اخبار بازنشستگان تامین اجتماعی امروز یکشنبه ۱۷ دی /افزایش ۲۰ درصدی حقوق قطعی شد!
اخبار بازنشستگان تامین اجتماعی امروز یکشنبه ۱۷ دی /افزایش ۲۰ درصدی حقوق قطعی شد!

بازنشستگان کشوری با توجه به افزایش تورم نسبت به افزایش ۲۰ درصدی حقوق خود معترض هستند.

به گزارش نبض بازار، در لایحه بودجه ۱۴۰۳ حقوق بازنشستگان ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت  که بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی نسبت به آن معترض هستند.

اسدزاده بازنشسته فرهنگی با انتقاد از این رقم ناچیز می‌گوید: وقتی تورم اقلام اساسی زندگی مردم در عرض یکسال بیش از ۱۰۰ درصد است، چطور افزایش حقوق‌ها را ۲۰ درصد در نظر گرفته‌اند؟

او با بیان اینکه «گزارش‌های رسمی مرکز آمار نشان می‌دهد که در یکسال اخیر بسیاری از کالا‌های خوراکی ۱۰۰ درصد یا حتی بیشتر گران شده اند» اضافه می‌کند: قانون مدیریت خدمات کشوری می‌گوید افزایش سالانه حقوق‌ها باید به نسبت تورم و افزایش هزینه‌های زندگی باشد؛ آیا حساب کرده‌اند در ماه‌های اخیر چقدر هزینه‌های زندگی ما بالاتر رفته است؟

این بازنشسته می‌افزاید: حتی به نرخ تورم رسمی در افزایش مزد و حقوق توجه ندارند؛ آن وقت می‌گویند قرار است متناسب‌سازی کنیم و منابع این متناسب‌سازی هم باید از محل پرداخت مالیات مردم تامین شود؛ مگر دولت مسئول اجرای قانون نیست؛ وقتی قوانین مزدی زیر پا گذاشته می‌شود، چه امیدی به متناسب‌سازی داشته باشیم، آنهم وقتی اعتبار آن قرار است از جیب خود ما تامین شود.

اسدزاده تاکید کرد: برای حفظ قدرت خرید بازنشستگان در سطح فعلی، حقوق بازنشستگان باید لااقل به اندازه نرخ تورم رسمی افزایش یابد؛ چندین سال است که این اتفاق نمی‌افتد و نتیجه آن فقیرتر شدن بازنشستگان است؛ امروز بازنشسته‌ای که زمانی می‌توانست یک زندگی متوسط داشته باشد، به زیر خط فقر رانده شده و متاسفانه تلاشی برای تغییر این اوضاع نمی‌شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]