پیش بینی هیجان انگیز درباره بورس فردا ۱۸ مهر
پیش بینی هیجان انگیز درباره بورس فردا ۱۸ مهر

بورس اوراق بهادار تهران مدتی است که تحت تاثیر خبرهای جنگ وضعیت صعودی را به خود دور می بینید و با خروج پول‌های حقیقی عجین شده است. اما در روز جاری تقریباً همه رسانه‌های بورسی کشور در مورد جنگ احتمالی صحبت می‌کردند و از ظهور نشانه‌های برای برگشت بازار به سمت وضعیت خرید خبر می‌داند.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بالاخره امروز در جریان معاملات ۱۷ مهر توانست با رشد ۳۲۰۰ واحدی همراه شد تا ترمز افت چند وقت اخیر را کشیده باشد. هر چند که ارزش معاملات بورس امروز خیلی قابل توجه نبود و دامنه نوسان همچنان محدود.

 ارزش معاملات در روز جای برای بازار بورس اوراق بهادار تهران به رقم ۴ هزار میلیارد تومان رسید و عدد ارزش بازار نیز حوالی ۶۷۸۱ همت قرار گرفته است که نشان از عدم قدرت برای شکست مقاومت ۷۰۰۰ همتی است.

 گروه بانکی همچنان صدرنشین برترین ارزش معاملاتی در بازار هستند و ارزش معاملاتی این گروه بیش از ۳۲۳ میلیارد تومان ثبت شده است. فرآورده‌های نفتی نیز گروهی بود که مجدداً بعد از هفته‌ها خود را در بین برترین‌های بازار دید و با ارزش معاملاتی ۱۵۶ میلیارد تومانی جایگاه دوم را داشت. فلزات اساسی نیز ۱۳۷ میلیارد تومان ارزش معاملاتی به خود گرفت و سوم شد. گروه خودرویی بازار نیز که از صف‌های فروش دل کند و خود را تا میان‌های صفر تابلویی بالا کشید نیز بیش از ۱۳۸ میلیارد تومان ارزش معاملاتی را به خود دیدند.

 اما خبرهایی در بازار امروز بین اهالی بازار سرمایه دست به دست می‌شد که نشان می‌داد وضعیت بازار برای روز آتی می‌تواند بهتر باشد و بازار از این روند نزولی پیش آمد رهایی یابد.

 به واسطه همین اخبار گروه صندوق‌های طلا در نخستین ساعت معاملاتی خود رخ کاملاً منفی را به خود گرفتند تا تأییدی برای این اخبار باشند. (برداشتی که اهالی بازار از این منفی داشته است.)

 اهالی بازار سرمایه معتقد است که بار دیگر مطرح شدن FATF در لابه‌لای خبرهای جنگی، باعث افزایش تقاضا برای نمادهای بانکی شده است. هر چند که فعلاً نمی‌توان وزنی به تایید و تصویب بندهای باقیمانده و مهم FATF در مجمع تشخیص داد. اما همین موضوع گروه بانکی را برای چندمین روز متوالی در صدر برترین ارزش معاملاتی بازار قرار داده است.

 عصر ایران این طور نوشته است که دولت چهاردهم برای پیوستن ایران به گروه ویژه اقدام مالی (FATF)، ظرف چند روز آینده اسناد مورد نیاز برای بررسی این پرونده در مجمع تشخیص مصلحت نظام را تأمین می‌کند.

 همچنین خبر سفر عراقچی به عربستان برای رایزنی در مورد تحولات منطقه و تلاش برای توقف جنایت‌های اسرائیل در لبنان و غزه نیز برای بازار حائز اهمیت بود. اهالی بازار خبر نیویورک تایمز را که این طور عنوان کرده بود را دست به دست می چرخاندن که اسرائیل پس از بحث‌های طولانی، هدف قرار دادن سایت‌های هسته‌ای ایران را به تعویق انداخته است. رویترز هم این طور نوشته است که حمله به زیرساخت‌های نفتی ایران بعید است.

 قیمت نفت نیز که در روز گذشته اعداد بالاتر از ۸۰ دلار را به خود دیده بود روند نزولی را در پیش گرفته است و تا نگارش این گزارش اعداد و ارقام کمتر از ۸۰ دلار گزارش می‌شود.

 این اخبار باعث شد تا در بازار افرادی که از ریسک بالایی برخوردار هستند دست به خرید بزنند و نقشه بازار کمی سبز شد تا عدد شاخص نیز بعد از دو هفته کاری منفی بودن حدود ۳۲۰۰ واحدی مثبت شود.

 پایگاه خبری بازار سرمایه نیز این طور خبر داده است که همکاری‌های سازمان بورس و مجلس استارت خورده است و نشست مشترکی بین کمیته بورس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شده است. در این جلسه حجت‌اله صیدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، درباره برنامه‌ها و اولویت‌های بازار سرمایه از جمله تعیین تکلیف تعاونی‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، مباحث مربوط به تثبیت دامنه نوسان بازار سهام، اصلاح قانون بازار اوراق بهادار و همچنین توسعه ابزارهای مالی ارائه کرده است.

 بررسی تکنیکال شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران:

 بیش از دو هفته است که وضعیت شاخص کل از منظر تکنیکال در وضعیت مناسبی قرار ندارد و اهالی بازار حجم کم در معاملات و محدود بودن دامنه نوسان را از عللی عنوان می‌کنند که باعث شده است که بازار نگاه خیلی جدی به تکنیکال نداشته باشد. چرا که اصول اولیه این بازار و تحلیل در این مدت زمان وجود ندارد.

 اما با برگشت امید به بازار و بازشدن دامنه نوسان و مهم‌تر از آن کاهش هیجان ناشی از بازگشایی دامنه نوسان باعث می‌شود که تحلیلگران تکنیکال چند روزی را برای آرامش در نمودارها صبر پیشه کنند!

نمودار


منبع:

اکوایران



کدخبر:
۳۳۷۲۵۵

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]