معرفی بهترین هتل های وان در سال جدید
معرفی بهترین هتل های وان در سال جدید
بهترین هتل های وان در سال جدید کدام اند؟

وان یکی از شهرهای منطقه آناتولی شرقی است که به دلیل تاریخ، فرهنگ و زیبایی های طبیعی شهرت دارد. این واقعیت که قدمت این منطقه به عصر مس می رسد، تاریخ وان را ریشه دار می کند. این شهر با توجه به گردشگری فرهنگی و مذهبی خود، توانسته است به یکی از مقاصد محبوب مسافران تبدیل شود.

زیبایی های تاریخی و طبیعی زیادی در اطراف شهر مانند قلعه وان و دریاچه وان وجود دارد. همچنین شهر وان به خاطر صبحانه اش نیز بسیار معروف است و غذاهای محلی را با طعم های متفاوتی ارائه می دهد. از آنجایی که برای اقامت نیز مناسب است، هتل های متنوعی در آن وجود دارد. بنابراین، وقتی به این شهر می روید، می‌ توانید در هتل‌ هایی با ویژگی ‌ها و قیمت ‌های مختلف اقامت کنید. پیش از انتخاب هتل، اطلاع از قیمت ها، ویژگی ها و موقعیت مکانی هتل های وان بسیار مفید خواهد بود.

در این مقاله با معرفی بهترین هتل های وان در سال جدید، اطلاعات لازم برای رزرو هتل در وان را در اختیار شما قرار می دهیم.

معرفی وان

وان واقع در منطقه آناتولی شرقی، نوزدهمین شهر پرجمعیت ترکیه از نظر جمعیت و از نظر مساحت است. تاریخ وان، یکی از قدیمی ترین سکونتگاه های جهان، به ۵ هزار سال قبل از میلاد می رسد. وان ششمین شهر بزرگ ترکیه است. بنابراین، تمدن های مختلفی در آن شکل گرفته و آثار باستانی زیادی در آن قرار دارد. این شهر با زیبایی های طبیعی و همچنین بناهای تاریخی غنی است. می توانید در انتهای مقاله با مکان های دیدنی آن آشنا شوید.

شهر وان که توسط هوریان تاسیس شد، در منابع مکتوب به توشبا معروف است. در جغرافیای باشکوه آن که آثار ده ها تمدن مختلف را در خود دارد، به خاطر زیبایی هایی مانند گربه وان، صبحانه معروف وان و جزیره آکدامار شهرت دارد. سالانه هزاران نفر از وان بازدید می کنند. در این مطلب ضمن معرفی بهترین هتل های وان با مناطق دیدنی آن نیز آشنا می شویم.

هتل الیت ورد وان

الیت ورد یکی از بهترین هتل های وان است. این هتل یک مرکز اقامتی است که در مرکز شهر واقع شده و ۶ کیلومتر با دریاچه وان فاصله دارد. این اقامتگاه با خدمات و مناطق راحت و مجلل، فرصت تعطیلات دلپذیری را در اختیار مهمانان خود قرار می دهد. امکانات و خدمات آن شامل اسپا، مرکز زیبایی، رستوران، بار، تناسب اندام، اتاق بازی و استخر سرپوشیده می شود.

در هتل الیت ورد وان با اتاق های شیک از مهمانان استقبال می شود. اتاق های استاندارد و سه تخته آن دارای تهویه مطبوع، سیستم گرمایش، میز کار، تلویزیون ال سی دی، حمام و لوازم آرایش هستند. در حالی که رستوران هتل انواع غذاها از جمله غذاهای ترکی و جهانی را ارائه می دهد، نوشیدنی های سرد و گرم در کافه سرو می شود.

هتل دابل تری بای هیلتون وان

یکی دیگر از بهترین هتل های وان یک مرکز اقامتی واقع در مرکز شهر با چشم ‌انداز دریاچه وان است. این هتل با سالن کنفرانس خود با ظرفیت هزار نفر متمایز است و برای مهمانان تجاری نیز جذاب می باشد. همچنین برای مهمانانی که برای بازدید از مناظر شهر می آیند راحت است. زیرا به مکان های دیدنی نزدیک می باشد.

هتل دابل تری بای هیلتون وان دارای رستوران، مرکز تناسب اندام، بار، استخر سرپوشیده، مهد کودک، استخر کودکان و مرکز کنفرانس است. خدمات وای فای رایگان، غذا و نوشیدنی، پارکینگ و سرویس اتاق در آن ارائه می شود. اتاق های مجلل با چشم انداز منظره شهر و دریاچه، شامل مبلمان و وسایلی هستند که نیازهای اقامتی مهمانان را برآورده می کنند. همچنین برخی از اتاق های این هتل متناسب با نیازهای مهمانان معلول طراحی شده است.

هتل هالدی

هتل هالدی بسیار نزدیک به فرودگاه است. این هتل با ارائه خدمات تخت و صبحانه، امکانات لوکس مختلفی را ارائه می دهد و جزو بهترین هتل های وان به شمار می رود. حمام ترکی، سونا، آرایشگاه و استخر کودکان از جمله این امکانات هستند.

این هتل همچنین دارای سالن کنفرانس، تناسب اندام، لابی و رستوران است. اتاق‌ های با چشم ‌انداز شهر شامل امکانات اولیه اقامت و سرویس اتاق هستند. با تمام این جنبه ها، این هتل یک هتل ایده آل برای مهمانانی است که برای اهداف تجاری و تعطیلات به این شهر می روند. بنابراین می توانید از امکانات و خدماتی که برای شما مناسب است بهره مند شوید.

رامادا بای ویندهام وان

رامادا بای ویندهام وان یکی از هتل های زنجیره ای است و در وان ادرمیت واقع شده است. این هتل که برای اقامت در تابستان و زمستان مناسب است، امکانات مختلفی را در اختیار مهمانان خود قرار می دهد. در این اقامتگاه لابی، اتاق جلسه، نمازخانه و پارکینگ در دسترس است و خدماتی برای رفع نیازهای اقامتی مهمانان ارائه می شود.

اتاق‌ ها دارای چشم انداز دریاچه هستند و با طراحی ‌های مدرن تزئین شده ‌اند. اتاق ها اینترنت رایگان، میز کار، توالت، تلویزیون ال سی دی، تلفن و مینی بار دارند. با نزدیکی به مکان های تاریخی، برای مقاصد گردشگری نیز بسیار مناسب است.

هتل رنسانس لایف

هتل رونسانس لایف یکی از بهترین هتل های وان است که با خدمات لوکس و با کیفیت خود متمایز است. این هتل حمام ترکی، ماساژ، سونا، جکوزی، مرکز مراقبت و زیبایی مو امکانات دارد. با ارائه خدمات پذیرش ۲۴ ساعته، هتل رنسانس لایف همچنین گزینه هایی مانند رستوران، تخت خواب و صبحانه، اتاق صبحانه و رستوران باز را به مهمانان خود ارائه می دهد.

همچنین دارای سالن ورزشی، سالن اجتماعات، لابی و نمازخانه است. اتاق های مجلل و راحت آن برای اقامت در تابستان و زمستان ایده آل هستند. اتاق های استاندارد، سه تخته و سوئیت با چشم انداز شهر دارای تمامی اقلام و مواد لازم برای اقامت از A تا Z هستند. برخی اتاق ‌ها دارای وان یا جکوزی می باشند.

هتل مای سوئیت وان

این هتل یکی دیگر از بهترین هتل های وان در سال جدید می باشد. هتل مای سوئیت بسیار نزدیک به مراکز فرهنگی، اماکن تاریخی و مناطق حمل و نقل در مرکز شهر وان واقع شده است. این هتل با امکانات لابی، رستوران، نمازخانه، تراس، باغ و فضای مشترک تلویزیون، اقامتگاه دلپذیری را به مهمانان خود ارائه می دهد. اتاق ‌های سوئیت با دید شهر تمیز و راحت هستند.

در این هتل اتاق‌ های تمیز و راحت با وسایل ضروری برای زندگی، سالن نشیمن، اتاق خواب، حمام و توالت موجود است. این هتل که از نظر اقامتی بسیار مناسب است، توسط مهمانانی که به وان می آیند به شدت توصیه می شود. اگر برنامه تجاری یا سفری دارید، می توانید از امکانات و خدماتی که هتل مای سوئیت به طور خاص برای شما ارائه می دهد بهره مند شوید.

هتل رویال پالاس وان

هتل رویال پالاس یکی از برگزیده ‌ترین و بهترین هتل های وان است. این هتل برای راحتی مهمانانی که برای تجارت یا گشت و گذار در آن اقامت می کنند طراحی شده است. این هتل دارای اتاق صبحانه است و همچنین خدمات داخل اتاق ارائه می دهد.

هتل رویال پالاس وان با اتاق ‌های راحت خود باعث می ‌شود مهمانان گرمای خانه را احساس کنند. در آن اتاق هایی برای افراد مجرد، زوج ها و خانواده ها وجود دارد و شما می توانید هر چیزی را که می خواهید انتخاب کنید. این یک هتل ۴ ستاره است و دارای امکانات اسپا نیز می باشد.

رستوران و اتاق جلسات نیز در هتل رویال پالاس واقع شده است. اتاق ها با توجه به تعداد نفرات طراحی شده و اقلام و مصالح اقامتی موجود است. مهمانانی که برای اهداف تجاری و تعطیلات به این شهر می آیند می توانند از امکانات ارائه شده توسط هتل بهره مند شوند.

هتل مای لوکس وان

هتل مای دلوکس وان یک هتل ۳ ستاره با خدمات متنوع و مناطق اقامتی راحت است. این اقامتگاه رضایت از خدمات ویژه در نظر گرفته شده برای هر مهمان را تضمین می کند. همچنین با رستوران، بار و لابی به بهترین شکل ممکن از مهمانان خود پذیرایی می کند.

به خصوص با منوهای مختلفی که در رستوران خود ارائه می دهد، توجه ها را به خود جلب می کند و متناسب با هر سبک غذایی است. اتاق ها دارای سیستم تهویه مطبوع و گرمایش می باشند. علاوه بر این، اتاق ها دارای تلویزیون LCD، اینترنت رایگان، میز، اتو، کمد لباس و ماهواره هستند.

هتل مکیتر

هتل مکیتر یکی دیگر از بهترین هتل های وان است. این هتل امکانات و خدمات اقامتی با کیفیتی را در منطقه Erciş وان ارائه می کند. در این هتل سالن های مناسبی برای برگزاری سازمان ‌های شرکتی وجود دارد. همچنین گردشگران اقامت در این هتل را ترجیح می دهند. زیرا در نزدیکی آبشار مرادیه قرار دارد که یکی از مکان های دیدنی است.

هتل مکیتر به مهمانان خود خدمات زیر را ارائه می دهد: پذیرش ۲۴ ساعته، خشک شویی، خدمات اتو، نظافت روزانه، خدمات اتصال به اینترنت و فکس/فتوکپی. همچنین اتاق های یک نفره استاندارد و خانوادگی با نمای شهر در دسترس هستند. این اتاق ها دارای گرمایش، توالت، حمام، سشوار، کمد لباس و تلویزیون LCD می باشند.

هتل گرند لوندرا وان

هتل گرند لوندرا یکی از مراکز اقامتی می باشد که بسیار نزدیک به مرکز شهر واقع شده است و یکی از بهترین هتل های وان است. این هتل که معماری داخلی و خارجی آن بسیار جالب می باشد، فضای خانه گرمی را به مهمانان خود ارائه می دهد. در عین حال، رستوران اینجا معروف ترین طعم های محلی وان را برای مهمانانش سرو می کند.

هتل گرند لوندرا وان با حمل و نقل و نزدیکی به مکان های دیدنی از جنبه های مختلف سودمند است. در اتاق ‌های با دید شهر، تهویه مطبوع، سالن نشیمن، سیستم گرمایش، تلویزیون، مینی ‌بار، توالت و لوازم آرایش وجود دارد. وقتی برای تجارت یا مسافرت به وان می ‌روید، می ‌توانید از خدمات ویژه‌ ای که هتل گراند لوندرا ارائه می‌ کند بهره مند شوید.

هتل کانفوریوم وان

هتل کانفوریوم یکی از بهترین هتل های وان می باشد که با موقعیت خود در مرکز شهر متمایز است. امکاناتی مانند ماساژ، حمام ترکی، استخر سرپوشیده و سونا در آن وجود دارد. در عین حال، دارای مناطق مناسب برای سرگرمی و سازمان های رسمی است.

غذاهایی مانند غذاهای محلی وان شامل پنیر گیاهی، کره دوغ و عسل واقعی در اتاق صبحانه بزرگ سرو می شود. اتاق‌ هایی با منظره کوه و شهر شامل تمام وسایل لازم اقامتی و مبلمان می ‌شوند. بنابراین، می ‌توانید با رزرو هتل کانفوریوم وان آن را برای اهداف مسافرتی یا سازمانی شرکتی انتخاب کنید.

هتل آوالون آلتس

هتل آوالون آلتس در نزدیکی دریاچه وان، یکی از معروف ترین زیبایی های طبیعی قرار دارد. این هتل با نزدیکی به مکان های دیدنی و خدماتی که به مهمانان خود ارائه می دهد، یک هتل ایده آل است. این هتل دارای رستوران های سرپوشیده و بیرونی می باشد. یک بار نیز در آن وجود دارد.

این اقامتگاه به ویژه برای گردشگران جذاب است. زیرا به جزیره آکدامار، موزه وان و قلعه وان نزدیک است. این هتل دارای اتاق صبحانه نیز می باشد و غذاهای لذیذی را به مهمانان خود ارائه می دهد. اتاق های یک، دو و سه تخته دارای حمام، توالت، گاوصندوق و مینی بار هستند. سرویس اتاق نیز منحصرا به مهمانان ارائه می شود.

هتل کاسپین

هتل کاسپین یک اقامتگاه آپارتمانی شکل در مرکز شهر وان است. این هتل خدمات رایگان صبحانه، پارکینگ و اینترنت را ارائه می دهد. امکانات هتل کاسپین عبارتند از کافه، تراس، آسانسور و سالن اجتماعات.

برای اینکه احساس کنید در خانه هستید، اتاق ها دارای آشپزخانه کوچک، قسمت نشیمن، تراس، تخت و حمام اختصاصی هستند. حیوانات خانگی نیز در هتل پذیرفته می شوند. شما می توانید هتل کاسپین به عنوان یکی از بهترین هتل های وان برای اقامت انتخاب کنید.

هتل اراگلد وان

هتل اراگلد وان یکی از هتل های ارزان قیمت وان است. به دلیل تمیزی و خدماتی که ارائه می دهد، از نظر اکثر مهمانان هتلی با قیمت مناسب و از جمله بهترین هتل های وان به حساب می آید. این هتل با منوهای صبحانه متنوع و خوشمزه خود انتظارات اکثر مهمانان را برآورده می کند.

از آنجایی که به مکان ‌های زیادی نزدیک است، فرصت ‌های تعطیلات مقرون به صرفه را به مهمانان ارائه می ‌دهد. بنابراین، وقتی به وان می روید، می توانید هتل اراگلد وان را به لیست هتل‌ های خود برای اقامت اضافه کنید.

هتل روآ ورد

هتل Rua World یکی از هتل های مجلل واقع در مرکز شهر وان است. این هتل با ارائه امکانات متنوع و مجلل دارای فروشگاه هدیه، اتاق جلسه و اتاق صبحانه است. همچنین در آن مناطق مناسبی برای مهمانان معلول وجود دارد.

برای مهمانان راحت می باشد. زیرا به مراکز خرید، مکان ‌های تاریخی و فرهنگی و مناطق حمل‌ و نقل نزدیک است. اتاق‌ های دارای نمای شهر تلویزیون LCD، لوازم آرایش، تهویه مطبوع، اینترنت رایگان، حوله و ماهواره دارد. جدا از این موارد، هتل خدمات نظافت، خشکشویی و اتو روزانه را ارائه می دهد.

هتل لایف وان

هتل لایف وان در نزدیکی جاهای دیدنی در مرکز شهر وان واقع شده است. این هتل یکی از بهترین هتل های وان به شمار می رود. هتل لایف وان با ارائه فضاهای راحت با کارکنان خوش برخورد، توسط مهمانان توصیه می شود. این اقامتگاه دارای یک رستوران، یک اتاق جلسه برای ۸۰ نفر، یک اتاق صبحانه بوفه باز و امکانات پارکینگ است.

در این هتل اتاق های بزرگ و بهداشتی، حمام، چای و قهوه، خشکشویی، خشکشویی، مو ماشین خشک کن، خدمات اتاق ۲۴ ساعته ارائه می شود. طراحی اتاق ها به شیوه ای است که مهمانان احساس راحتی کنند. بنابراین، اگر به دنبال مکانی برای اقامت در مرکز شهر هستید، می‌توانید هتل Van Life را به لیست خود اضافه کنید.

هتل مونتانا

هتل مونتانا یک مرکز اقامتی متشکل از ۴۰ اتاق در مرکز شهر وان است. از امکانات هتل می توان به پارکینگ، لابی بار، پذیرش ۲۴ ساعته، صبحانه و نمازخانه اشاره کرد. در اتاق های با نمای شهر، اتاق نشیمن، اتاق خواب، حمام و سرویس بهداشتی اثاثیه و متریال وجود دارد.

اگر می خواهید نزدیک مرکز شهر و جاذبه های شهر بمانید، هتل مونتانا یک جایگزین ایده آل است. اتاق‌ های راحت این مرکز با خدمات استاندارد از بازدیدکنندگان خود استقبال می ‌کنند. علاوه بر این، هتل مونتانا، جایی که می توانید فضای باشکوه وان را عمیقا احساس کنید، یک اقامتگاه ممتاز در مرکز شهر ارائه می دهد.

هتل رویال برک وان

هتل رویال برک وان

معرفی بهترین هتل های وان در سال جدید: هتل رویال برک وان

هتل رویال برک وان یکی از هتل های ۳ ستاره وان واقع در خیابان جمهوری است. این هتل به عنوان یکی از بهترین هتل های وان در مرکز شهر واقع شده و از مزیت دسترسی آسان به ایستگاه های Dolmus و همچنین مراکز خرید برخوردار است.

اتاق ها و سوئیت های این ملک دارای تهویه مطبوع و مجهز به امکاناتی مانند اینترنت رایگان، تلویزیون صفحه تخت، مینی بار و گاوصندوق هستند. علاوه بر این، این ملک دارای حمام جداگانه با دوش و توالت است و به مهمانان لوازم بهداشتی رایگان ارائه می شود.

صبحانه در هتل به صورت رایگان و به صورت بوفه باز سرو می شود. صرف ناهار و شام در هتل امکان پذیر نیست. اما بسیاری از رستوران های اطراف هتل انواع غذاهای محلی و ملی را سرو می کنند.

هتل رویال برک وان یکی از هتل های میان رده این شهر است که با توجه به موقعیت مکانی و خدماتی که ارائه می دهد قیمت آن مناسب است. کسانی که برای خرید به وان می آیند می توانند با رزرو اتاق در این هتل به راحتی به بسیاری از مراکز خرید و فروشگاه های شهر دسترسی پیدا کنند.

هتل فرح سوئیت وان

هتل فرح سوئیت در منطقه İpekyolu و مرکز شهر وان قرار دارد. موقعیت آن بسیار مفید است. زیرا نزدیک به حمل و نقل، بیمارستان ها، خیابان ها و مکان های مشابه می باشد. به تازگی با اتاق های راحت و جادارش افتتاح شده است. این هتل با معماری جدید و مجلل، خدمات مختلفی را ارائه می دهد.

این اقامتگاه به شیوه ای طراحی شده تا مهمانان احساس راحتی کنند، اتاق ‌ها دارای تلویزیون LCD، Wi-Fi، کتری، مجموعه امکانات و تجهیزات مشابه هستند. به لطف کارکنان دلسوز و سازنده آن ها، تمام مشکلات در مدت زمان کوتاهی حل می شود. در کنار خدمات پذیرش ۲۴ ساعته، خدمات نظافت روزانه نیز به مهمانان ارائه می گردد.

هتل دیلمان گلد هتل ارسیش وان

دیلمان گلد هتل ارسیش یک مرکز اقامتی با امکانات مجلل و راحت متفاوت در Van Erciş است. در این مکان امکانات اسپا مانند حمام ترکی، ماساژ، سونا و جکوزی منحصرا به مهمانان ارائه می شود. فعالیت های ورزشی مختلف نیز در هتل موجود است.

دیلمان گلد هتل ارسیش، دوره تناسب اندام، دوره یوگا، فوتبال، ورزش های آبی، بیلیارد، زمین تنیس، بولینگ، استفاده از وسیله نقلیه ATV، زمین گلف، دوچرخه سواری و بسیاری از گزینه های فعالیت دیگر را ارائه می دهد. همچنین خدمات زیبایی و مراقبت از مو، امکانات مراقبت از بدن و پوست در این هتل موجود است. علاوه بر امکانات ساحلی و استخر، می توانید از امکانات اسپا نیز بهره مند شوید.

داشتن فعالیت های مختلف برای مهمانان بسیار سودمند است. اتاق های هتل Dilman Gold Erciş دارای تلویزیون LCD، کمد، ملحفه، لوازم آرایش، آینه آرایش، حوله و اقلام مشابه هستند. این هتل که مخصوصا برای گردشگران مناسب است را می توان در تمام فصول سال رزرو کرد.

هتل میوان

هتل میوان

هتل میوان

هتل میوان یکی از مراکز اقامتی محبوب و بهترین هتل های وان است. این هتل دوستدار حیوانات خانگی نیز فعالیت های مختلفی را برای مهمانان خود ترتیب می دهد. سفرهای بار، اسب سواری، دوچرخه سواری، تورهای تفریحی و فرهنگی از جمله این فعالیت ها هستند.

از ویژگی‌ های کلی هتل میوان می ‌توان به پذیرایی، پارکینگ رایگان، W-iFi، گرمایش و پذیرش سریع اشاره کرد.

هتل ینی وان

هتل ینی وان در مرکز شهر و بسیار نزدیک به فرودگاه واقع شده است و گزینه های متنوعی از نظر غذا، نوشیدنی و سرگرمی به مهمانان خود ارائه می دهد. اولین کاری که باید بعد از روز اقامت در اینجا انجام دهید خوردن صبحانه است. زیرا می توانید سفره خود را با غذاهای خوشمزه تزئین کنید.

شما می توانید هر غذا و نوشیدنی را که می خواهید در خدمات رستوران، بار، کافه و سرویس اتاق ۲۴ ساعته مصرف کنید. یک اتاق جلسه نیز در هتل ینی وان موجود می باشد و بنابراین برای فعالیت های شرکتی شما مناسب است. اتاق ها با وسایلی آماده شده اند که برای اقامت مهمانان بسیار مناسب هستند. علاوه بر همه این موارد، هتل اتاق های ویژه، آسانسور و مناطق خاص را برای مهمانان معلول ارائه می دهند.

هتل ادن

Hotel Eden’s یکی از هتل های وان است که توسط بسیاری از افراد توصیه می شود و در Van Edremit واقع شده است. هتل پذیرش ۲۴ ساعته، نظافت روزانه، صبحانه و پارکینگ در محل خدمات ارائه می دهد. این یک مرکز اقامتی است که توجه گردشگران را به خود جلب می کند زیرا معماری داخلی و خارجی آن جالب است.

هتل ادن از اتاق ‌های استاندارد و سوئیت با منظره دریاچه تشکیل شده است. اتاق های بهداشتی و راحت آن دارای وسایل نشیمن و اتاق خواب می باشند. در عین حال، مجموعه های رفاهی برای توالت و حمام نیز در اتاق ها به طور خاص برای مهمانان گذاشته شده است.

هتل روسن سوئیت

هتل روسن سوئیت یک مرکز اقامتی مناسب در ایپکیولو است که به مرکز شهر وان متصل می باشد. این هتل با خدمات و امکانات مجلل خود طیف وسیعی از گزینه ها را دارد. اسپا، سونا، حمام ترکی، سرویس اتاق، صبحانه بوفه باز و ترانسفر خصوصی از جمله خدمات برجسته آن است.

اتاق ها با وسایل راحتی خانه طراحی شده اند و دارای تلویزیون، مینی بار، قهوه، چای، اجاق گاز، تلفن و ماشین لباسشویی هستند. با فرصت‌ های رزرو زودتر، می ‌توانید در مدت زمان کوتاهی با قیمت ‌های مقرون به صرفه، اتاق خود را در هتل رزرو کنید. می ‌توانید نگاه دقیق ‌تری به هتل Ruşen Suit بیندازید، که تجربه ‌ای آرامش بخش در تعطیلات ارائه می‌دهد.

در ادامه سعی می کنیم برجسته ترین مکان های گردشگری شهر وان را معرفی کنیم تا ضمن اقامت در بهترین هتل های وان از بازدید این مکان ها لذت ببرید.

بهترین مکان ها برای بازدید در وان

قلعه وان

قلعه وان یکی از مکان‌ های تاریخی است که تقریبا در ۵ کیلومتری مرکز شهر واقع شده است. می توانید با وسیله نقلیه شخصی یا وسایل نقلیه عمومی به قلعه ای بروید که از نظر رفت و آمد در موقعیت خوبی قرار دارد. تا جایی را می توانید با ماشین بروید، سپس با بالا رفتن به سمت این مکان که تقریبا ۲۰ دقیقه طول می کشد، به راحتی می توانید به قلعه وان برسید.

قلعه وان که برای مدت طولانی پایتخت ایالت اورارتویی بوده، یکی از بناهایی است که به نماد شهر تبدیل شده است. داخل قلعه وان؛ معابد، سنگرها، مقبره های صخره ای و کتیبه های خط میخی وجود دارد. با مرمت پله های بالا رفتن به سمت این قلعه تاریخی اضافه شد. طبق شایعات این قلعه توسط ملکه آشوری سمیرامیس ساخته شده است. این ساختمان باشکوه که در دهه ۸۰۰ ساخته شده، منظره ای فوق العاده به دریاچه وان و وان قدیمی نیز دارد.

دریاچه وان

دریاچه وان که بین شهرهای وان و بیتلیس، دریاچه ای قرار دارد، بزرگترین دریاچه ترکیه است. این واقعیت که دریاچه وان بزرگ ترین دریاچه می باشد باعث می شود که جلب توجه کند. به همین دلیل گردشگران داخلی و خارجی از اینجا دیدن می کنند. در عین حال دریاچه وان که تنها دریاچه قابل کشتیرانی است به شما امکان می دهد از منطقه تاتونان بیتلیس با کشتی به وان بروید. این دریاچه یک دریاچه سد آتشفشانی است که در نتیجه فوران کوه نمرود شکل گرفته است.

آب دریاچه وان شور و سودا است. طول این دریاچه ۱۲۰ کیلومتر و سطح آب آن بسته به فصل متفاوت می باشد. این دریاچه یکی از نمادهای شهر وان است. از آنجایی که دریاچه سودا است، تشکیل جلبک در آن وجود ندارد و خیلی عمیق نیست. بنابراین، هم قابل شنا است و هم آب شفابخش آن مفید است.

قلعه هوشاپ

قلعه هوشاپ بر روی صخره های شیب دار نهر هوشاپ که همین نام را دارد قرار دارد. ورودی و دروازه اصلی ضلع غربی قلعه تا به امروز دست نخورده باقی مانده است. کتیبه فارسی و کتیبه های شیر بر سر در آن وجود دارد که اطلاعاتی در مورد ساخت آن می دهد.

داخل قلعه تاریخی؛ حمام های قدیمی، مساجد، مدارس، آب انبارها، فواره ها، اتاق ها و سیاه چال ها وجود دارد. می توانید برای دیدن این مناطق که آثاری از گذشته را در خود دارند از موزه دیدن کنید. این موزه که در ۴۰ کیلومتری شرق چاووشتپه قرار دارد، در سال ۱۶۴۳ ساخته شده است. قلعه هوشاپ توسط ساری سلیمان ساخته شده است.

جزیره آکدامار

جزیره آکدامار از جمله زیبایی های طبیعی است که قطعا باید در لیست مکان های دیدنی شما در وان باشد. برای رسیدن به جزیره ابتدا از مرکز شهر با وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید و سپس به منطقه Gevaş بروید. شما می توانید با سوار شدن به کشتی از Gevaş به راحتی به جزیره آکدامار برسید. این جزیره که طبیعتی سرسبز بر آن حاکم است، ۱۹۱۲ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد. همچنین توسط صخره های شیب دار به ارتفاع ۸۰ متر احاطه شده است. در اطراف جزیره، جزایر آدیر، چارپاناک و کوش قرار دارند.

یک کلیسای ارمنی در جزیره آکدامار، دومین جزیره بزرگ وان وجود دارد. در حین پرسه زدن در جزیره ای که ۷۰۰ هزار متر مربع مساحت دارد، فضای سبز و آبی در کنار هم به استقبال شما می آید. در صورت تمایل می توانید از ساحل نیز وارد این آب شوید. جزیره آکدامار با زیبایی باشکوهش منتظر بازدیدکنندگانش است.

مسجد جامع وان

مسجد جامع در ناحیه یالی، ناحیه ایپکیولوی وان واقع شده است. با توجه به روند تاریخی و ویژگی های ساختاری مسجد، تخمین زده می شود که در دوره سلجوقی ساخته شده باشد. این که در فهرست بنیادهای استان وان به تاریخ ۱۵۷۱ آمده است که مسجد کبیر از بناهای شاه ارمنی بوده است، گواه این امر است.

ورود به مسجد از طریق در ورودی به گوشه غربی دیوار در نمای شمالی باز می شود. در دوره عثمانی بخشی به نمای شمالی اضافه شد. مناره مسجد که تا به امروز برجای مانده است در گوشه شمال غربی برآمده است. این مناره بدنه ای استوانه ای از آجر دارد و پس از بالکن تخریب شده است. تزئینات به طور گسترده در دیوارهای داخلی، محراب و سردر بیرونی استفاده شده. تزیینات آجر و گچ شامل نمونه های هندسی، گل ‌دار و خطی می باشد.

آبشار مرادیه

آبشار مرادیه، در محدوده روستای کاراهان ولسوالی مرادیه قرار دارد که به همین نام است. این آبشار که در میان بهترین مکان ها برای بازدید در وان قرار دارد و از جمله مناطقی است که اغلب برای استراحت و گذراندن یک روز با طبیعت ترجیح داده می شود، از ارتفاع ۵۰ متری جریان دارد.

در کنار منظره بی نظیر ایجاد شده توسط این جریان، مناطق سرسبز اطراف آن نیز توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند. همچنین اغلب در تابستان خنک است. در زمستان، آبشار کاملا یخ می زند و منظره ای بسیار متفاوت ایجاد می کند. آبشار مرادیه از جمله مناطقی است که برای پیک نیک و کمپ زدن مناسب است.

سوالات متداول

بهترین هتل های ارزان وان کدام اند؟

از هتل های ارزان قیمت محبوب وان می توان به Butik House By Babaei Van، Dilman Gold Hotel و Toprak Hotel Van اشاره کرد.

بهترین هتل های ۵ ستاره وان کدامند؟

از بهترین هتل های وان ۵ ستاره می توان به هتل الیت ورلد وان، هتل دابل تری بای هیلتون وان و هتل شاهماران ریزورت اشاره کرد.

کجا در وان اقامت کنیم؟

هاستل ها و هتل های مختلفی در وان وجود دارد. بیشتر آن ها در منطقه مرکزی İpekyolu قرار دارند. در صورت تمایل، گزینه های صبحانه یا فول برد نیز موجود است.

ایده آل ترین روش حمل و نقل برای وان چیست؟

دسترسی به وان از طریق جاده، ریل و هوایی امکان پذیر است. تقریبا از هر نقطه کشور ترکیه می توانید با اتوبوس و وسیله نقلیه شخصی به آن برسید. وان از استانبول ۱۴۷۲ کیلومتر، تا آنکارا ۱۲۱۷ کیلومتر و تا ازمیر ۱۷۷۸ کیلومتر فاصله دارد. همچنین می توانید از فرودگاه Van Ferit Melen برای سفر هوایی استفاده کنید و کسانی که ریل را ترجیح می دهند می توانند با قطار سریع السیر وان دریاچه TCDD به این منطقه برسند.

زیبایی های طبیعی وان چیست؟

این منطقه دارای دودکش های پری مانند کاپادوکیه است که به دلیل شباهت به آن «دودکش های پری وانادوکیا» نیز گفته می شود. همچنین می توانید از زیبایی های طبیعی مانند دریاچه وان و آبشار مرادیه دیدن کنید.

آب و هوای وان چگونه است؟

ماه های زمستان به ویژه در وان که آب و هوای قاره ای بسیار سرد است. بهترین زمان برای بازدید از این شهر اردیبهشت تا تیر می باشد.

غذاهای معروف وان کدام اند؟

معروف ترین وعده غذایی در وان صبحانه آن است. مهم ‌ترین چیزهایی که صبحانه وان را بسیار معروف کرده، پنیر گیاهی، عسل و خامه وان، لواش سنگی و مورتوگا می باشد. کاووت، نوعی دسر و کفال مروارید، خوشمزه ترین ماهی منطقه نیز از جمله خوراکی هایی است که باید میل کرد.

آثار تاریخی وان کدام اند؟

مکان های تاریخی بسیاری را در این شهر یافت که قدمت آن به ۷۰۰۰ سال قبل از میلاد می رسد. در منطقه ای که شهر قلعه ها نیز نامیده می شود، قلعه وان، قلعه هوشاپ، قلعه عینیس و قلعه چاووشتپه از جمله مکان هایی هستند که باید از آن ها دیدن کنید. علاوه بر این، هفت کلیسا و کلیسای آکدامار در جزیره آکدامار از جمله مکان های تاریخی محبوب آن هستند.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم به معرفی بهترین هتل های وان بپردازیم. بهترین هتل ها خدمات و امکانات مختلفی را ارائه می دهند. منحصربه ‌فردترین هتل‌ های وان در بالا فهرست شده ‌اند و می ‌توانید برای رزرو هتلی که شرایط شما را برآورده می ‌کند با کارشناسان ما در وب سایت بوکینگ در ارتباط باشید. بنابراین می توانید به راحتی قیمت هتل ها را بدانید و برای اقامت خود تصمیم بگیرید.

هتل ‌ها معمولا دارای ویژگی‌ هایی هستند که برای همه مهمانان جذاب است. پس از تعیین هتلی که می خواهید در وان اقامت کنید، حتما باید از رستوران هایی که غذاهای محلی سرو می کنند دیدن کنید. این شهر با قدمتی طولانی دارای مکان های تاریخی و نیز طبیعی زیادی است که سفر شما را بسیار خاطره انگیز می کند. هم اکنون برای رزرو هتل اقدام کنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]