خبر خوش بورسی | سقف تامین مالی افزایش یافت
خبر خوش بورسی | سقف تامین مالی افزایش یافت

در مراسم رونمایی از تأمین مالی جمعی ارزی در فرابورس، اعلام شد که سقف تأمین مالی جمعی در بازار سرمایه از ۲۵ میلیارد تومان به ۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم رونمایی از تأمین مالی جمعی ارزی در فرابورس اظهار داشت که این ابزار تأمین مالی به واسطه یک صندوق پژوهش و فناوری به عنوان یک نهاد مالی نوپا اما رشد و بلوغ‌یافته در مجموعه نهادهای نظام تأمین مالی کشور و در زیست‌بوم فناوری طراحی شده است. وی افزود که این ابزار به جهت جنس مشارکت‌کنندگان و امکان مشارکت عامه مردم در آن، دارای ویژگی منحصر به فردی است. 

وی با اشاره به هماهنگی بین نهادی شکل‌گرفته در ایجاد این سکوی تأمین مالی جمعی افزود: «همواره حل بخشی از مشکلات اقتصادی کشور به دلیل عدم هماهنگی بین سازمان‌ها و نهادهای مختلف متولی بر زمین‌مانده است، اما در شکل‌گیری سکوی تأمین مالی نوین کراد نوعی اراده جمعی و بین نهادی مؤثر شکل گرفت که در نوع خود بی‌سابقه است.»

وزیر امور اقتصادی و دارایی اجرای سایر برنامه‌های اقتصادی در کشور را نیازمند این نوع هماهنگی دانست و خاطرنشان کرد: «در حال حاضر صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارای ظرفیت‌های بسیاری هستند و چنانچه هماهنگی بین دستگاهی در صندوق‌هایی مانند صندوق‌های املاک و مستغلات افزایش یابد، شاهد شکل‌گیری نتایج مطلوب در این بخش‌ها نیز خواهیم بود.»

ظرفیت تأمین مالی جمعی بورس افزایش یافت

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تأمین مالی جمعی ارزی را سبب افزایش ظرفیت بازار سرمایه در تأمین مالی جمعی ارزیابی کرد و گفت: «با رونمایی از این ابزار، سقف تأمین مالی جمعی در بازار سرمایه از ۲۵ میلیارد تومان به ۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت. ضمن این که برای تأمین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط نیز تا یک ماه آینده مسیر جدیدی معرفی خواهد شد.»

وی با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی تأمین مالی در کشور از طریق بازار سرمایه طی یک سال اخیر افزود: «در حال حاضر بازار سرمایه ایران در توسعه نهادی و ابزاری در شرایط مطلوبی قرار دارد و در مقایسه با بورس‌های منطقه‌ای، جزو کشورهای دارای ابزارهای کامل در بازار اولیه و ثانویه است.»

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار یادآور شد که این سازمان همواره به دنبال توسعه ابزارهای تأمین مالی است و در این راستا رونمایی از یک سکوی تأمین مالی جمعی ارزی در این بازار به‌طورقطع می‌تواند دستاوردهای بسیار خوبی را برای نظام تأمین مالی و اقتصاد کشور به همراه داشته باشد.

«صنعت بهادار»، روایت آمار و ارقام از چالش‌های صنایع ایران

 برنامه اینترنتی «صنعت بهادار» جدیدترین محصول رسانه‌ای واحد تولید و برنامه‌سازی شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس است که با هدف پیگیری و بازگو کردن چالش‌‌ها و مشکلات صنایع با استناد به آمار و ارقام، تهیه و منتشر می‌شود.

این برنامه در تلاش است با دعوت از ذینفعان مختلف از جمله مسئولان، تولیدکنندگان و کارشناسان حوزه تولید و بازار سرمایه، نگاه ریشه‌ای به چالش‌های صنایع مختلف کشور داشته باشد و راهکاری برای برون‌رفت از وضعیت موجود آنان، ارائه بدهد.

«صنعت بهادار» برنامه‌ای گفت‌وگو و مناظره محور به تهیه‌کنندگی امیرحسین سیفی‌پور است که اجرای آن را نوید خاندوزی، مجری-کارشناس بازار سرمایه بر عهده دارد.

همچنین در راستای افزایش کیفیت محتوای برنامه و پس از انتشار فراخوان همکاری و بررسی رزومه‌های موجود، سردبیری برنامه «صنعت بهادار» با مشارکت تیم تحلیل کارگزاری صنعت و معدن به سرپرستی علی اسکینی، مدیر تحلیل و سرمایه‌گذاری کارگزاری مذکور، انجام می‌شود.

اولین قسمت برنامه «صنعت بهادار» با موضوع چالش‌هایی قیمت‌گذاری دستوری در صنعت خودرو با حضور مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ابراهیم آقاپور معاون مالی گروه صنعتی ایران‌خودرو، آلبرت بغزیان رئیس سابق هیئت تجدیدنظر شورای رقابت، قادر معصومی خانقاه مدیریت نظارت بر بورس‌ها سازمان بورس و محمدامین قهرمانی معاون ناشران و اعضا بورس تهران برگزار و تهیه شده است.

منبع:

ايسنا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]