هشدار مهم خالق اتریوم | مراقب این مدل کلاهبرداری باشید
هشدار مهم خالق اتریوم | مراقب این مدل کلاهبرداری باشید

خالق اتریوم درباره کلاهبرداری با توکن های رسمی هشدار دارد.

خاق اتریوم هشدار داد که باید مراقب ترفندها و اصطلاحات فریبنده دنیای ارز دیجیتال بود.

ویتالیک بوترین، خالق و هم‌بنیانگذار اتریوم، در مورد اصطلاحات فریبنده در دنیای ارزهای دیجیتال هشدار داد. او در پستی در فارکستر (Farcaster) اعلام کرد که بر خلاف دنیای واقعی، کلمه رسمی یا آفیشال (Official) در حوزه کریپتو اغلب به معنای کلاهبرداری است.

به گفته بوترین، درک این تفاوت‌های ظریف برای کاربران ارز دیجیتال ضروری است.

تحقیقات اخیر بوترین بر اهمیت فرهنگ در صنعت ارزهای دیجیتال متمرکز بوده است. او استدلال می‌کند که بلاکچین‌ها علاوه بر جنبه‌های فنی، فرهنگ منحصربه‌فردی را نیز توسعه می‌دهند که بر کل اکوسیستم آنها تأثیرگذار است.

به گفته بوترین، فرهنگ یک بلاکچین در موفقیت آن نقش مهمی ایفا می‌کند. این فرهنگ بر عواملی مانند کیفیت به‌روزرسانی‌های پروتکل، میزان تمرکززدایی، شفافیت اکوسیستم و توانایی جذب توسعه‌دهندگان و کاربران تاثیر می‌گذارد.

وی با ذکر پذیرش فناوری‌های جدیدی مانند ZK-SNARKs، نوعی اثبات رمزنگاری‌شده فشرده، توضیح می‌دهد که فرهنگ یک بلاکچین می‌تواند حامی یا مانع اهداف آن باشد.

این تأثیر فرهنگی حتی به افرادی که در یک بلاکچین فعالیت می‌کنند و اقداماتی که انجام می‌دهند، سرایت می‌کند. همچنین، فرهنگ یک جامعه ارز دیجیتال تعیین می‌کند که چه چیزی در آن مشروع تلقی می‌شود.

جالب اینجاست که سخنان بوترین در حالی بیان شد که در اکوسیستم سولانا، میم کوین‌ها سروصدای زیادی به راه انداخته‌اند. اخیرا سلبریتی‌هایی مانند ایگی آزالیا (Iggy Azalea)، کیتلین جنر (Caitlyn Jenner) و داویدو (Davido) با راه‌اندازی ارز دیجیتال شخصی خود در این اکوسیستم، جنجال به پا کرده‌ و تیم‌های این افراد به کلاهبرداری، سوءاستفاده از طرفداران و رفتارهای نامناسب متهم شده‌اند.

این اتفاق نشان می‌دهد که تبلیغات افراد مشهور برای ارزهای دیجیتال معمولا به ضرر کاربران تمام می‌شود.

در یک کلام باید گفت این ارز یک شبکه‌ی مبتنی بر بلاکچین است. از آن‌رو که بلاکچین را این روزها همه با نام بیت‌ کوین می‌شناسند؛ این تصور ایجاد شده است که این توکن هم یک ارز دیجیتال است. اما این گونه نیست؛ اتریوم یک پلتفرم برای اجرای برنامه‌های غیر متمرکز و قراردادهای هوشمند بدون دخالت واسطه‌ها است. در واقع بیت‌ کوین در تلاش برای حذف واسطه‌های مالی بوده است؛ اما بلاکچین آن هدف خود را در غیرمتمرکز کردن همه‌چیز و حذف نظارت‌های سلیقه‌ای در دنیای وب قرار داده ‌است. اگر شما هم قصد خرید Ethereum و سرمایه‌گذاری روی این رمزارز را دارید بهتر است در ادامه با ما همراه باشید زیرا در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد. 

بعد از اینکه به این سوال پاسخ دادیم که eth چیست بهتر است در مورد علت به وجود آمدن آن نیز صحبت کنیم. در دنیای امروز، اطلاعات شخصی ما، رمزها و اطلاعات مالی‌مان در کامپیوتر افراد دیگر ذخیره می‌شود.؛ آن هم به وسیله‌ی سرورهایی مثل آمازون، فیس بوک و گوگل. حتی اطلاعات این مقاله هم بر روی سرورهای یک شرکت دیگر ذخیره شده است. این شرکت‌ها تیم‌های تخصصی خودشان را در جهت ذخیره و ایمن‌سازی اطلاعات گسترش داده‌اند و هزینه‌های مرتبط با زمان کار و انجام آن را می‌پردازند؛ لذا استفاده از این شرکت‌ها فوایدی بسیاری دارد.

برایان بهلندورف (Brian Behlendorf)، سازنده‌ی سرور اینترنتی apache، برای اینکه این نوع طراحی را در واقع «گناه اصلی اینترنت» بنامد، یک سری اقدامات انجام داده است. بهلندورف و امثال وی عقیده دارند که اینترنت همیشه باید غیر متمرکز باشد.

منبع:

رمز ارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]