند ایفا کند، سریعا در پاسخ به درخواست برگزاری چنین همایشی از سوی سازمان شیلات اعلام آمادگی کردیم.

وی همچنین افزود: از دیگر برنامه هایی که در کنار این همایش ملی برگزار می شود برگزاری نمایشگاه جانبی است که با حضور تولید کنندگان مطرح صنعت کنسرو، همچنین تعدادی از تامین کنندگان زنجیره تامین، تولید کنندکان قوطی سازی، جامعه صیادی، انجمن صنعت روغن نباتی ایران و دیگر فعالان این صنعت برگزار خواهد شد. به این ترتیب آخرین دستاوردهای حاصل شده در صنعت کنسرو ماهی را در این همایش و نمایشگاه در معرض دید قرار خواهیم داد.

حذف مالیات بر ارزش افزوده کنسرو ماهی مانع خروج این محصول از سبد خانوارها می شود

بختیاری افزود: از اهداف دیگری که سندیکای صنایع کنسروی به دنبال آن است و به همین دلیل در برگزاری این رویداد مشارکت کرده ایم می توان به «اگاهی بخشی دقیق به جامعه در مورد واقعیت های صنعت کنسرو ماهی» اشاره کرد. متاسفانه به دلایل مختلف قسمت اعظمی از مردم بر این گمان هستند که در محصولات کنسروی ماده نگهدارنده وجود دارد در حالی که چنین نیست و همانطور که گفته شد به دلیل وجود فرایند حرارتی این صنعت از هرگونه افزودنی نگهدارنده بی نیاز است.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به افزایش قیمت کنسرو ماهی به دلیل افزایش هزینه های تولید گفت: این نگرانی وجود دارد که کنسرو ماهی از سبد مصرف خانوارها خارج شود. لذا یکی از عملیاتی ترین پیشنهادات برای جلوگیری از چنین اتفاقی این است که مالیات بر ارزش افزوده کنسروماهی حذف شود و کنسرو ماهی مشمول معافیت مالیاتی گردد.

بختیاری همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه به واسطه افزایش قیمت کنسرو ماهی، چقدر کاهش تقاضا داشته ایم و در صورت حذف مالیات قیمت این محصول چقدر کاهش خواهد داشت گفت: به هر حال کاهش تقاضا بوده و در حال حاضر رکود عجیبی در این صنعت حاکم شده است. به طوری که محصولات این صنعت در قفسه فروشگاه ها عرضه می شود اما خارج شدن این محصولات از فروشگاه ها بسیار سخت شده است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی اگر کنسرو ماهی مشمول معافیت مالیاتی شود شاهد کاهش ۱۰ هزار تومانی قیمت این کالا خواهیم بود.

بختیاری تاکید کرد: خوشبختانه وزارت بهداشت کنسرو ماهی را در لیست ابلاغی برای معافیت از مالیات اعلام کرده است اما متاسفانه مسئولان مربوطه از جمله سازمان امور مالیاتی خلف وعده کرده و هنوز این محصول مشمول معافیت مالیاتی نشده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]