مبلغ همسان سازی در جیب بازنشستگان | مستمری بگیران امیدوار شدند
مبلغ همسان سازی در جیب بازنشستگان | مستمری بگیران امیدوار شدند

سوال اصلی و مهم بازنشستگان کارگری به زمان واریز مبلغ علی‌الحساب متناسب‌ سازی برای سه ماه تابستان مربوط می‌شود. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که بازنشستگان کشوری پیش‌ تر این مبلغ را دریافت کرده‌اند.این انتظار باعث ایجاد نگرانی در بین بازنشستگان کارگری شده است و آن‌ ها امیدوارند که هرچه سریع‌ تر اطلاع‌رسانی دقیقی درباره تاریخ واریز این مبلغ صورت گیرد.

روز گذشته، احمد میدری، وزیر کار، در دیداری با بازنشستگان تامین اجتماعی به آن‌ها قول داد که متناسب‌ سازی حقوقشان را که به عنوان یک قانون شناخته می‌شود، پیگیری خواهد کرد.

میدری همچنین ابراز امیدواری کرد که با تصویب لایحه دو فوریتی دولت در مجلس، زمینه اجرای این قانون فراهم شود. این اقدام می‌تواند به بهبود شرایط مالی بازنشستگان و رفع مشکلات مالی آن‌ها کمک کند.

در این جلسه، اعضای هیئت مدیره و بازرسان کانون خواسته‌هایی را مطرح کردند که شامل موارد زیر بود: اجرای کامل مواد ۵۴ و ۹۶ قانون تامین اجتماعی، متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌ بگیران، پرداخت یک میلیون تومان بابت متناسب‌سازی، پیگیری تصویب لایحه دو فوریتی متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در مجلس، و همچنین پرداخت به‌ موقع حقوق بازنشستگان.

وام-بازنشستگان

واریز یک میلیون علی الحساب به بازنشستگان کارگری

علی بابایی کارنامی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، در نشستی با نمایندگان بازنشستگان اعلام کرد که پس از رایزنی‌های انجام‌ شده با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، به زودی مبلغ یک میلیون تومان بابت همسان سازی به بازنشستگان تأمین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

او همچنین ابراز امیدواری کرد که با تصویب نمایندگان مجلس، حداقل‌بگیران نیز مشمول متناسب‌سازی قرار گیرند. با توجه به گفته‌ های این نماینده، احتمالاً به زودی حساب بازنشستگان شارژ خواهد شد.

توضیحات مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، در مورد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی توضیحاتی ارائه داد.بر اساس تصمیم اتخاذ شده بین سازمان تأمین اجتماعی و کانون بازنشستگان، به زودی احکام متناسب‌سازی صادر خواهد شد.

در این جلسه رئیس ،اعضای هیئت مدیره و بازرسین کانون عالی پس از بحث و تبادل نظر با مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی به توافق رسیدند تا احکام متناسب سازی بر اساس مفاد بند ۱ برنامه هفتم توسعه هم برای سایر سطوح و هم برای حداقل بگیران بازنشسته تامین اجتماعی صادر شود.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در این جلسه ضمن اعلام آمادگی برای موضوع متناسب‌ سازی گفت: با مشارکت و همفکری نمایندگان کانون عالی کشور و سازمان تامین اجتماعی احکام متناسب سازی برای بازنشستگان سایر سطوح و جامعه حداقل بگیرصادر می‌شود و سازمان بر اساس طرح دو فوریتی دولت به مجلس متناسب سازی برنامه هفتم را برای حداقل بگیران نیز همانندسایر سطوح اعمال خواهد کرد.

در این جلسه توافق شد که با توجه به اجرای متناسب سازی برنامه هفتم توسعه در راستای پرداخت ۳ میلیون تومان علی الحساب به سایر سطوح و حداقل بگیران که در تیرماه صورت گرفت و نهایتاً پس از صدور احکام متناسب سازی باقیمانده ۴۰ درصد متناسب سازی درسال اول برنامه هفتم توسعه به بازنشستگان مشمول این طرح پرداخت بشود.

حقوق-بازنشستگان

علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران در خصوص آخرین وضعیت متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفت: در برنامه هفتم توسعه، سازمان تامین اجتماعی برای سایر سطوح موظف است متناسب سازی را انجام دهد و از اول سال هم قابل اجرا است منتها به دلیل انتخابات مجلس یک عقب افتادگی به وجود آمد، اما با فشار‌های سازمان و مدیران تامین اجتماعی مبلغ سه میلیون تومان برای حداقل بگیران و سایر سطوح واریز شد.دهقان کیا گفت: افزایش حقوق حداقل بگیران باید براساس نرخ تورم باشد، اما هرساله میزان افزایش حقوق این گروه از بازنشستگان نسبت به تورم کمتر بوده، حداقل بگیران در حال حاضر یک سوم سبد معیشت خانوار دریافتی دارند و حداقل حقوق یک خانوار باید ۲۰ میلیون تومان باشد تا یک زندگی معمولی سپری شود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران افزود: بررسی مصوبه دو فوریتی متناسب سازی حداقل بگیران با بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت جدید تداخل پیدا کرد و کار ما عقب افتاد، سازمان تامین اجتماعی خواستار این موضوع بود که تصمیمات گرفته شده برای سایر سطوح و حداقل بگیران باشد.


منبع:

خبر آنلاین



کدخبر:
۳۳۵۳۳۴

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]