بورس به صعود برگشت / کدام نمادها سبز بودند؟ + نقشه
بورس به صعود برگشت / کدام نمادها سبز بودند؟ + نقشه

بورس در معاملات ۵ آذر ماه ۱۴۰۲ با رشد ۲۱۲۹ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۲۰ واحدی قرار گرفت.

در معاملات امروز بورس، نماد اخابر به عنوان یکی از نمادهایی که در بازار سهام رشد قابل توجهی داشتند، در بین نمادهای رنگ سبز قرار گرفت. همچنین، شاخص کل بورس در پایان معاملات با افزایش قابل توجهی به معاملات امروز پایان داد.

معاملات روز یکشنبه امروز بورس در وضعیت صعودی آغاز شد و در ادامه این حجم از رشد افزایشی شد، طوریکه در میانه بازار به رشد نزدیک به ۳ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی اخابر، نوری، کگل، شستا، فولاد، حکشتی و شپدیس تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۵ آذر ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد افزایش یافت تا با رشد ۲۹۴۰ واحدی به ۷۰۸ هزار و ۶۴۹ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بالای ۴ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۰,۳۰۳,۳۵۲.۹ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۵,۶۷۸.۲۹۱ میلیارد ریال و حجم معاملات ۷.۰۶۴ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز انتخاب، آریا، هرمز، بپاس، فصبا، مادیرا و کگهر هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۵ آذر ۱۴۰۲

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار: باید تامین مالی دانش بنیان‌ها، از مسیر بازار سرمایه تقویت شود.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار: افزایش سرمایه ناشران، از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها  در دستور کار قرار می گیرد.

وزیر نیرو: بر اساس ماده چهار قانون مانع‌زدایی از صنعت برق، ترانزیت برق برای نیروگاه‌های خودتامین صنایع رایگان محاسبه می‌شود.

محمد جلال مشاور وزیر اقتصاد: حدود ۶ بانک اکنون در مرحله اتصال فنی به زیرساخت‌های سامانه توثیق الکترونیک دارایی‌ها هستند.

ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های بازار سرمایه برای ایجاد همگرایی در امت اسلامی

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پانزدهمین همایش بین‌المللی بازار سرمایه اسلامی (ICM) گفت: هدف از گردهمایی در این کنفرانس بررسی نقش کلیدی و محوری بازارهای سرمایه در ایجاد یکپارچگی و رشد اقتصادی در جامعه اسلامی است.

امروز هر چند هم‌اکنون شاهد جذابیت صکوک اسلامی در سطح بین‌المللی به واسطه ویژگی‌های خاص آن هستیم؛ اما هنوز از ظرفیت‌های بازارهای سرمایه اسلامی برای ایجاد همگرایی در امت اسلامی آنچنان که شایسته است، استفاده نکرده‌ایم.

پیشرفت‌های عظیمی در حوزه مالی کشورهای اسلامی در جریان است

غلامرضا مصباحی مقدم، رئیس کمیته فقهی سازمان‌ بورس و اوراق بهادار در پانزدهمین همایش بین‌المللی بازار سرمایه اسلامی (ICM) گفت: امروز شاهد پیشرفت‌های عظیمی در حوزه مالی کشورهای اسلامی هستیم.

طی بررسی‌های صورت گرفته در حوزه مالی اسلامی توجه به مسائل حاکمیت شرکتی، محیط زیستی و رعایت حقوق ذینفعان و توجه به مسائل فناوری در حوزه توکن سازی اهمیت روز افزونی یافته است.

توسعه محصولات اسلامی در راستای همگرایی ملت اسلامی موضوع محوری طی یک دهه اخیر بوده که نیاز به تعامل بین خبرگان دارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]