پیش بینی قیمت طلا و دلار ۳ تیر ۱۴۰۳ | زمان خرید سکه رسیده است؟
پیش بینی قیمت طلا و دلار ۳ تیر ۱۴۰۳ | زمان خرید سکه رسیده است؟

کارشناسان اقتصادی اهرم پرفشارتر بر بازار طلا را قیمت دلار می‌دانند و معتقدند خریداران بازار فلز زرد نباید فضا و محدوده قطعی مشخصی را برای ورود به بازار طلا در نظر بگیرند. آنها در شرایط فعلی خرید‌های پلکانی را به سرمایه‌گذاران به دلیل سود بیشتر پیشنهاد می‌کنند.

در چهارمین روز هفته، قیمت طلا و سکه در تمام قطعات و وزن‌ها به صورت افزایشی افزایش یافت. قیمت دلار در روز سه‌شنبه با رشد ۸۰۰ تومانی و اونس جهانی طلا نیز با افزایش نزدیک به چهار دلاری روبرو بود. افزایش ارزش فاکتورهای تأثیرگذار بر بازار فلز زرد، باعث آرایش صعودی در این بازار شد.

 قیمت طلا و سکه در چهارمین روز هفته در تمام قطعات و وزن‌ها روند افزایشی داشت. قیمت دلار روز سه‌شنبه رشد ۸۰۰ تومانی و اونس جهانی طلا نیز افزایش نزدیک به چهار دلاری داشت. رشد ارزش فاکتورهای اثرگذار بر بازار فلز زرد، آرایش صعودی به این بازار داد.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

کارشناسان اقتصادی اهرم پرفشارتر بر بازار طلا را قیمت دلار می‌دانند و معتقدند خریداران بازار فلز زرد نباید فضا و محدوده قطعی مشخصی را برای ورود به بازار طلا در نظر بگیرند. آنها در شرایط فعلی خرید‌های پلکانی را به سرمایه‌گذاران به دلیل سود بیشتر پیشنهاد می‌کنند.

تحلیلگران بازارهای مالی با تاکید به مفروضات فعلی سقف قیمت سکه امامی را محدوده ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی می‌دانند و معتقدند شکست این منطقه بازار طلا را در روند صعودی قرار می‌دهد.

بازی الاکلنگی قیمت نقره

گفتنی است قیمت اونس جهانی طلا با رشد نزدیک به چهار دلاری روی رقم ۲۴۰۲ دلاری در حال معامله است. اونس نقره روی رقم ۲۹ دلار و ۰۲ سنتی ایستاده و افت ۱۴ سنتی دارد. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی با رقم ۵۴ هزار و ۲۲۰ تومانی در حال معامله است و نسبت به روز دوشنبه ۲۴۰ تومان رشد دارد.

سکه بهار پرچمدار رشد قیمت شد

قیمت سکه امامی روز سه‌شنبه دوم مرداد با رشد ۴۰۰ هزار تومانی روی رقم ۴۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومانی معامله شد. سکه‌ بهار با رشد ۵۰۰ هزار تومانی در کانال ۳۷ میلیونی تثبیت شد و روی رقم ۳۷ میلیون و ۵۰۵ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است نیم‌‌‌سکه با رشد ۲۵۰ هزار تومانی با رقم  ۲۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومانی معامله شد. ربع سکه افزایش ۱۵۰ هزار تومانی داشت و با رقم ۱۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومانی معامله شد و سکه گرمی با رشد ۱۰۰ هزار تومانی به کانال هفت میلیون تومانی صعود کرد.

روند حباب سکه ناتراز شد

قیمت طلا در چهارمین روز هفته صعودی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۱۰۲ هزار تومانی با رقم ۱۴ میلیون و ۵۷۱ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد ۲۰ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۳۶۳ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۳۱۸ هزار تومانی معامله شد.

حباب سکه روز سه‌شنبه روند متوازنی نداشت. حباب سکه امامی ۱۵۸ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۳ هزار تومان، ربع‌ سکه ۲۷ هزار تومان کاهش داشت. حباب ربع سکه ۱۱ هزار تومان و سکه گرمی ۳۲ هزار تومان افزایش داشت.

قیمت دلار در روز سه‌شنبه با افزایش ۸۰۰ تومانی در کریدور پنجم یک کانال افزایش یافت. این اسکناس در چهارمین روز هفته در نیمه پایینی کانال هشتم از کریدور پنجم قرار گرفت.

سیاست ارز تک نرخی جدی است؟

سه‌شنبه دوم مرداد قیمت اسکناس دلار در مرکز مبادله ارز و طلای ایران ۵۲۱ تومان رشد کرد و این موضوع حکایت از افزایش تقاضای شرکت‌ها برای خرید دلار دارد. معامله‌گران بازار ارز معتقدند این موضوع سیگنال افزایش قیمت به بازار ارز آزاد داد و تقاضا برای خرید دلار را صعودی کرد.

باید توجه داشت اکنون اختلاف قیمت دلار رسمی و غیررسمی به حدود ۱۰ هزار تومان رسیده است. در کنار این موضوع بیش از ۴۸۵ قلم کالا از شمول ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی خارج و سیاست حذف ارز ترجیحی نیز به موضوعی جدی در میان دولتمردان تبدیل شده است؛ بنابراین حرکت دولت در عملی کردن دلار تک نرخی را می‌توان موضوعی اساسی در سیاست‌های اقتصادی دولت‌ها در آینده به شمار آورد.

پیش بینی قیمت دلار

کارشناسان اقتصادی در روزهای گذشته تاکید کرده بودند در صورتی که قیمت دلار در هفته ابتدایی مرداد در کانال هفتم از کریدور پنجم تثبیت شود، احتمال برگشت قیمت اسکناس آمریکایی به نیمه کریدور پنجم بالا می‌رود. به نظر می‌رسد هرچند افزایش ارزش دلار در روز سه‌شنبه چندان چشمگیر نبود اما عدم کاهش بیشتر قیمت این اسکناس را نیز تقویت کرد.

تحلیلگران بازارهای مالی مناطق قیمتی هفتم و هشتم از کریدور پنجم را قیمت متعادل دلار در فضای خاکستری کنونی می‌دانند. آنها معتقدند دلار در روزهای باقی‌مانده تا تحلیف رئیس‌جمهور جدید در منطقه ذکر شده نوسان خواهد داشت و سیاست‌گذار با ارزپاشی مانع رشد بیشتر قیمت این اسکناس می‌شود.

تتر ۵۸ هزار تومانی شد

گفتنی است قیمت درهم روز سه‌شنبه با رشد ۱۲۰ تومانی با رقم ۱۵ هزار و ۸۶۰ تومانی معامله شد. قیمت تتر با رشد ۶۰۰ تومانی به کانال ۵۸ هزار تومانی ورود کرد و روی رقم ۵۸ هزار و ۴۰۰ تومانی ایستاد.

پوند انگلیس با افزایش ۵۰۰ تومانی روی قیمت ۷۵ هزار و ۱۶۰ تومانی معامله شد. قیمت یورو روی رقم ۶۳ هزار و ۳۱۰ تومانی ایستاد و رشد ۵۵۰ تومانی داشت.

شایان ذکر است اسکناس دلار روز سه‌شنبه با رقم ۴۷ هزار و ۵۰۴ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۳ هزار و ۹۸۶ تومانی عرضه شد.

منبع:

تجارت نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]