ترامپ در نظرسنجی‌های مربوط به مدیریت اقتصادی ۱۱ درصد از بایدن جلوتر است
ترامپ در نظرسنجی‌های مربوط به مدیریت اقتصادی ۱۱ درصد از بایدن جلوتر است

نظرسنجی‌های فایننشال تایمز و دانشکده بازرگانی دانشگاه میشیگان راس نشان می‌دهد که رای‌دهندگان حتی با بهبود وضعیت مالی به رئیس جمهور اعتباری نمی‌دهند. دونالد ترامپ در نظرسنجی‌ها از برتری قابل توجهی نسبت به جو بایدن در میان آمریکایی‌های کم درآمد برخوردار است.

اقتصادآنلاین-آرش نصیری؛ نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که با وجود ماه‌ها رشد قوی، آمریکایی‌ها برای مدیریت اقتصاد آمریکا به دونالد ترامپ بیشتر از جو بایدن اعتماد می‌کنند. این بر دشواری کار رئیس‌جمهور فعلی در متقاعد کردن رای‌دهندگان تاکید می‌کند که سیاست‌هایش بر بهبود رفاه مالی آن‌ها متمرکز است.
نظرسنجی‌های فایننشال تایمز و دانشکده بازرگانی دانشگاه میشیگان راس نشان داد که ۴۲ درصد از آمریکایی‌ها احساس می‌کنند ترامپ بهترین مدیر اقتصاد ایالات متحده خواهد بود، در حالی که فقط ۳۱ درصد بایدن را انتخاب کردند. حدود یک نفر از هر پنج نفر (۲۱ درصد) گفتند که به هیچ کدام اعتماد ندارند.
این نتایج هفته سختی را برای رئیس‌جمهور رقم می‌زند، رئیس‌جمهوری که با گزارش قضایی مخربی که او را «مردی سالخورده با حافظه ضعیف» توصیف می‌کرد و نگرانی‌های بسیاری از رأی‌دهندگان را در مورد سن و قدرت ذهنی‌اش تأیید می‌کرد، متعجب شد.
قدرت ترامپ در نظرسنجی فایننشال تایمز علیرغم گزارش رای‌دهندگان مبنی بر بهبود اندک در شرایط مالی شخصی و چشم انداز آن‌ها برای کل اقتصاد است و این سوال را در مورد اینکه آیا رشد قوی، بازار کار قوی و کاهش تورم می‌تواند شانس انتخاب مجدد بایدن را بهبود بخشد، ایجاد می‌کند.
اریک گوردون، استاد دانشکده بازرگانی راس، می‌گوید: «پیام بایدن مبنی بر اینکه اقتصاد تحت مدیریت او خوب پیش می‌رود، بسیاری از مردم را متقاعد نکرده است».
گوردون افزود: «علیرغم اظهارات مکرر او و علیرغم ارقام دولتی که از او حمایت می‌کند، این نظرسنجی نشان می‌دهد که از هر سه رأی‌دهنده، یک نفر معتقد است سیاست‌های اقتصادی بایدن به اقتصاد آسیب زیادی وارد کرده است».
نظرسنجی ماهانه فایننشال‌تایمز به دنبال ردیابی احساسات رای دهندگان در مورد اقتصاد ایالات متحده در آستانه انتخابات نوامبر است، که به طور فزاینده ای به احتمال زیاد یک رقابت مجدد بین رئیس جمهور سابق ترامپ و بایدن، رئیس جمهور فعلی است.
هنگامی که از آن‌ها پرسیده شد که وضعیت مالی فعلی خود را چگونه توصیف می‌کنند، ۴۶ درصد از رای‌دهندگان گفتند که می‌توانند «زندگی راحتی داشته باشند» یا «هزینه‌های خود را همراه با کمی پس‌انداز تامین کنند» که سه درصد نسبت به زمانی که همان سوال در نوامبر ۲۰۲۳، اولین ماه نظرسنجی فایننشال تایمز-میشیگان پرسیده شد، افزایش یافت.
کمی بیش از یک چهارم -۲۷ درصد- گفتند که شرایط کلی اقتصادی در ایالات متحده «عالی» یا «خوب» است، در مقایسه با ۲۱ درصد در نوامبر.
اما وقتی از آنها پرسیده شد که آیا روشی را که بایدن در حال مدیریت اقتصاد است تایید می‌کنند یا خیر، فقط ۳۶ درصد از رای‌دهندگان گفتند که موافق هستند که تغییری را نسبت به نظرسنجی نوامبر نشان نمی‌داد.
این نظرسنجی به شکاف های شدید حزبی اشاره دارد که بر میزان محبوبیت بایدن تأثیر گذاشته است. ۷۱ درصد از دموکرات‌ها گفتند که با مدیریت بایدن در اقتصاد موافق هستند، در حالی که تنها ۵ درصد از رای دهندگان جمهوری‌خواه چنین نظری داشتند.
اما این نظرسنجی همچنین تفاوت‌های آشکاری را بین گروه‌های مختلف جمعیتی نشان داد. ترامپ همچنان از قدرت قابل توجهی در میان آمریکایی‌های کم‌درآمد برخوردار است، که نشان می‌دهد رونق اخیر به طور یکسان در سراسر شکاف اقتصادی احساس نمی‌شود.
فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تقریباً دو برابر بیشتر از افراد بدون مدرک دانشگاهی دیدگاه مثبتی نسبت به اقتصاد داشتند، و سهم رای‌دهندگانی که می‌گویند دیدگاه مثبتی نسبت به اقتصاد دارند به تدریج با درآمد رأی‌دهندگان افزایش یافت.
همچنین تفاوت‌های جنسی و سنی معنی‌داری وجود داشت. حدود یک سوم مردان گفتند که در مقایسه با تنها یک پنجم زنان، دیدگاه مثبتی نسبت به اقتصاد ایالات متحده دارند، در حالی که رای دهندگان مسن‌تر نسبت به جوانان بیشتر احتمال دارد که دیدگاه مثبتی داشته باشند.
ترامپ پس از پیروزی قاطع در انتخابات حزبی ماه گذشته آیووا و انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر، در رقابت برای نامزدی جمهوری‌خواهان برتری آشکاری نسبت به نیکی هیلی دارد. هیلی قول داده است که به رقابت‌های مقدماتی بزرگ بعدی این ماه، در کارولینای جنوبی، جایی که فرماندار بود، ادامه دهد.
هیلی تجربه سیاست خارجی خود را در پیام‌های تبلیغاتی خود برجسته کرده است، اما آخرین نظرسنجی فایننشال‌تایمز-میشیگان، مشخص شد که او در زمینه اقتصاد با نسبت ۳۱ درصد به ۲۱ درصد از بایدن عقب‌تر است و کمی بیش از یک سوم از پاسخ دهندگان گفتند که به هیچ کدام اعتماد ندارند.
در میان رای‌دهندگان جمهوری‌خواه، هیلی در مقایسه با بایدن بسیار بدتر از ترامپ عمل کرد. تقریبا ۸۵ درصد جمهوری خواهان گفتند که به ترامپ نسبت به بایدن اعتماد دارند، در حالی که تنها ۳۹ درصد جمهوری‌خواهان گفتند که به هیلی نسبت به بایدن اعتماد دارند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]