به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری آنلاین، شکلات تلخ در اَشکال تخته‌ای و فله‌ای در بازار موجود است. نکته قابل توجه در میان برندهای مختلف شکلات تلخ، قیمت‌های به نسبت بالای آن است. در حال حاضر، ارزان‌ترین قیمت شکلات تلخ در انواع تخته‌ای آن و مربوط به برندهای ایرانی است. برای نمونه، شکلات […]

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری آنلاین، شکلات تلخ در اَشکال تخته‌ای و فله‌ای در بازار موجود است. نکته قابل توجه در میان برندهای مختلف شکلات تلخ، قیمت‌های به نسبت بالای آن است. در حال حاضر، ارزان‌ترین قیمت شکلات تلخ در انواع تخته‌ای آن و مربوط به برندهای ایرانی است. برای نمونه، شکلات تخته‌ای (تابلت) ۶۰ درصد پارمیدا به وزن ۸۰ گرم ۵۸ هزار و ۵۰۰ تومان و تابلت تلخ ۹۶ درصد همین برند با همین وزن ۷۸ هزار و ۵۰۰ تومان است.

همچنین، قیمت هر پاکت ۲۲۰ گرمی شکلات تلخ ۶۰ درصدی برند پارمیدا ۱۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان و همین مقدار شکلات از همین برند با ۹۶ درصد تلخی ۱۹۴ هزار و ۸۰۰ تومان است.

اما وقتی پای کیلو به میان می‌آید، قیمت شکلات تلخ ایرانی هم عجیب و غریب می‌شود و شاهد ارقام بالاتری هستیم. یک کیلو شکلات تلخ با مغز فندق برند ملیکا ۴۳۹ هزار تومان، یک کیلو شکلات تلخ ۸۵ درصد برند آیدین ۴۴۰ هزار تومان، یک کیلو شکلات تلخ ۷۲ درصد پارمیدا ۶۸۱ هزار تومان و یک کیلو شکلات تلخ ۹۶ درصد برند پارمیدا ۷۹۷ هزار تومان است.

قیمت انواع شکلات تلخ خارجی بسیار بیشتر از شکلات تلخ ایرانی است. هر عدد شکلات کیت کت دارک چهارانگشتی ۷۰ درصد نستله به وزن ۴۱ گرم ۶۲ هزار تومان و بسته ۲۴ عددی آن یک میلیون تومان است. شکلات تلخ تخته‌ای برند لینت به وزن ۱۵۰ گرم ۳۳۸ هزار تومان و شکلات تلخ ۹۲ درصد والور به وزن ۱۰۰ گرم ۵۴۷ هزار تومان است. قیمت هر کیلو شکلات تلخ خارجی بسیار بالاست. کف قیمت هر کیلو شکلات تلخ خارجی ۵۵۰ هزار تومان است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]