مبلغ علی‌الحساب حقوق بازنشستگان واریز شد | درخت همسان سازی میوه داد
مبلغ علی‌الحساب حقوق بازنشستگان واریز شد | درخت همسان سازی میوه داد

بازنشستگان کشوری با دریافت حقوق مهرماه، مابه‌التفاوت ناشی از اجرای قانون متناسب‌سازی را نیز دریافت کردند.

رضا فیضی‌نژاد، معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری، از اقدامات اخیر در زمینه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد. وی توضیح داد که طبق ماده ۴ آئین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی، سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه از مردادماه موظف شدند تا جداول متناسب‌سازی را تهیه و امتیازات آن را نهایی کنند.

جداول متناسب‌سازی و واریز حقوق

وی بیان کرد که این جداول به صندوق‌های بازنشستگی منتقل شده و پس از آن، این صندوق‌ها موظف به صدور احکام متناسب‌سازی شدند. به گفته فیضی‌نژاد، صندوق بازنشستگی با استفاده از کارشناسان خود، احکام اصلاحی را در کمتر از ۱۲ ساعت صادر کرد و حقوق مهرماه همراه با مابه‌التفاوت متناسب‌سازی نیز پرداخت شد. از این پس، حقوق بازنشستگان تا پایان سال با اعمال ۴۰ درصد متناسب‌سازی به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

حقوق-بازنشستگان-یک

فیضی‌نژاد همچنین اشاره کرد که انتظار می‌رود به‌طور میانگین، حدود ۲ میلیون تومان به حقوق بازنشستگان افزوده شود. اما برای برخی از بازنشستگان که رقم ناشی از اعمال ۴۰ درصد به کمتر از یک میلیون تومان می‌رسد، این مبلغ تا سقف یک میلیون تومان تضمین خواهد شد.

جزئیات مابه‌التفاوت و احکام اصلاحی

معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد که در حال حاضر احکام اصلاحی برای یک میلیون و ۶۳۲ هزار بازنشسته صادر شده و جداول تعدادی از دستگاه‌ها، از جمله شرکت مخابرات و دانشگاه‌ها، هنوز به صندوق ارائه نشده است. به محض دریافت این جداول، احکام اصلاحی مربوط به آن‌ها نیز صادر خواهد شد.

وی همچنین گفت که مابه‌التفاوت ناشی از افزایش حقوق‌های نیمه نخست سال ۱۴۰۳ تا پایان آبان‌ماه به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد. به این ترتیب، امیدواری برای افزایش قابل توجه حقوق بازنشستگان وجود دارد که می‌تواند تأثیر مثبتی بر معیشت آن‌ها داشته باشد.


منبع:

ایسنا



کدخبر:
۳۳۹۱۷۰

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]