پیش بینی قیمت دلار امروز ۱۳ مهر | تزریق ترس به بازار دلار!
پیش بینی قیمت دلار امروز ۱۳ مهر | تزریق ترس به بازار دلار!

افزایش تنش‌ها در خاورمیانه و تشدید حملات رژیم صهیونیستی به لبنان، باعث شده است که قیمت تتر از شب گذشته به ۶۳ هزار و ۷۰۰ تومان برسد. در همین حال، قیمت دلار نیز در آخرین معاملات نقدی روز پنجشنبه، از نیمه کانال سوم در کریدور ششم عبور کرده و با قیمت تتر هم‌راستا شده است. برزو حق‌شناس، کارشناس اقتصادی اظهار کرده که با توجه به ریسک‌های سیستماتیک، قیمت دلار در حال آماده‌سازی برای صعود به کانال ششم از کریدور فعلی است. او همچنین اعلام کرده که بازارساز برای کنترل قیمت تتر، درگاه‌های پرداخت صرافی‌های رمزارز را مسدود کرده است.

با افزایش تنش‌ها در منطقه خاورمیانه، قیمت نفت و طلا در بازارهای جهانی افزایش یافته و این موضوع بر قیمت دلار در بازار داخلی نیز تأثیر گذاشته است. به‌طوری که در آخرین معاملات نقدی روز گذشته، قیمت دلار از نیمه کانال سوم در کریدور ششم عبور کرد. آیا دلار در حال آماده شدن برای افزایش بیشتر است؟ بازارساز چه تدابیری برای کنترل قیمت دلار اتخاذ کرده است؟

هر چه ارز تزریق می‌شود، بازار آن را جذب می‌کند

برزو حق‌شناس، کارشناس اقتصادی درباره قیمت دلار تشریح کرد: «شاهد افزایش تنش‌ها و افزایش ریسک‌های سیستماتیک هستیم و این شرایط طبیعتاً قیمت دلار را تحت‌ تأثیر قرار می‌دهد.»

وی افزود: «در هفته‌ای که گذشت، شاهد بودیم که قیمت دلار تحت‌ تأثیر همین ریسک‌ها، به سقف دالانی که مدنظر ما بود رسید. همان جایی که همیشه گفته‌ایم بازارساز در آنجا دخالت می‌کند. دلار به کانال دوم کریدور ششم رسید و ما دخالت بازارساز را به‌خصوص در حوزه تتر شاهد بودیم.»

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: «در حال حاضر بازارساز تلاش می‌کند قیمت دلار را زیر کانال دوم از کریدور ششم نگاه دارد، اما می‌بینیم که هر چه دلار عرضه می‌شود بازار آن را جذب می‌کند و طبیعت ریسک‌های سیستماتیک همین است.»

دلار

در شرایط پنیک باید اجازه داد قیمت رشد کند، سپس تزریق صورت گیرد

حق‌شناس درباره شیوه دخالت بازارساز در عرضه و تقاضا بیان کرد: «اصول علم اقتصاد حکم می‌کند که در شرایط پنیک، تزریق سنگین نداشته باشید، اجازه دهید قیمت رشد کند و در قیمت‌های بالا تزریق انجام دهید.»

وی افزود: «با این‌ حال شاهد هستیم که سطح کانال دوم از کریدور ششم برای بازارساز اهمیت دارد و از لحاظ تکنیکالی هم سطح مهمی است.»

بازارساز برای کنترل قیمت تتر درگاه‌های پرداخت صرافی‌های رمزارز را بسته است

حق‌شناس درباره روش‌های کنترل قیمت دلار توسط بازارساز توضیح داد: «بازارساز سعی می‌کند اجازه ندهد قیمت بالا برود. ظاهراً به نظر می‌رسد از روز چهارشنبه اقداماتی را انجام داده‌اند. از جمله اینکه درگاه‌های پرداخت صرافی‌های رمزارز را بسته‌اند که به نظر می‌رسد برای کنترل  قیمت تتر است.»

او اضافه کرد: «این اقدامات، یک مقدار ترس را تشدید می‌کند؛ ضمن اینکه تقاضا را به سمت دلار فیزیکی، یعنی همان دلار کاغذی سوق می‌دهد. این راهکارها بیشتر از اینکه جوابگو باشد، حس اینکه دست بازارساز خالی شده است را به اقتصاد و خریدار تزریق می‌کند.»

قیمت دلار برای ورود به کانال ششم از کریدور ششم آماده می‌شود

حق‌شناس عنوان کرد: «قیمت دلار در هفته پیش رو حتماً یک رشد به سمت کانال چهارم تا نیمه کریدور ششم و حتی کانال ششم این کریدور خواهد داشت؛ سقف قبلی در دلار کاغذی نیز همین سطح بوده است.»


منبع:

تجارت نیوز



کدخبر:
۳۳۶۶۹۹

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]